Rád by som podčiarkol, že chcem ťažké iba plášte. Ostatné časti kolesa (ráfiky, niple, špice, náboje, ložiská, upináky...) chem ľahké
Moja ďalšia teória je, že ťažšie
koleso montujem dopredu. (Napr.: obe
kolesá sú rovnako veľké, no jedno je o pol kila ťažšie, tak to ťažšie dám ako predné)(to platí pre kolobežku, na bajku by som dal ťažšie asi skôr dozadu)
Je to cele o kinetickej energii. Zotrvacnost je druhorada. Jednoduchy priklad. Co skor roztlacis Fiat 600 alebo lokomotivu. Duves to napisal uplne presne. Cela zostava a jej vlastnosti su dane celkovou hmotnostou, vratane jazdca. Ak tu riesime cyklistov tak si treba uvedomit, ze vsetci pouzivaju +- cestaky rovnakej vahy kde celkovu vahu cestaka obmedzuje UCI. A tie drobne rozdiely radovo v % su usite na mieru spurterovi alebo vrcharovi. Vsimnite si, ze cyklisti pouzivaju
rafiky hlavne podla profilu trate. V kopcovitom terene nizkostenne a rovinatej sirsie a najsirsie v casovkach. Ma to svoje opodstatnenie. Cize vsestranny ideal bude ten s najnizsou celkovou vahou. Moja osobne skusenost je taka ze som jazdil na Crussise a ten bol o 3kg tazsi ako sucastne MIBO Revoo. Na MIbo dosahujem lepsie priemerky, pretoze ho rychlejsie dostanem na vyssiu rychlost a zotrvacnost riesim lepsim aero postojom. Toto cele pasuje na cestne kolobezky. U terennej by som isiel skor po kvalite plastov co sa tyka gripu a valiveho odporu. U tychto plastov je priepastny rozdiel medzi jednotlivymi modelmi.