no tak ja uz druhy rok jazdim na favorite zo 70rokov, vymenil som niekolko dielov a celkovo ho zjednodusil a odlahcil. tych 800e na bicykel do mesta je riadny ulet.

bicykel ako taky som dostal zadarmo, vlastnym usilim som zosmirgloval staru farbu a naniesol novy bezfarebny lak, cize mam raw steel, co ma stalo asi 20, vymenil som kluky, brzdove paky a brzdove celuste z ineho cajglu co ma stalo asi 30e (shimano exage), kolesa som kupil z bazaru na rx-100 nabojoch a wolber rafikoch a shimano orechom za 30e aj s GP 4000 plastami 25mm, vymenil som este predstavec a barany za sirsie a pohodnejsie (talianske ITM) co som zohnal dokopy za 20e dal brooks (nie koza) omotavku za 20e a kupil jedno koliesko na shimano naboj z amazonu asi za 7 dolcov, plus zamok a svetla z ali dokopy za 10 e (rovnaky styl ako pise jano hore) zijem v bratislave a na tom jedno kolecku vyjdem aj vpohode aj na cerveny kriz zo zeleznej studni na prevode 42-11. mate chlapci slabe nohy ak potrebujete v bratislave prevody. cely bike ako pocitam ma stal do 150e (urcite som hore nieco zabudol spomenut) a mam lahky rychly favo aj s uzkymi plastami sa mi nepodarilo spadnut na kolajniciach aj ked denno denne ich prejdem asi 12x. za 5000km som na obyc plastoch chytil defekt iba raz. bicykel prezil aj zrazku s dodavkou. nebojim sa ho na kratku chvilku opriet hocikde a aj ked ho zamknem tak som v klude. sice ho mam rad a stravil som vela casu nad tym aby som ho dostal do dokonalosti ale stale budem 5x menej nestastny ak ked slohnu bajk tebe.

celkovo ma bicykel sluzit mne a nie ja jemu a nemam mat koli nemu starosti. rad si s tebou zabajkujem po meste niekedy.
09.10.2019 - 19:33:56
01
42-11 pri kadencii 60 (nizkej) do 10% gradientu je cca 800W ( 80 kg jazdec, 12 kg bike)

pre porovnanie Mathieu van der Poel na tohtorocnom Amstel Gold

Van der Poel averaged 761 W for a minute on the climb, including a punch of 844 W for 40 seconds as he crests the climb solo ahead of the field. Over the next 6 km, he works well with Gorka Izagirre, averaging 444 W for 9:35, with a max of 1313 W to launch his attack.

https://cyclingtips.com/2019/04/mathieu-van-der-poel-power-watts-amstel-gold/
09.10.2019 - 21:30:42
01
Príloha:
91286_favorit-renovacia_5c08159317e78.jpg
91286_favorit-renovacia_5c08159317e78.jpg 366.51 KiB thumb_up0thumb_down

Ja som si 2 roky za sebou robil komplet 2 biky. Jeden má vyšiel cca 300€ (zelený), druhý 400, ale ten som skladal od rámu bez ničoho (oranžový). Mám v pláne si spraviť nový, taký na pivo a keď si idem len tak niečo do mesta vybaviť, len tieto potrebujem predať. Z prácou som spokojný, jasne na niečom sa dalo ušetriť, ale tak prvé 2 prerábky, človek sa učí.

Prílohy:

IMG_20190727_120717.jpg
IMG_20190727_120717.jpg 308.61 KiB thumb_up0thumb_down

09.10.2019 - 22:03:11
00
Jano1987 smutne na tom je ze ani jeden z nich nepredas za viac ako 150..aj to by som bol prekvapeny.

elpha vsak ale stupanie zo zeleznej ma v priemere mozno 4-5 percent..ja netvrdim ze na tom davam v klude 800 wattov..
09.10.2019 - 22:45:07
00
misko_hrasko tento rok to už riešiť nebudem, skúsim budúci rok.

Ono ten oranžový ako mestský bike je optimálny aspoň podľa, rovné riadidlá, lepšia manévrovateľnosť, brzdy sú po ruke a kvalitné, radenie a sada Claris 2x8, kľuky sú myslím 50/36, takže v rámci BA sa dostane človek všade, kolesá Alexrims, stredy kolies Deore, zapuzdrený stred na 4 hran, dobre to brzdí, je to rýchle, hlavové zloženie od FSA. Farba je prášková, žiaden homemade sprej. Rám síce nie je Favorit, ale Carraro, ale za tie peniaze ťažko sa zoženie niečo lepšie. Nie každému barany vyhovujú a na mestské vozenie rovné riadidlá sú lepšie. Ako reálne nečakám, že za 400€ to predám, ale za 150€ to radšej darujem detskému domovu. Na oba biky sa mi ozvali nejaký záujemcovia, ak keď som mal vyslovene, že osobný odber a ceny čo som do toho vrazil, tak padalo také, že dám 20€ a doneste mi to do Košíc a podobne. Však za 20€ nekúpim ani hrdzavý rám pomaly a nieto kompletný bike, ktorému nič nie je.
09.10.2019 - 23:14:00
00
Jano1987 ...pozri si inzeraty tohto pana. uvidis pre porovnanie klasicke cajgle a aj ceny za ake ich ponuka

https://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mail=0&telefon=0910733047&jmeno=Boris

tie tvoje fava uz nemaju ani nostagicku hodnotu lebo si dal na ne moderne komponentny. to ako to vyzera je vec vkusu ale osobne by som daval na bicykel veci ktore su z podobneho obdobia. ani frajerka nema rada barany do mesta, tak som jej tam dal rovne rajdy a vysoky predstavec, vsetko pri zachovani klasickeho dizajnu

