https://m.pinkbike.com/news/inside-commencal-20-years-of-a-race-winning-family-affair.html ked uz sa tu rozobera ten Commencal tak tu je rozhovor s Maxom aj o tom preco uz nerobia karbon
04.11.2019 - 12:08:20
01
ten dôvod je dobre smiešny...akoby pri zváraní hliníka tí robotnici nevdychovali sajrajt...
04.11.2019 - 15:36:18
00
Necital si pozorne, flexibilita a cenotvorba je hlavny dovod...
04.11.2019 - 16:36:45
00
Nikde sa tam nepíše že je to hlavný dôvod, ale že aj to je dôvod...
04.11.2019 - 16:49:13
00
Viacere, nazvem ich 'garazove' firmy, sa rozhoduju rovnako. Sustredia sa na vyvoj pred masovou vyrobou. Liteville tiez...
04.11.2019 - 17:15:58
00
dobi235: ono to funguje tak, dojdes do tovarne, kde ti to maju robit. Pozeras, cinske deti , papierove masky. Pride ti z toho zle .. rozmyslas co s tym ? Kupit im lepsie masky ? Kto to zaplati a ci vobec to budu pouzivat. Tak ina tovaren ? 2x drahsia .. sakra. Tak to nebude az take lacne. Ups .. ten hlinik asi vypada lepsie. Kasleme na karbon, nikto to nekupi, drahe by to bolo jak slak /Unno/. Ale dobre je to tak, ako to je. Su to dobre ramy, ta vaha nie je az taky problem. Ked si vezmes .. ze niekto, kto ma AM/EN bajk v karbone /nebudem menovat Santa Cruz/, si tam nadrbu litrovu deboyoo flasku, co cele vazi potom +1.5kg, tak si este v pluse s vahou :D :D :D
04.11.2019 - 17:49:00
00
Dopredu sa priznám že článok na pinbike som nečítal. :-) Ale čítal som už viaceré články a rozhovory z Maxom Commencalom. K hliníku sa pár krát vyjadril že z jeho najdôležitejšou výhodou je že si jednoducho vedia vyrobiť viaceré prototypy jednoducho čokoľvek upraviť skrátiť/predlžiť.... U karbónu by to bolo komplikovanejšie vždy na všetko riešiť novú formu, uloženie váken... :-) A tiež v každom rozhovore sponenul že váha biku pre neho nieje extra podstatný parameter. Zakaždým tvrdil niečo v tom zmysle že dôležitjšia je geometria, tuhosť rámu, a podobne.

Prílohy:

IMG_7533.JPG
IMG_7533.JPG 900.07 KiB thumb_up0thumb_down

04.11.2019 - 17:53:16
00
A s tym suvisi aj tema velkosti ramov. Pri masovej vyrobe (hlavne z karbonu) rastu ramy z S az po XL neproporcne, napr zadna stavba ostava nezmenena pri naraste hlavneho trojuholniku atd cim sa v podstate meni cela geometria rovnakeho typu pre nizkeho ci vysokeho jazdca. Maloktore ramy 'rastu proporcne'. Lebo cenotvorba a flexibilita...
04.11.2019 - 18:06:53
00
Da sa to robit aj s karbonom, len je to o dost drahsie. To je cele. Inak argumenty o tom, ze najrychlejsi bajk atd. nie su pre normalnych ludi pouzitelne. Najrychlejsie auto na WRC rally je pre beznych ludi nepouzitelne. Nedokazali by sa na nom ani rozbehnut na krizovatke :) /nerobim si srandu :)/
V kazdom pripade hlinik mrtvy nie je :) .. aj ked double nebude suhlasit :lol:
04.11.2019 - 18:08:39
01
Samozrejme že najrýchlejší ten bike robia hlavne schopnosti jazdca. Som presvedčený že Pierron by tam zajazdil lepší čas na starej Ukrajine než ja na tom jeho Commencale ???
04.11.2019 - 18:18:53
00
ja som nepovedal že hlinník je mrtvy, ved som ten commencal obhajoval, len ak si kupujem 12kg hlinníkového fulla s tensenými trubkami tak by som spozornel. Nevážim 70kg a bicykel používam aj viac ako 4 roky niekedy nevyberaným spôsobom. A nechcem aby mi nejaký škrabanček nedal spávat kedže neviem či je to zlomene alebo len poškriabané.
05.11.2019 - 09:09:37
01
[quote="@1534424"] Najrychlejsie auto na WRC rally je pre beznych ludi nepouzitelne. Nedokazali by sa na nom ani rozbehnut na krizovatke :) /nerobim si srandu :)/
Praveze je to jednoduchsie ako hocico ine, zatiahnes rucku, motor do obmedzovaca a pustis to 😃 BTW ma to i prejazdovy rezim, na ktorom zda byt krotke ako baranok.
05.11.2019 - 09:11:28
00
kajto: tak ak to ma prejazdovy rezim, tak asi hej .. ale palit spojku, fuj,fuj :) .. da sa s citom v nohe.

double: stensovane trubky su zlo a tie ich konzervy, si dobre pamatam, ako zrazu vaha Reign ramu spadla z tych 3.4 na asi 2.7kg :D
05.11.2019 - 09:35:22
00
O pálenie spojky sa báť nemusíš, je tam keramika a používa sa len pri rozbehu na jednotke ostatné už riadi sekvencia. Cit v nohe ti veľmi nepomôže, prešmykovanie minimálne, skôr sa chová on/off. Ale dosť OT :D
05.11.2019 - 09:50:07
00
Ahojte, co si myslite o tomto biku? Paci sa mi stavba ramu, uchytenie tlmica aj ta blaznva farba. Alebo sa da najst aj lepsi trail bike sa tu cenu?
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/cannondale-habit-5-2018-vlt-horsky-bicykel.html

    06.11.2019 - 10:44:13
    00
    keyboard_arrow_up