Najazdím tak 10 tis. km ročne. Rozdiel v spotrebe medzi 6 a 9 litrov je cca 300€ ročne. To mi príde akceptovatelné za pohodlie, že nemusím myslieť na to v akom stave sú vstreky, dpf, turbo a na to či to v zime po dvojtýždňovom stání v mraze naštartuje. Taktiež tie nafťáky majú častokrát mrte najazdené a bývajú v kadejakom stave. Ale zase je ich veľký výber.
Čo znamená brutálna spotreba, resp. ako najnižšie sa ti podarilo dostať pri napr. okreskovej jazde? 2l nie je predchádzajúca generácia, konštrukčne sú takmer totožné a dávali sa do aut zároveň. 2,3ka má len vyššie vŕtanie tuším. Na tom 2l sa mi nepáči tá krátka 5ka.
Najnizsiu som mal 7,8 ale to bolo len raz. Lahka noha, okresky, ked netrebalo ani klimu ani topit... Idealne podmienky. Na dialnici to papalo 10-12 (podla rychlosti, lebo kratka 5ka) a v meste kludne aj 13. Jazidl som po dialnici do mesta a nazad + nejake okresky a priemerku som maval medzi 10-11l/100km.
Teraz mam dvolitroveho naftaka a bez ohladu na to, co robim mam stale 6l/100km. Ci idem 140 po dialnici, alebo horske prechody alebo mesto.