Prílohy:

1110023.jpg
1110023.jpg 274.82 KiB thumb_up0thumb_down

1110025.jpg
1110025.jpg 337.42 KiB thumb_up2thumb_down

09.10.2019 - 23:33:06
00
misko_hrasko
Zelený Favorit, je originál, jediné čo ma ňom nie je dobové sú kolesá (staré už boli v dosť zlom stave, spraviť nový výlet bolo drahšie, ako dať nové kolesá, tieto sú z trekového biku, vzadu sú matice, správanie sa kolies je podstatne iné), brzdové páčky (chcel som vnútorné vedenie, nech mi to netrčí hore) páčky radenia (staré boli popraskané a polámané, tieto majú na prehadzovačku indexové radenie, je to pohodlnejšie ako hľadanie rýchlosti), zapuzdrený klinkový stred a nový prešmýkač (ten starý už bol na odpis) a prehadzovačka (ešte ako tak funkovala, ale časom by tak či tak bola zrelá na odpis). Inak ešte všetko pôvodné, barany, kľuky, brzdy. Áno, nie je to dobový Favorit, ale dostal pár nových vecí, ktoré mu pomohli funkčne a jazdí sa s ním lepšie a stále vyzerá retro dobovo.
Oranžový bike, najprv som dostal za veľmi dobrú cenu tie kolesá. Som rozmýšľal, že ich dám na ten zelený Favorit, nakoniec som to zamietol, kúpil ten rám a dizajn prispôsobil kolesám. Ani to nepredávam ako Favorit, či retro bike, ale ako rýchly bike do mesta. Rovné riaditka, radenie rýchlostí ako na mtb na riadidlách. Rám nie je žiaden 50 rokov starý oceľový kus, ale cca 15 rokov starý, takže už má niektoré moderné praktické riešenia a aj jeho správanie je lepšie ako pri Favorite. Ozaj by sa k tým kolesám nechodili veci s hliníkovým/oceľovým dizajnom, preto som šiel do kombinácie oranžová a čierna a nehral to na retro.
10.10.2019 - 07:01:39
00
Neriešim renováciu ale rozmýšľam že si nechám urobiť oceliaka alebo zrenovovať resp osadiť starý dobrý rám top výbavou ale súčasnou...lebo rám s takými mufnami mi asi nikto neurobí...

Prílohy:

1C6F9A8A-C87D-4EC4-896D-119EF3036DA7.jpeg
1C6F9A8A-C87D-4EC4-896D-119EF3036DA7.jpeg 477.71 KiB thumb_up0thumb_down

10.10.2019 - 21:00:53
00
Skús napísať do SingleBe alebo Novák
11.10.2019 - 08:20:32
00
díky bimjeam o singlebe viem a chystám sa ich kontaktovať majú peknú prácu ale o Novákovi som nepočul...čo sa týka tých mufien to je taký menší úlet láka ma tá kombinácia rám s mufnami a "moderné" komponenty..
11.10.2019 - 10:17:46
00
Rámy s mufnami sa stále robia napr:
http://www.merciancycles.co.uk/frames/vincitore-vincitore-special/
www.merciancycles.co.uk
www.merciancycles.co.uk
www.merciancycles.co.uk
11.10.2019 - 11:28:39
02
pekné našiel som aj italy...len aj pýtajú za to no..ale to je samozrejmé
11.10.2019 - 15:41:25
00
alebo:

Prílohy:

a0956d5e4b0a184fcf194d3b78b8a4943c2b33bf.jpg
a0956d5e4b0a184fcf194d3b78b8a4943c2b33bf.jpg 190.46 KiB thumb_up0thumb_down

gazelle-champion-mondial-24820_1.jpg
gazelle-champion-mondial-24820_1.jpg 191.97 KiB thumb_up2thumb_down

11.10.2019 - 17:02:54
00
Keď si sem chcel dať Colnago a ešte k tomu aspoň trochu retro, tak si mal dať Colnago Master...

Prílohy:

Colnago Master 2019.jpg
Colnago Master 2019.jpg 85.97 KiB thumb_up0thumb_down

11.10.2019 - 21:33:00
01
A keď si chcel dať fakt retro Colnago, tak Arabesque

Prílohy:

Colnago -Arabesque 2019.jpg
Colnago -Arabesque 2019.jpg 89.12 KiB thumb_up0thumb_down

11.10.2019 - 21:34:26
04
keyboard_arrow_up