Páni, potreboval by som poradiť. Chcel by som blatníky na Favorit, najlepšie chrómový dizajn, niečo skôr retro dizajn, bez plastových dielov. Máte nejaké nápady?
02.09.2019 - 10:22:11
00
tieto som mal ja, celkom ok
https://www.mtbiker.sk/shop/prislusenstvo/blatniky/cestne-a-trekking/force-blatniky-aluflex-cestne-strieborne--vzpery.html

    02.09.2019 - 13:21:15
    00
    Isto sa to prakticky nastavuje, žiaľ to uchytenie tyčiek o samotný blatník sa mi veľmi nepáči, je to ako päsť na okolo. Rád by som niečo elegantnejšie, niečo ako pôvodne hliníkové blatníky.
    02.09.2019 - 21:36:29
    00
    tu už dorenovovali...ale dalo sa to čakať :)

    https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/favorit-bicykl-kola-richard-galovic.A191007_095523_ekoakcie_fih
    07.10.2019 - 12:29:47
    00
    To hej... Hlavne podcenili cenu... Najlacnejšie modelu stáli myslím 2000€, to je príliš veľa.
    08.10.2019 - 20:43:41
    00
    a tu vyjadrenie z Favoritu - https://blog.favorit.cz/cs/favorit-nezkrachoval/
    08.10.2019 - 20:52:43
    00
    Kopa kecov, právd a poloprávd. Napríklad tvrdia, že ich bike vyhral dizajnovú súťaž a vyhral ju ako dielo. Ale to dielo musel niekto navrhnúť predsa, nevzniklo len tak samé od seba. Všade vo svete, ak vyhrá nejakú dizajnovú súťaž nejaké dielo, tak všade je aj autor diela a ten dostáva tiež cenu. Bez neho by dielo nevzniklo. To ako keby som povedal, že Mona Lisa získala cenu, ale da Vinci má držať pysk, lebo dielo vyhralo cenu a on s tým nemá nič spoločné. Už len toto mi vadí hneď na začiatku. Problémy so zamestnancami (nevyplácanie platov a podobne) tu už kolovali skoro 2 roky. Tak isto nevrhá dobré svetlo ani predaj firmy osobe, ktorá sa živí ich likvidáciou (má 107 firiem? Ako ich môže vôbec nejak riadiť? Navyše okolo polovice firiem už sú prakticky zaniknuté). Za mňa majiteľ využil situáciu, zobral štátu podporu, niečo na tom vyryžoval, podcenil situáciu a potom sa toho už len zbavil s tým, že sa snažil ešte ryžovať, kde sa dalo. Súdne spory o autorstvo ťažko povedať, kde je pravda.

    Favoritu reálne chýbali dôležité biky v cenovej kategórii okolo 500€ (teda nejaký vstup, oceľový rám, resp. hliníkový, kľudne rovnaký tvar, predsa len má svoju históriu značka, osadenie nejaký systém 2x8, niečo ako Claris) ľudia by to kupovali, či už z nostalgie, alebo ak by to malo retro dizajn, tak preto, že to je v móde. Navyše taký Claris stačí reálne bežným ľuďom. Potom modely okolo 800€, 1000€, 1200€ a podobne. Lepšia výbava, lepšie materiály. Stačí sa pozrieť do Decathlonu, za 600€ mám už solídny stroj na Sore a kotúčovými brzdami. Už aj tu na fóre si ich dosť ľudí kúpilo a pochvaľujú si. Najväčšiu kúpnu silu má súčasná generácia 40tnikov a 50tnikov, tí vyrastali na Favorite, ak by dostali seriózny produkt s retro nádychom, z nostalgie to kúpia. Nie každý má 2500€ či koľko od nich stál najlacnejší cestný bike. To je cena za ktorú množstvo ľudí kupuje auto.
    08.10.2019 - 23:47:50
    05
    začinaju na 106 000 Kč
    09.10.2019 - 07:48:51
    00
    To je potom cena presahujúca cez 4000€. Teda pre väčšinu ľudí zbytočne nad tým rozmýšľať.
    09.10.2019 - 12:08:48
    00
    Čo sa týka Favorita, páčia sa mi tie bicykle maximálne. Zobral by som si ten "F1 Classic" za 4290 Eur, a tiež jeden bigboss do mesta za 2190 Eur.
    Tie ceny nie sú prehnané, nieje problém kúpiť cestný bicykel za 4300 Eur (ako stojí F1 Classic) a to sú sériovky z číny, na rozdiel od Favoritu, kde vám zoberú miery a spravia vám rám NA MIERU (kusová výroba). Myslím že o zákazníkov prvé roky nemali núdzu, boli doby kedy sa čakalo aj pár mesiacov, ale asi svoj trh "nasýtili". Mali to poňať v menšom - taká malá cyklodielna, pár zamestnancov, a oveľa ľahšie by prežili si myslím.
    09.10.2019 - 13:39:49
    00
    bicykel do mesta za 2k? tebe asi este bicykel neukradli :), som nazoru ze bicykel do mesta by mal bud vyzerat tak aby ho nikto nechcel alebo jeho cena by mala byt tak nizka ze ked ti ho ukradnu nebude ta to stat niekolko vyplat. Prave preto vela ludi v tejto teme ukazuje svoje zrenovovane favority za par drobnych ako bicykel do mesta.
    09.10.2019 - 14:41:45
    01
    No na nosím poriadne hrubé účko, poctivý kus železa ktorý má cez 2 kg minimálne, (nie nejaké ľahko prestrihnuteľné tenké lankové zámky) takže zamknutý bicykel mi v meste ešte neukradli. Zo zásady nenechávam bicykel niekde zamknutý celý deň alebo noc, ale max hodinu-dve a vždy na rušných miestach kde je kopec okoloidúcich. Na to účko by musel mať zlodej tak veľké alebo hlučné náradie že to by sa nedalo urobiť skryto na rušnej ulici. Ale rozumiem že niekomu sa nechce vláčiť tažký zámok, tak nosí tenké skladné ocelové lanko ktoré nič neváži a strčíš ho aj do dámskej kabelky.
    09.10.2019 - 15:38:48
    00
    A ako si ja predstavujem bicykel do mesta na každodenné dochádzanie do práce?

