ak aj ma nastavenu retaz na 28z tak urcite to nema na doraz sponovania ramienka. takze nevidim problem s 32z
25.10.2019 - 08:00:15
00
bikemartin napísal:
28z je druhý najväčší pastorok na kazete 11-32. Funguje ti tam? Tak prečo by nemal byť ok na kazete 11-28?


@bikemartin ma pravdu. teraz mam kazetu s 32z ale na nove kola by som som dal asi kazetu s 28z pastorkom. Cize ak to funguje teraz musi aj potom. inak mam shimano 105 s dlhym ramienkom.
25.10.2019 - 08:39:32
00
Tak som sa nakoniec rozhodol pre fastway s rafikom38mm. Vypadávajú kola so starším nábojom tak im dám sancu.
26.10.2019 - 21:29:56
00
Ahojte, plánujem kúpiť nové kolesá na cesťák. Kritérium výberu – plášťové karbónové ráfiky TLR s výškou 35-45 mm, straight-pull výplet, hmotnosť setu do 1600 g, cenový limit cca 1200 €. V užšom výbere mi to vychádza na tieto sety kolies:
- DT Swiss PRC 1400 Spline 35
- FFWD F4R FCC/DT240
- Reynolds AR 41 RB
- Prime BlackEdition 38
- HUNT 36 CARBON WIDE AERO

Máte niekto skúsenosti s uvedenými kolesami, resp. čo by ste mi odporučili? Pokiaľ by som nepozeral na cenu, tak by som vyberal medzi DTS a FFWD, prípadne Reynolds. Tie sú už ale úplne na strope plánovaného rozpočtu, takže z tohto hľadiska ma zaujímajú aj tie Prime, ktoré majú aj veľmi zaujímavé parametre, no mám trochu pochybnosti o kvalite (odolnosť ráfika, kvalita ložísk...). Takže ma zaujíma, či máte niekto reálne skúsenosti s niektorými z týchto kolies, resp. aký je váš názor na Prime a Hunt? Dik!
06.11.2019 - 19:50:23
00
Bora One 35, som z nich nadšený.
07.11.2019 - 08:09:45
02
palof67 napísal:
Ahojte, plánujem kúpiť nové kolesá na cesťák. Kritérium výberu – plášťové karbónové ráfiky TLR

si si isty kombinaciou karbonovy rafik rafkove brzdy a tubeless plaste?

ak to mas na vozenie sa po rovine tak ok ale ak mas v plane raz za cas aj nejake kopce tak este zvaz bud galusky alebo kotucove brzdy. cisto kvoli bezpecnosti...

Before you decide to bring carbon wheels, ask yourself if you are comfortable descending at speeds approaching 90km/hr. If the answer is no you will necessarily be braking a great deal, with potentially lethal consequences. There were no less than 10 front tyre blowouts during the first 3 days of the Haute Route Pyrenees 2015, all caused by excessive braking on carbon rims with clinchers. Nearly all these wheels went straight in the trash…

pocas mojej ucasti na HR tiez borcovi v zjazde z Izoardu strelilo pred serpentinou prehriate karbonove koleso co mu zabezpecilo vylet sanitkou do nemocnice...

