Myslím si, že to význam má. Teraz som sa vrátil z Kréty, kde je minimum nových aút a garantujem Ti, že prechádzka ulicou plnou aút bola pre moje pľúca riadny šok.
To s tými loďami a lietadlami je samozrejme pravda.
12.09.2019 - 20:23:46
01
s loďami je to pekné prirovnanie globálne pre planétu, ale keď to rozmeníš na drobné je rozdiel či ti to fúka dakde uprostred oceánu a či ti to fúka rovno pod nos v meste kde sa pohybuješ pešo..
to máš ako s fajčením, netrápi ťa tolko že niekto fajčí na záhrade doma, ale že niekto fajčí vedľa teba pri stole už hej
13.09.2019 - 09:28:24
05
mna trapi fajcenie vedla mna najma pod stolom :-D
13.09.2019 - 13:16:09
01
"Au Revoir, Assholes, I Am Escaping To The French Countryside Forever In My Peugeot Boxer 4X4 Concept"
:hai:
https://jalopnik.com/au-revoir-assholes-i-am-escaping-to-the-french-countr-1838446128
26.09.2019 - 09:16:18
00
Ja hovorím o globale, a nemyslite si, že keď emisie (a imisie) necítite, že nie sú. Dakedy som mal citróen bx 1.9d a žral tak 4l na 100km teraz mam renault kangoo 1.5dxi a žere tiež tak. A teraz zákon zachovania hmoty hovorí čo? Stále sú to 4l nafty... Keď sa vypaluje dpf tak kam ide ten bordel?
26.09.2019 - 16:00:51
00
skoda ze nie je vyclenene mesto kde by sa odporcovia DPF a "zbytocneho" riesenia emisii mohli odstahovat, ja totizto v meste nechcem dychat dym. cim viac novych aut na cestach tym je to lepsie, DPF by sa malo vypalovat na dialnici co je absolutne ok. realita je taka ze sa obcas pusti aj v meste ale statisticky je to malo
28.09.2019 - 21:52:31
01
Je toho malo , a to preto lebo na vypaľovanie ti treba konštantne otáčky a čas . Ja som napríklad v KE meste multivan nevypalil ... musel som ísť do Prešova a až na spiatočnej ceste mi oznámilo , že proces vypaľovania ukončený . Avensis takéto figúry nestvara . Ide autonómne , čím novšie , tým otravnejsie sú tie auta :)
28.09.2019 - 22:20:10
01
Ja nie som odporca ničoho ale hovorím, že zo 100l nafty je rovnaké množstvo bordelu, nech sa to spáli v akomkoľvek motore. Rozdiel je len v tom smrade. Akurát možno rozdiel bude v pomerne CO vs CO2.
28.09.2019 - 22:40:47
00
Rozdiel je v mikrocasticiach - ci ich dychas, alebo zhoria vo filtri. Ale kedze tomu vobec nerozumies, tak si radsej nieco nastuduj a pis az potom.
29.09.2019 - 01:10:20
05
Máš pravdu, vôbec nerozumiem. Jedná sa o častice PM10, PM2.5 a u nás nemerané PM1. Označuje priemer častice v mikrometroch. PM10 (hlavne z áut Euro2 a nižšie) dokáže zachytiť už "filter v nose" čiže ich viem vysmrkať. Naproti tomu PM1 hlavne z áut noriem euro5, eev a euro6 (vznikajú vďaka dokonalejšiemu spaľovaniu) sa dokážu dostať cez pľúca do krvného obehu a zanášať vlasočnice. Tým nehovorím, že u starej herky nie sú PM1, len sú v oveľa menšom množstve aj vďaka menej dokonalému spaľovaniu. Tu sa však nejedná o plyny ale o pevné častice. Keď už sme pri tom. Chceš ešte niečo vedieť?
29.09.2019 - 08:59:23
00
Vypisujes tu hluposti, ze filtre pevnych castic su odrb, cize zjavne tomu nerozumies. A tym, ze si si teraz nieco vygooglil ma urcite neohuris. V tejto hodnotnej diskusii s temami "DPF je odrb" a "lode zasieraju viac a preto auta v mestach riesit netreba" pokracuj s kamaratmi v krcme, tu Ti za to nikto tlieskat nezacne.
29.09.2019 - 09:23:50
00
DPF odstranuje (a nie 100%, za urcitych okolonosti dokonca velmi slabo) nasledky honby za co najnizsim co2, ktore by nevznikli, keby sa za tym nehnali. Tie najmensie castice odstranuje uz slabo a kvoli co2 sialenstvu to postihne aj benzin (najnovsie uz generuju castice tiez, ale uz nedavne euro normy sposobuju , ze benzin chrli ine svinstva, co predtym nebolo). Dizl do osobneho auta by nikto so zdravym rozumom nepouzival, keby neboli take dane na benzin. A tam je pes zakopany :) .. klasicky benzin euro3 (alebo kolko) s katalyzatorom nesmrdi a neprodukuje svinstva ako sud nes. Produkcia co2 je aj pre vsetky auta EU v globalnom meritku minimalna, ostatny svet sa moze potrhat smiechom, ako si europania sami sebe robia zle :) .. a obecenstvo tomu este tlieska /vsak to neni len pri autach/. A samozrejme, doplati na to vzdy ten, co je najnizsie.Inak aj s tym smradom je to tak, ze nieco sice smrdi, ale nedusi, ine moc nesmrdi, ale nejde dychat. Alternativa , ktoru tlacia (elektroauta) je este horsia... a problem mnozstva aut je inde. A ten sa neriesi, vlastne nie je zaujem ho riesit.
29.09.2019 - 09:56:51
02
Teraz uz ale nejde o to, preco mikrocastice vznikaju a kto za to moze. To uz vysvetlovat nemusis a ani to uz nezmenis. Ide o to, ze filter je riesenie terajsieho stavu kedze castice zachytava. Takze ak niekto napise, ze filter je odrb, tak napisal debilinu na n-tu a svedci to o jeho vedomostiach / rozhlade. A nepis v buducom case o tom, ze to postihne aj benzin, nove benzinaky homologovane podla Euro 6d-temp maju filtre uz tiez ak ich potrebuju (nastastie). Tiez si to dostuduj. ;) A nikto netvrdi, ze filter odstrani 100 % castic. Ale zachyti vyznamne mnozstvo tych castic a teda celkovy pocet castic nie je tak enormne vysoky ako bez filtra. Cize je to prinos v kazdom pripade a bez debaty. Btw. aj pneu a brzdy produkuju mikrocastice, cize uplne eliminovat ich nevieme, ale to neznamena, ze netreba eliminovat to, co vieme.
29.09.2019 - 10:34:19
00
Jezus napísal:
Vypisujes tu hluposti, ze filtre pevnych castic su odrb, cize zjavne tomu nerozumies. A tym, ze si si teraz nieco vygooglil ma urcite neohuris.

Kamo ja negooglim nič, 5r v SHMÚ na kvalite ovzdušia...
29.09.2019 - 11:27:35
00
DPF ti CO2 neznizi. Nechce znizovat a ani to nie je jeho cielom.
29.09.2019 - 11:30:55
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up