    Mal by byť odolný a zároveň ľahký a pohodlný a čo najviac bez-údržbový.
    (Pretože na ňom stráviš pomerne dosť času - viac ako na bicykloch na švihy - a každodenne ho budeš ničiť v každom počasí).
    1) To znamená rám z hliníkovej zliatiny s pohodlnou krátkou geometriou, vidlicu a sedlovku z karbónu, Kožené sedlo Brooks ktoré sa vytvaruje presne podla tvojho zadku.
    2) Ľahké duralové cestné kolesá (ráfiky) a ľahké pohodlné plášte šírky 35 mm "slicky". Najlepšie Continental Grand Prix Urban 700x35C alebo niečo podobné.
    3) Barany - to je individuálne, mne vyhovujú najviac barany, s omotávkou Brooks z pravej kože.
    4) pohon - preferujem 3 - rýchlostnú prevodovku v zadnom náboji SHIMANO v kombinácii s remeňom (nie reťaz). Je to tiché, do každého počasia a bezúdržbové. 3 rýchlostný pohon je výhodou oproti populárnym singlespeedom ak v meste nieje iba rovina a pri prípadnom protivetre.
    5) Dynamo v prednom náboji na dobíjanie svetiel, prípadne mobilu, atd..
    6) Kvalitné predné a zadné svetlo je samozrejmosť.
    7) Možnosť uchytenia zadného nosiča (napr na cyklotašku s notebookom, prípadne na tašku na nákup potravín) - je to pohodlnejšie ako vláčiť ruksak na chrbáte.

    Takže keď si to všetko zrátaš, za akú cenu by vyšiel taký bicykel?
    Typujem tak 800 Eur a viac, podľa zvolených komponentov.
    09.10.2019 - 16:20:06
    00
    8 ) moznost montaze blatnikov

    1-3) asi by sme sa nezhodli, podla mna je jedno z akeho materialu mas bike/sedlovku a kozene sedadlo treba chranit pred dazdom co je v meste dost otrava
    tiez 100g na rafiku ti nespravi v meste ziadny rozdiel a 35 mm pneu nie su dost na bezpecne prechadzanie kolajnic
    4) nexus 3 naboj je shit, do mesta je o dost lepsi nexus/alfine 8, osobne skusenosti
    5) vzhladom na cenu naboja s dynamom, usb konvertora a dobrych svetiel a vzhladom na dobu ktory travis dochadzanim do roboty mi to pride ako zbytocne vyhodene peniaze
    6-7) suhlasim
    09.10.2019 - 17:34:15
    01
    1-3) v princípe je jedno, z čoho je rám biku, kľudne aj oceľ, stačí ak sa o to človek trocha stará, nehádže to kade tade a neobíja z farby v prípade ocele. Materiál sedlovky a úchopových časti by mal by z kvalitného a trvanlivého materiálu, ktorému nevadí voda. Výber geometrie rámu, kolies a pneu záleží od preferencií, ja jazdím na 28c Maxxis Detonator a v pohode aj na mestskú jazdu po BA, akurát treba sledovať trocha kanály a cez koľajnice ísť šikmo. Žiaden mega problém.
    4) počet prevodov záleží od človeka a mesta. V takej Dunajskej Strede vám stačí 1 prevod, v takej Banskej Štiavnici sa ich pár hodín. Samozrejme na to má vplyv aj kondička človeka.
    5-6) svetlá hoc aj z Aliexpressu, aby dobre svietili (predné hlavne neoslňovalo, keďže sa pohybuje taký bike prevažne medzi ľuďmi), nabíjanie kľudne cez USB, výdrž tak 2 hodky, aj tak taký bike zvyčajne dlhšie ako hodinu nejazdí. Kľudne si potom môžem zobrať svetlá a dať ich nabiť, či už po príchode domov alebo z roboty. Alebo nejaké svetlá, kde len ich pichnem do zdroja.
    7) možnosť nosiča je fajn, ale záleží od preferencií, sú ľudia, ktorým viac vyhovuje mať vak na chrbte.
    8) funkčné blatníky
    9) predpísané odrazky na biku v predu a vzadu, na výlete kolies, nech je človeka vidno aj z boku, predsa len je v meste zvýšený pohyb vozidiel a častejšie sa jazdí večer a rôzneho osvetlenia
    10) cena by mala byť primeraná, teda ak vám ho ukradnú či poškodia, aby vás to síce naštvalo, ale zase aby ste nemuseli 5 mesiacov šetriť na nový bike.
    09.10.2019 - 18:27:17
    02
    keyboard_arrow_up