hlavne stare
hry su dobre, ale clovek sa na to kuka cez velmi silne ruzove
okuliare ked si vezmes ze v BG1 koncis na lvl kolko? 9-10? itemy tam maju max +3 tak je to uz proste predpotopne
dnes konics na lvl 50 hento tamto, ale tu Enhanced Edition by stalo za to skusit ci uz BG1 alebo BG2
btw rollovat top staty 2hodiny, to bolo nieco na co asi nikdy nezabudnem xD
Toto je zjavné nepochopenie systému. Ak si chceš pohonkávať nad číslami emerickým "mór is betr" prístupom, tak Dungeons&Dragons zjavne nie je systém pre teba. D&D vždy MAL level cap (a pokusy ho "nadstaviť" cez epic level rules nikdy nedopadli dobre), z d20 mechaniky zjavne vyplýva, že levely nad 20 sú problematické a najlepšie sa hrá tak od 6. do 12. levelu (sranda že toto zostalo od AD&D 2nd ed. doteraz). Úlohou attack bonusu (to je to +niečo) je vlastne iba indikovať, že daná zbraň obchádza rezistenciu na fyzické zranenie (a získať takú zbraň - to už má byť niečo - očarované predmety sa rozhodne neváľajú v každom sude, keďže napr. trpaslíčí kováč urobí tak 1 nejaký +niečo predmet za život ako svoje vrcholné dielo, viď popis ako Bruenor vykoval kladivo pre Wulfgara) resp. teda indikuje to očarovanie. Takisto sa normálne hrá tak, že akceptuješ stats čo si si hodil. So samými 18kami vie hrať aj úplný achjaj. Nájdi si zo srandy štatistiky reálnych D&D postáv - napr. Raistlin Majere na začiatku DL1:
3rd-level human mage
STR:10, DEX: 16, CON: 10, INT: 17, WIS:14, CHR:10
Thac0:20
AL: N
HP: 8
AC:5 (Staff of the Magius, DEX Bonus)
Weapon: Staff of the Magius
Equipment: Staff of the Magius
Languages: Common, Qualinesti Elf, Magius
Spell Use: 2 1st level spells, 1 2nd level per day
a sa tu nemusíme vôbec hádať, že toto bol PÁN čarodej, absolútny Terminátor a čisté hovado. Aj tak už je dosť above average, ale nie je
ťuňťa (v pohode by sa dal hrať aj so STR a CON okolo 8 a možno aj menej, len by sa Caramon a Goldmoon viac narobili
).
Dobré systémy umožňujú v pohode hrať za suboptimálne postavy bez potreby 2 h nahadzovania overpowered nezmyslu. Fallout som išiel za postavu silne inšpirovanú mojou veľmi priemernou ex
a väčšinu DnD hier idem proste za "seba" s celkom podareným prevedením mojich + aj - do DnD (SPECIAL, GURPS, whatever) štatistík. (Návod: hodnota vlastnosti 10 v DnD je Average Joe.) (Keď zľavíme z presnosti definície, tak DnD, SPECIAL, GURPS a pod. sú simulacionistické, teda nebudú robiť dobrotu pri hraní overpowered supermanov.)