"Vo vyhradenom pruhu pre autobusy alebo trolejbusy, môžu jazdiť aj vozidlá taxi služby, musia byť však riadne označené. Vozidlo taxi služby, potom nesmie obmedziť plynulosť jazdy autobusov a trolejbusov a vozidiel, pre ktoré je tento pruh určený,"
17.09.2019 - 15:05:19
06
aktuálne smerom na CA
scontent.fbts2-1.fna.fbcdn.net
02.10.2019 - 12:20:07
00
somewhere in russia :lol: https://youtu.be/Kxy37KdFPMM?t=9
06.10.2019 - 18:20:30
01
Respektujme se, jde o život. Sagan a Kreuziger chtějí snížit riziko nehod

https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/peter-sagan-roman-kreuziger-petr-vakoc-petice-proti-nehodam.A191008_214059_cyklistika_ten?
09.10.2019 - 15:36:13
03
v utorok som videl jednu slečnu na bicykli (bola pekná), ale nerozumiem ani jej, ani ostatným čo to robia. jazdím na bicykli a cestnom dosť často, ale povedzte mi význam.
idem po ceste s autami, výpadovka z mesta, utorok poobede, skočí na semafore červená, predo mnou je 5 áut. slečna ide dopredu pred všetkých. pomaly sa rozbieha, autá ju predbehnú či už tesne alebo menej tesne (ich chyba samozrejme). za cca 250 metrov je ďalší semafor, kde chytia opäť červenú. slečna autá dobehne a opäť ich začne predbiehať a opäť sa pri rozbiehaní udeje rovnaký scenár. jedno auto ostane za ňou "vysieť" a len sa to zdržuje. jeden šofér ju musel tri krát predbehnúť. vážne sa potom nečudujem, že niektorým toto vadí. nie je lepšie, keby cyklista občas tiež ostal 2 a viac v poradí za autami pri krajnici a rozbiehal sa s nimi? vysvetlí mi niekto, prečo v takomto prípade sa ťahá dopredu cyklista?
iná situácia je pre mňa, keď cyklista prejde, pretože vie, keby bol 38. v poradí, nestihne zelenú :)
ps: buďme ohľaduplnejší k sebe v oboch prípadoch, či už ako šofér vozidla (aj keď cyklisti väčšinou problém nemajú) alebo cyklisti voči šoférom a nezdržujme ich zbytočne, peace
10.10.2019 - 08:38:19
05
Neviem ci som ta spravne pochopil ale podla mna je to blbost. Ak aj ostane vzadu aj tak ju bude stale niekto obiehat a neviem preco by mal cyklista cakat vzadu ak ma pri kraji dostatok miesta na prejdenie. Tiez to tak robim, drzim sa pri kraji a bez problemov ma vsetci obchadzaju a ani by mi nenapadlo, ze toto moze byt daky problem. Nevadi mi to ani z pohladu vodica, ale to moze byt tym, ze az tak vela km autom nenajazdim.
10.10.2019 - 09:32:14
08
nejak prilis casto v poslednej dobe vidim cerstve nehody pri ceste do prace a z prace. Ale to asi preto, lebo pocas spicky sa tu v BA vzdy stane aspon 5 nehod, ako vidno aj na waze.
Aj dnes - na krizovatke obe auta rozbite predky, vsetky airbagy vystrelene, vsade tisic kuskov. Nechapem co tam robili, oba vraky stali na prechode pre chodcov.
10.10.2019 - 09:39:39
00
typicky priklad je racianska od myta az po kaufland, chodil som to skoro denne lebo som tam robil, niektore semafory som uz poznal tak ze som vedel kde sa opati zadupat a kde nema vyznam sa ponahlat. Ale tiez som videl obcas frustraciu niektorych s velkym egom co ma museli predbehnut niekolko krat, hlavne taky autobus ktory este aj na zastavkach stal. Ale to je o ludoch. Niektori boli dokonca taki zufali ze ked videli v spataku ako ide cyklista po kraji dopredu na svetla tak zatiahli doprava aby nepresiel :)
10.10.2019 - 09:43:46
00
toygrik Ja to robim nasledovne. Ked je jasne ze budem na krizovatke stat, tak co najmenej spomalim, aby som dosiel akurat na zelenu. Potom to rozdupem a idem dalej. Ked nevyda, tak sa postavim asi o dve auta dozadu, chcecknem im blinkre ci budem mat volno a znova co najrychlejsie prejdem krizovatku. Niekedy vybehnem aj na chodnik aby som zbytocne neprekazal. Neviem ci sa mi niekedy stalo, ze by ma na ceste auto viackrat obehlo, ale pochybujem. Nemam to rad :D
10.10.2019 - 10:14:51
00
Uz som to pochopil, jednalo sa o tie iste auta co sa stale obiehali. Tak to mna obiehaju iba raz az na MHD lebo maju zastavky a tam ich dobehnem. Ja som stale uvazoval co je zle ked cyklistu obiehaju auta.
10.10.2019 - 10:48:54
01
Nevidim logiku v tom, aby cyklista zostal stat niekde uprostred medzi autami alebo nebodaj za autami. Iba sa zvysuje riziko. Vpredu na hranici krizovatky je lepsie viditelny a nemoze ho ohrozit vodic odbocujuci doprava ani nikto zozadu.
10.10.2019 - 11:23:04
09
Ked dobre neodhadnes medzeru medzi autom a krajom cesty, tiez mozes skoncit niekde v strede radu aut. Mozes namietat, ze zlezies z cesty a obides ho, no nie vzdy to priestor vedla cesty dovoluje (hl. na inom bicykli ako MTB). Pri obchadzani tiez mozes rajdami velmi lahko zachytit spatne zrkadlo.
Stat na konci, tesne pri krajnej ciare vozovky (ak je krajnica priuzka) je v pohode. Vodic za tebou sa postavi bud vedla teba alebo za tebou, podla volneho priestoru.
10.10.2019 - 12:02:23
01
toygrik napísal:
idem po ceste s autami, výpadovka z mesta, utorok poobede, skočí na semafore červená, predo mnou je 5 áut. slečna ide dopredu pred všetkých. pomaly sa rozbieha, autá ju predbehnú či už tesne alebo menej tesne (ich chyba samozrejme).

Taketo uz som niekde cital :)
10.10.2019 - 18:59:55
00
Jezus napísal:
Nevidim logiku v tom, aby cyklista zostal stat niekde uprostred medzi autami alebo nebodaj za autami. Iba sa zvysuje riziko.

Samotnu jazdu po frekventovnych mestskych cestach (a najma viacprudovkach s uzkymi pruhmi) pokladam za riziko.
Radsej pomalsie (a ilegalne) po chodnikoch.
Zrovna dnes som isiel bikom z/do servisu pre auto cez celu Trnavu. Velka cast cesty uplne v pohode - cyklotrasa, ale Sladovnicka, Nitrianska len po chodnikoch.
Podobne aj v BA obcas jazdim Vinohrady - Polus (= Nobelova, Odborarska) , zasadne po chodnikoch (ten na Odborarskej byva vzdy uplne prazdny, Nobelova uz je horsia, ale je kratsia a da sa ist aj bocnymi cez sidlisko). Tak ale je pravda, ze su to relativne kratsie trasy.
10.10.2019 - 19:16:22
01
Na Odborárskej je www.znacenie.shop
11.10.2019 - 19:14:06
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up