ja??? riešil som tu rámy s mufnami ako také (nové aj staré) osadené súčasnou sadou..ako to vidieť aj na foto
13.10.2019 - 00:02:41
01
Žiadne retro - pôvodný Favorit F1 zo začiatku 70-tych rokov. Rám z rúrok Reynolds, osadený sadou Campagnolo Record, akurát galusky nie sú Barum WBP ale nové Vittoria. Aj pumpa Silca je pôvodná z toho obdobia. Lak rovnako pôvodný. Prevodník 53-44, päťkolečko 13-22.

Majiteľ Bořivoj Nakládal tvrdí, že na tom bicykli jazdil Dušan Zeman na Pretekoch mieru. Rámové štartovné číslo tomu zodpovedá... Československý team mal každý rok štartovné čísla 19-24, Bartoníčkovci mali vždy 19, Zeman bol vždy posledný v abecede, tak 24.

Dušan Zeman nevie, či akurát na tom jazdil. Mne sa to nezdá, je vysoký (skôr nízky) ako ja, a ja som potreboval veľkosť rámu 54, rám na fotke má 52 cm. Na druhej strane, Rudo Labus, ktorý bol tiež prítomný a je trochu väčší od malého piva, tvrdil, že on jazdil rámy 50, takže Dušan Zeman mohol jazdiť na 52.

Prílohy:

IMG_20191018_190609.jpg
IMG_20191018_190609.jpg 570.66 KiB thumb_up7thumb_down

20.10.2019 - 20:34:59
01
Prečo sa jazdila veľká placka 53-44 a nie "klasika" 53-39?
(A vzadu 13-23 namiesto aspoň 13-25)
To im tie prevody stačili do kopca?

no mne by to určite nestačilo.
21.10.2019 - 09:28:59
00
kedysi sa jazdilo na flip-flop nabojoch :). teda ak chceli lahsi prevod do kopca otocili si zadne koleso. A takto kludne presli cele Giro Italia, ktore bolo narocnejsie ako dnes. My sme uz len spohodneli :)

dalsi priklad z Tour Divide 2019, prva zena to presla na singlespeede a v turistickych topankach za 20 dni :), je to dlhe tusim 4000km.
https://bikepacking.com/news/alexandera-houchin-2019-tour-divide/
21.10.2019 - 09:35:39
00
Ani by som nepovedal, že spohodlneli, ale nové poznatky, kde je športovec už zrátaný a otestovaný, takže kvôli optimálnemu výkonu musí točiť 67,66 otáčky za minútu atď. Tým pádom sa od toho odvíjajú aj prevody.
21.10.2019 - 10:40:09
00
desertfremen napísal:
Prečo sa jazdila veľká placka 53-44 a nie "klasika" 53-39?
(A vzadu 13-23 namiesto aspoň 13-25)
To im tie prevody stačili do kopca?

no mne by to určite nestačilo.

Už som to sem niekde písal - cyklisti zosračkovievajú...
To je sada Record, rozteč medzi dierami na pavúku nedovolila menšie prevodníky. Až Super Record (na začiatku 70-tych rokov) mal menšiu rozteč (kratšie ramená pavúka) a umožnil používať prevodník so 42 zubami. A v tejto sade Campa priniesla aj 6-kolečko, s prevodmi 13-24.

Ja som na majstrovstvách Slovenska do vrchu (cieľ na Hrebienku v Tatrách) lámal klinkový prevod 46x22 - a vyšiel som. Je pravda, že som mal o 50 rokov a 25 kíl menej...

Nuž, ale som znechutený a je mi grcno, keď vidím, že niektorí majú prevodník je (omnoho!) ako najväčší pastorok...
21.10.2019 - 19:26:42
00
JoKo napísal:
Už som to sem niekde písal - cyklisti zosračkovievajú...
To je sada Record, rozteč medzi dierami na pavúku nedovolila menšie prevodníky. Až Super Record (na začiatku 70-tych rokov) mal menšiu rozteč (kratšie ramená pavúka) a umožnil používať prevodník so 42 zubami. A v tejto sade Campa priniesla aj 6-kolečko, s prevodmi 13-24.

