gronkjear napísal:
?

Kenai napísal:
...Cize napriek tomu co si ludia myslia tazisko na biku neprenasaju Tazisko je vzdy nad stredovym zlozenim, bez ohladu na skoln kopca.


Ano napisal som to nejasne, kopec vela ludi pochopi ako stupanie. Mal som napisat sklonu zjazdu alebo klesania. :$
08.10.2019 - 12:47:10
00
lto napísal:
Kenai : tolko textu a ziadne obrazky :D .. inak ja to stale beriem, ze jazdime dole. Teda nejazdime, sedime a myslime si,ze jazdime :D .. ale spat k teme.

Praca s taziskom dole kopcom https://youtu.be/L-RaxEG5XSs?t=101 .. meni sa, posuva.


Obrazky neviem poslat poslem celu knihu, je fakt dobra.

A to video, ved to je endo... to je presne ten manever o ktorom som pisal.
Chapem to tak ze mas na biku bud zjazdovu polohu (vaha na pedaloch ruky volne lahke lakte pokrcene ....)
www.cyclechat.net

Alebo robis nejaky manever v tovojom priklade endo vo switchbacku.
08.10.2019 - 12:53:27
00
No ano, ale pointa toho vstekeho bola inde, resp. kde zacala debata .. uz sa mi nechce k tomu vracat, pekne sme to tu zabordelili, je to na vlastnu temu.
08.10.2019 - 12:55:22
03
Neviem, kvôli čomu sa tu vadíte ohľadom ťažiska, ale pozdĺžnu polohu ťažiska si každý dokáže zistiť úplne sám s osobnou váhou.

1, ak máte dve osobné váhy, tak nimi podlože bike, sadnite si na bike, a uvidíte rozdelenie hmotnosti, z ktorého vyrátate polohy celkového ťažiska ľahko.

2, ak máte len jednu osobnú váhu, tak ju dajte pod ktorékoľvek koleso, druhé koleso podložte do rovnakej výšky, sadni si na bike. A máte. Prípadne váhu prehoďte, zopakujte a hodnoty spriemerujte.

3, ak máte dve osobné váhy, môžete si vypočítať aj výšku ťažiska a to tak, že napr. zadné koleso aj s váhou podložíte povedzme o 20cm. Vysadnete, odčítate hodnoty, a podľa trigonometrie vyrátate.
Postup je tu: http://www.me.unm.edu/~starr/moto/cm.pdf

Geometria bicykla má na polohu ťažiska malý vplyv čo do čísel, ale veľký vplyv, čo do ich efektu.
09.10.2019 - 08:39:39
00
Ešte doplním, že väčšina človečenskej hmotnosti sa nachádza v hornej polovici tela. Trup s pažami tvoria tuším 50%, hlava s krkom asi 10%. Takže naozaj záleží, kde sa nachádza práve horná časť tela. Preto je dnes tak obľúbená moderná geometria s dlhším rázvorom a strmšou sedlovkou, pretože umiestňuje celkové ťažisko viac do stredu bicykla.

Ja mám 10 ročný bike s 1135mm rázvorom a 435mm stavbou, pri celkovej hmotnosti 86kg mám ťažisko 340mm od zadnej osi, to je 94mm ZA kľukami !!!
Pri modernej geometrii by som bol zhruba na kľukách.
09.10.2019 - 08:49:49
00
K comu je dobre toto vsetko zistovat,vazit a merat?Normalne sa pytam teraz... :?:
09.10.2019 - 08:58:12
02
To mas tak, niekoho bavi jazdit, niekoho merat a spekulovat :) .. ti , co ich bavi merat nam tie bajky castokrat stavaju.
09.10.2019 - 10:18:59
00
Aby som to vratil spat k teme. Cele to zacalo tym, ze v zjazde treba dobru hlavne prednu brzdu. Preto lebo na prednom kolese je drtiva vacsina vahy.
09.10.2019 - 18:41:45
00
To vedeli všetci už dávno a nebolo k tomu treba písať hentake slohové práce :?:
09.10.2019 - 18:54:17
05
viac citat menej pisat. Pozri si na com som reagoval.

Ked sa ti neche citat, nelez na forum. A ked je ti nieco jasne porad ty ak to vysvetlis jednou vetou ma u mna isty palec hore.

All: system zahranicnych for na vas, kde sa radia príspevky podla vypovednej hodnoty a prideluju hviezdicky uzivatelom za obsah prispevkov.

Tiez ma uz dlho fascinuje ake prispevky su tu hodnotene za kvaliten, vacsinou jednoriadkove OT posmesky.

