Palo, presne to, ze splietas dve na tri. Elektricky motor ma najvyssi krutak pri 0 rpm, tzv. stall torque. A ten udavaju. Krutak motora je priamoumerny prudu, ktory do neho tlacis, cez konstantu Kt.
....
Vztah
vykon je priamoumerny krutaku a otacok samozrejme plati, len zabudas na ucinnost elektrickeho motora. Kde prave pri nizkych otackach podstatna cast prikonu sa meni na teplo. Pozri si krivky PMAC motorov. A never electricbikereview vsetko, tam toho moc o elektrike nevedia.
Preco si myslis, ze vyrobcovia su smejdi a uvadzaju krutak pri otackach, ktore su vhodne len na varenie vody na caj?
Vsak sam uvadzas, ze ucinnost moze byt 90%. Preco by to nedali pri idealnych otackach?
(Ano idealne otacky rotoru budu 2000-3000rpm, ale sprevodovane su tak, ze na klukach je cca. 80rpm a to je to, co zaujma jazdca.)
Graf krutak/otacky(kluk) je priamo na strankach Yamaha
https://global.yamaha-motor.com/business/e-bike-systems/products/pw-x2/Krutak klesa az od 60rpm. Pri 60rpm je teda vykon podla prepoctu cca.
78Nm*60rpm/9.549=490W
To inak pekne sedi s tym druhym grafom - to ma byt graf, ktory vraj unikol niektoremu vyrobcovi, ked sa porovnaval s inymi.
https://electricbikereview.com/forum/threads/ebike-motor-power-curve-comparison-chart-bosch-yamaha-shimano-brose.14085/Nevymyslaj teorie o hmotnosti, vykone motora a baterky, je nerealne to implementovat. Ale chapem asi o co ti ide, aby mal kazdy rovnake zrychlenie z elektrickej pripomoci. Videl si nejake hmotnostne kategorie v
mtb sutaziach?
Nielen zrychlenie, ale aj samotna jazda do kopca, kedze riesime MTB.
Hmotnostne kategorie MTB v sutaziach nie su, lebo laicky tazsi jazdec=tazsie/vacsie svaly= vacsi motor.
To samozrejme nie je uplne pravda, v kopcoch vzdy mali navrch chrti, ale v kazdom pripade to
ebike motor este zvyraznuje a nie je to ferove. Prave preto, ze je neralne implementovat ferovost, som napisal toto:
https://www.mtbiker.sk/forum/post1525362.html#p1525362To paradoxne vyvolalo tuto technicku diskusiu a tak sme teraz zase na zaciatku a kruh sa uzavrel
tiež som si všimol,že ak vychádzam z domu,mám vždy ECO(Shimano 8000) motor ťahá ako besný-mám to hneď do kopca,po pár minútach ťah pocitovo mierne upadá,ale nie velmi-bude to asi tak,že je tam tepelná ochrana,ktorá uberá výkon-motor sa ale na dotyk vôbec nezohrieva ...
IMHO Brzdi ta legislativa (umele znizenie vykonu), kedze norma (zrejme nemecka) pre 250W
ebiky je, ze priemerny vykon pocas 1/2 hodiny nesmie prekrocit 250W.