Ja som na majstrovstvách Slovenska do vrchu (cieľ na Hrebienku v Tatrách) lámal klinkový prevod 46x22 - a vyšiel som. Je pravda, že som mal o 50 rokov a 25 kíl menej...

Nuž, ale som znechutený a je mi grcno, keď vidím, že niektorí majú prevodník je menší (omnoho!) ako najväčší pastorok...
22.10.2019 - 08:52:22
00
Ja som minulý rok renovoval Bicykel DUSIKA (niečo ako favorit ale rakúsky) z roku 1981 (podľa výrobného čísla na ráme) . Nešlo mi o úplnú originalitu ale o to že na bicykli ostane pôvodná sada, ale s tým aby sa na ňom dalo aj reálne jazdiť občas na kávu, prípadne na retro jazdu. Inak je ako dekorácia v stojane v mojej pracovni doma. Čiže dostal nové kolesá (Duralové náboje NOVATEC na priemysloch a Dvojstenné duralové 30 mm vysoké ráfiky REMERX) , nové zapuzdrené stredové zloženie na priemysloch (namiesto misiek a venčekových ložisiek), Nové šroubovacie 6 kolečko a reťaz, nové pedále, nová sedlovka a sedlo a nový AHEAD predstavec s novými baranmi a novými brzdovými pákami. Bavil som sa stým asi pol roka, nikam som sa neponáhľal, je to také hobby pre mňa niečo "vyrábať". Niekedy sem dám aj fotku.

A aby som nezabudol, česť velí aby prevody ostali v pôvodnom originálnom rozsahu, takže vpredu je originál dvoj-placka 53-39 a vzadu je šestkolečko 14-28.

Jazdím ho "len za sucha a v krátkych" , 3 - 4 krát do roka možno, " na kávu" na hrádzu.
22.10.2019 - 09:35:23
01
plno chlapov zjazdilo celé československo na favoritoch s prevodmi 46 - 23
23.10.2019 - 21:12:51
00
Pozývam vás pozerať :)
29.10.2019 - 01:40:00
00
Ak ma nahodou niekto nazvys blatniky na favorit (origo), nie vsak pokrutene a hrdzave, spina nevadi. Velmi rad ich vyuzijem :) iba bratislava.

Dakujem
29.10.2019 - 10:11:37
00
Len pre informaciu - Favorit F1 z roku 1972 v povodnom stave (s vynimkou galusiek a bidona). Jazdil ho Dusan Zeman v roku, ked pomohol vyhrat Vlastovi Moravcovi Preteky mieru. Osadene sadou Campa Record, barany a predstavec Cinelli, sedlo Unica.

Do Bratislavy ho priniesol ukazat Borivoj Nakladal zo svojho sukromneho minimuzea v Brne na pravidelne stretnutie cyklistov - old boys.

Prílohy:

IMG_20191018_184622.jpg
IMG_20191018_184622.jpg 596.05 KiB thumb_up1thumb_down

09.11.2019 - 17:09:37
02
Dobrý deň. Nevedel by mi niekto poradiť, kde by som zohnal venceky do hlavového zloženia na favorit. Kúpil som si nové ale tie tam nepasuju.
30.12.2019 - 21:31:51
00
Treba venček celý, či stačia len ložiská? Skúsil by som dvekolesa.sk, tí zvyknú mať dosť dielov. Prípadne možno pecobikes, ale tam je občas vyššia cena. Ale kúpil nejaké použité od niekoho, kto dáva bike na súčiastky. Teoreticky by mohli sedieť všetky venčeky od starých Eskiek, BMX, Libert a podobne. Ale ruku za to do ohňa nedám.
31.12.2019 - 00:45:34
01
Simikk pýtal si si do favorita?
Tam by mali ísť 1" podľa mňa v Spišskej v ABC by ich mali mať.
31.12.2019 - 08:19:03
01
keyboard_arrow_up