toto si vies urobit nielen v alpach / pyrenejach ale aj v zjazde zo sliezskeho domu napriklad.
07.11.2019 - 12:52:10
00
stax - vďaka koment a za upozornenie.
S výnimkou tejto sezóny som jazdil klasiku - pláštové pneu+duša a ráfikové brzdy. Kopce som s tým jazdil po Slovensku bez problémov, asi najväčší záhul bol zjazd zo Sliezskeho domu, ale nikdy sa mi ráfiky neprehriali tak, aby to zničilo dušu. Možno by bolo riziko niekde na dlhých Alpských kopcoch... No ale (ak uvažujem správne) by to práveže pri bezdušovej úprave nemal byť problém, keď to teplo nemôže zlikvidovať dušu. A aby to upieklo plášť, to si neviem celkom predstaviť...
Tento rok som začal jazdiť bezdušáky, je to veľký rozdiel oproti klasike (nižšie tlaky=komfort, žiadne defekty...), preto chcem aj nové kolesá TLR (UST). Priznám sa, nemám veľmi chuť na galusky, aj keď samozrejme majú svoje výhody. A kotúče - bajk mám na ráfikové brzdy, s tým nič nenarobím, to by som musel kúpiť aj nový bajk... Ale v zásade som presvedčený, že pre moje využitie a spôsob jazdenia mi to aj tak vychádza na ráfikové brzdy.
07.11.2019 - 13:31:32
01
U nas sa da v pohode jazdit na plastovych karbonoch. Do alp si hodi hlinikove kolesa co ma teraz.
07.11.2019 - 14:26:57
00
palof67 tiež riešim nové kolesá pre budúcu sezónu,tak isto som pozeral Prime,len nie 38 ale 50mm.Na Wiggle majú celkom pozitívne recenzie,aj tá cena je lákavá.Ja ,,lavírujem" medzi FFWD F4R a Hunt aero wide 50.Ťažké rozhodovanie,ale ešte mám nejaký čas,pretože tento rok ich kupovať neplánujem.
07.11.2019 - 16:23:25
00
Optimus, to je presne tá dilema, ktorú máme spoločnú. Keby som na to išiel srdcom, tak by som bral FFWD F4R alebo DTS PRC 1400 Spline 35, ale aj keď ich teraz majú na bike24 dosť výrazne zlacnené, je to dosť veľa aj tak... Preto zvažujem aj tie Prime a Hunty, ten cenový rozdiel je dosť výrazný. Preto som sa tu na mtbikeri snažím zistiť, či na nich niekto jazdí, resp. či s nimi má niekto skúsenosti. Tie recenzie na Wiggle a na Chainreactioncycles sú dobré, takže naozaj je to ťažké rozhodnutie, či risknúť "neznačkové" kolesá za cca 800€ alebo zobrať kolesá od renomovanej značky s vyššou cenovkou... Ale práve teraz je vhodný čas to riešiť, lebo momentálne sú ceny (bike24) cca 20-30% zlacnené, čo na jar už tak asi nebude. A Hunty zrejme "zabije" Brexit.
07.11.2019 - 17:43:30
00
Momentalne je asi najlepsi deal toto.

https://www.chainreactioncycles.com/mobile/sk/en/prime-rr-50-se-carbon-clincher-wheelset/rp-prod172893
07.11.2019 - 23:31:11
00
Ak aj kopce, tak treba dojazdit co mate a potom rovno kupit novy bajk s diskovymi brzdami a kolesami ako sa patria ;) Lebo prebrzdit sa to da aj v MK a nemusi to byt nedopatrenie!

Inak momentalne sa naozaj viacej oplati verzia Prime Black Edition 50 oproti 38, je tam rozdiel 150 eur a profilu 50mm sa vobec netreba bat.
08.11.2019 - 12:43:06
00
U nás všetci jazdia duše a karbón a ešte som nepočul že by niekomu praskla duša... Na pezinská babu a zosku je to v pohode.
08.11.2019 - 13:19:28
00
By som povedal , že skôr mysleli na deštrukciu ráfika ako len na prasknutú dušu. Pri karbóne sa treba naučiť aj brzdiť.
08.11.2019 - 13:25:52
00
Podľa mňa, ak už dochádza k oslabeniu karbónu prehriatím, tak je pre osud kolesa asi jedno, či ho rozpáčila patka plášťa, alebo sa bočnou stenou prenáša váha jazdca, dynamická sila, a tlak brzdových špalkov....samozrejme blowout duše je niekde inde, hlavne vtedy, ak dušový plášť spolieha na tlak duše, a v okamihu blowoutu sa ľahko vyzuje, tam ide o kosti, kožu a zuby. Ja by som v okruhu takýchto kolies mohol odporúčať aj Fulcrum Wind40C, čo sú premenované a možno upgradované Racing Quattro Carbon. Síce ich výrobca neuzvádza ako TLR, ale napriek tomu ako TLR fungujú obstojne s GP5000TL, dokonca sa dajú fúkať od nuly aj normálnou pumpou bez zásobníka.
08.11.2019 - 13:37:32
00
keyboard_arrow_up