Viac čítať menej písať, tým by si sa mohol riadiť. Máš asi pocit, že tu ľudí zaujímajú tvoje akademicko-teoretické slohové práce a úvahy, ale nie, nezaujímajú. Prečo si neurobíš svoju špeciálnu tému?
Suhlas, mozno by som to az tak tvrdo nenapisal, ale je pravda, ze tie slohy som prestal citat. Suhlasim tiez, ze si
Kenai mal na to vytvorit vlastnu temu.
...aby som nebol úplne mimo tému, pravdu máš v tom, že na väčšinu brzdenia je dôležitejšia predná brzda, logicky by mala mať väčší účinok atď. Zvyšné brzdenie sú strmé zjazdy, ktoré máš problém zísť aj pešo, kde si zadným kolesom pomaly hobluješ zadok, ako máš presunutú váhu dozadu. V takom prípade prednú
brzdu nepoužiješ, alebo len fakt minimálne, lebo by ti hrozilo OTB. Kedže je váha maximálne vzadu, brzdenie zadnou má väčší účinok. Už to tu bolo písané, že chalani čo jazdia náročný terén majú skôr zodraté zadné
brzdy ako tie predné.
Tu si dovolim nesuhlasit (kludne ma opravte). Predna
brzda bude vzdy dolezitejsia ako zadna, pokial chceme vyslovene zabrzdit. Prave v nedelu sme isli Skalnatu nad Pezinkom, kde kolega spadol a zlomil uchytenie packy zadnej brzdy. Od toho momentu bol bez zadnej brzdy. Skalnata (od Cermaka) nie je sice az taky extrem, ale dovolim si povedat, ze len so zadnou brzdou je aj pre skusenejsieho bikera tvrdym orieskom. Tam sa mozes prevazovat dozadu kolko chces, jednoducho nemas vzadu dostatocny grip. Na druhej strane, tym, ze sedis na zadnom kolese, mozes s prehladom brzdit (iba) prednou a OTB v podstate nehrozi. Chalan to dal len s prednou relativne v pohode (este mal jeden mensi pad, lebo to pustil trochen viac) a takisto aj zvysok vyjazdu cez Zamcisko trail. Po vyjazde len skonstatoval, ze vyjazd si az tak neuzil, ale bol rad, ze funkcna bola prave predna.
Ja tiez zadnu deriem o dost viac ako prednu, ale to hlavne preto, ze pokial nepotrebujem drasticky znizovat rychlost, tak zadnou brzdim ovela viac a castejsie. Pouzivam ju na mensie korekcie rychlosti a na blbnutie (napr. v zakrutach).