A terz vseci co ma idete topit v lyzicke vody, si precitajte svojich 10 poslednych prispevkov a vypiste si z nich vecne informacie co ste poskytli k danej teme. Samozrejme cest vinimkam, co sa snazia argumentovat a piriniest nieco do temy.
11.10.2019 - 11:04:18
01
Viac čítať menej písať, tým by si sa mohol riadiť. Máš asi pocit, že tu ľudí zaujímajú tvoje akademicko-teoretické slohové práce a úvahy, ale nie, nezaujímajú. Prečo si neurobíš svoju špeciálnu tému?
...aby som nebol úplne mimo tému, pravdu máš v tom, že na väčšinu brzdenia je dôležitejšia predná brzda, logicky by mala mať väčší účinok atď. Zvyšné brzdenie sú strmé zjazdy, ktoré máš problém zísť aj pešo, kde si zadným kolesom pomaly hobluješ zadok, ako máš presunutú váhu dozadu. V takom prípade prednú brzdu nepoužiješ, alebo len fakt minimálne, lebo by ti hrozilo OTB. Kedže je váha maximálne vzadu, brzdenie zadnou má väčší účinok. Už to tu bolo písané, že chalani čo jazdia náročný terén majú skôr zodraté zadné brzdy ako tie predné.
11.10.2019 - 11:42:43
08
Kenai tie tvoje prispevky povazujes za vecne a uzitocne informacie?Nuz k tomu nemam uz ozaj co dodat.
11.10.2019 - 12:21:25
00
Supafly666 napísal:
Viac čítať menej písať, tým by si sa mohol riadiť. Máš asi pocit, že tu ľudí zaujímajú tvoje akademicko-teoretické slohové práce a úvahy, ale nie, nezaujímajú. Prečo si neurobíš svoju špeciálnu tému?

Suhlas, mozno by som to az tak tvrdo nenapisal, ale je pravda, ze tie slohy som prestal citat. Suhlasim tiez, ze si Kenai mal na to vytvorit vlastnu temu.

Supafly666 napísal:
...aby som nebol úplne mimo tému, pravdu máš v tom, že na väčšinu brzdenia je dôležitejšia predná brzda, logicky by mala mať väčší účinok atď. Zvyšné brzdenie sú strmé zjazdy, ktoré máš problém zísť aj pešo, kde si zadným kolesom pomaly hobluješ zadok, ako máš presunutú váhu dozadu. V takom prípade prednú brzdu nepoužiješ, alebo len fakt minimálne, lebo by ti hrozilo OTB. Kedže je váha maximálne vzadu, brzdenie zadnou má väčší účinok. Už to tu bolo písané, že chalani čo jazdia náročný terén majú skôr zodraté zadné brzdy ako tie predné.

Tu si dovolim nesuhlasit (kludne ma opravte). Predna brzda bude vzdy dolezitejsia ako zadna, pokial chceme vyslovene zabrzdit. Prave v nedelu sme isli Skalnatu nad Pezinkom, kde kolega spadol a zlomil uchytenie packy zadnej brzdy. Od toho momentu bol bez zadnej brzdy. Skalnata (od Cermaka) nie je sice az taky extrem, ale dovolim si povedat, ze len so zadnou brzdou je aj pre skusenejsieho bikera tvrdym orieskom. Tam sa mozes prevazovat dozadu kolko chces, jednoducho nemas vzadu dostatocny grip. Na druhej strane, tym, ze sedis na zadnom kolese, mozes s prehladom brzdit (iba) prednou a OTB v podstate nehrozi. Chalan to dal len s prednou relativne v pohode (este mal jeden mensi pad, lebo to pustil trochen viac) a takisto aj zvysok vyjazdu cez Zamcisko trail. Po vyjazde len skonstatoval, ze vyjazd si az tak neuzil, ale bol rad, ze funkcna bola prave predna.
Ja tiez zadnu deriem o dost viac ako prednu, ale to hlavne preto, ze pokial nepotrebujem drasticky znizovat rychlost, tak zadnou brzdim ovela viac a castejsie. Pouzivam ju na mensie korekcie rychlosti a na blbnutie (napr. v zakrutach).
11.10.2019 - 13:10:04
07
Kaper Ano, samozrejme. Ak nerozumies obsahu textu, to neznamena, ze je to hlupost.
No nic moja chyba, mam pisat tak aby ludia porozumeli. No co ? Zase budeme volit toho Fica?

clxno1 ANO, dakujemza experimantalne potvrdenie toho com sam sa snazil vysvetlit.
11.10.2019 - 13:29:47
01
Supafly666 napísal:
Viac čítať menej písať, tým by si sa mohol riadiť. Máš asi pocit, že tu ľudí zaujímajú tvoje akademicko-teoretické slohové práce a úvahy, ale nie, nezaujímajú. Prečo si neurobíš svoju špeciálnu tému?
...aby som nebol úplne mimo tému, pravdu máš v tom, že na väčšinu brzdenia je dôležitejšia predná brzda, logicky by mala mať väčší účinok atď. Zvyšné brzdenie sú strmé zjazdy, ktoré máš problém zísť aj pešo, kde si zadným kolesom pomaly hobluješ zadok, ako máš presunutú váhu dozadu. V takom prípade prednú brzdu nepoužiješ, alebo len fakt minimálne, lebo by ti hrozilo OTB. Kedže je váha maximálne vzadu, brzdenie zadnou má väčší účinok. Už to tu bolo písané, že chalani čo jazdia náročný terén majú skôr zodraté zadné brzdy ako tie predné.



Na taku hlupost si ako prisiel? Pisem z Finale Ligure a bez poriadnej prednej brzdy by si nepresiel snad ani jeden "modry" trail. :D Preco sa prave na predne koleso zvykne davat vacsi kotuc?
11.10.2019 - 18:16:07
00
keyboard_arrow_up