Postup je štandardný ako pri každej poistnej udalosti z PZP. Nahlásiť udalosť na pobočke alebo on-line, dohodnúť si obhliadku poškodených vecí a doplniť dokumenty: hlásenie o škode, potvrdenie o kúpe tovaru. Ak nemáš potvrdenie, určíš si cenu a vek a poisťovňa Ti dá amortizovanú nimi odhadnutú hodnotu danej veci (cena v čase škody, nie cena v čase kúpy).
poistnu udalost nahlasuje poisteny, teda vinnik ... NIE poskodeny ... poskodeny si len uplatnuje nahradu skody z nahlasenej udalosti ...
vinnik ma na nahlasenie 15 dni, ak udalost nenahlasi, poskodeny ma smolu a s poistovnou nevybavi nic ... a skodu si moze vymahat od vinnika ...
jedinou vynimkou je ak bola pri nehode policia a existuje rozhodnutie policie o tom kto bol vinnik ... vtedy toto postacuje pre uplatnenie nahrady skody v poistovni aj v pripade ze vinnik udalost nenahlasil .... potom si bude poistovna vyplatenu skodu vymahat od vinnika