pokiaľ to len pôjde tak budem jazdiť bezúdržbové čeluste...inak v aktuálnom 53x11 je rozhovor s mechanikom Elkov Author a jeho názor je jasný a výstižný : ... všichni nadávame, protože ať děláme, co děláme, furt to škrtá... (kotúčovky)
09.11.2019 - 12:26:21
01
Kotúče sú fajn, lepšie to brzdí.. Ďalší bike bude na kotucoch. Jedine sa mi nepáči nárast hmotnosti.. Urobí to aj cez pol kila... A to nie som žiadny gramar.
09.11.2019 - 12:32:14
00
ddemo napísal:
... Kazdy kto raz jazdil kotuce na cestaku uz prisiel na to, ze vykon brzdenia, modulacia ci celkovy komfort su daleko za celustovymi. A to este za mokra je rozdiel o dost radikalnejsi.

este dodavam ze v texte mojho predosleho a citovaneho prispevku boli myslene hlavne karbonove rafiky, pretoze karbonova plocha rafika ako taka nie je vhodna na brzdenie. Mozu to vylepsit kadejakymi vlaknami ale vlastnosti tohoto materialu nie su nijak optimalne na tlacenie spalkami donho... prehrievanie, delaminacia...apod...
to marp... protože ať děláme, co děláme, furt to škrtá... tak asi "nedelaji vsechno, aneb to nedelaji spravne"...


Naposledy upravil ddemo dňa 09.11.2019 - 12:59:43, celkovo upravené 1 krát.

09.11.2019 - 12:36:17
00
Bol som na Zoncolane s rafkovymi brzdami a hlinikovymi kolesami. Asi v polovici klesania sme sa cakali a tak po zastaveni som kontroloval brzdy a rafiky. Rafiky boli teple, ale dali sa chytit prstami, odhadujem do 50 stupnov. Potom prisiel kamarat - s kotucovymi brzdami. Zadny kotuc hral vsetkymi farbami - upiekol ho, aj s platnickami. Cestou dole sme ho cakali este 3x. Nebrzdilo mu to, od teploty vytiekla vazelina a na strane kotuca zavaril lozisko.

Kotucove brzdy mozno v dazdi, ale ani v zjazdoch za mokra som s rafikovymi nemal problemy. Takze asi len pre pretekarov, co zjazduju na hrane.
09.11.2019 - 12:41:06
02
ddemo ,môžeš mi prosím vysvetliť,prečo potom tieto podľa teba nebezpečné a život ohrozujúce kolesá vôbec vyrábaju?Ja vôbec karbonu nerozumiem,len zbežne čo som si prečítal nejaké odborné články o vlastnostiach,ale myslím,že keď vyrábajú túto kombináciu(plášťové karbony) tak ich musia testovať pri oveľa extrémnejších podmienkach ako je nejaký 20km zjazd.Teraz samozrejme nepíšem o nejakých šitoch z aliexpresu za pár euro.
09.11.2019 - 12:52:08
00
Optimus...na otazku: "prečo potom tieto podľa teba nebezpečné a život ohrozujúce kolesá vôbec vyrábaju?" neviem odpovedat, lebo sam to nechapem.. ze by biznis??
Ak je este v karbone hlinikova brzdna plocha tak budiz... ale hryzt do karbonu spalkom...?! A historia je plna pripadov ze nieco sa vyrabalo a az neskor sa zistilo ze je to ******ina ...
Ale ako pise JoKo vyssie, upiect sa daju aj kotuce..mne samemu sa to stalo, ked som mal utlralahky a maly kotuc a dole zo salzburgskeho Gaisbergu tiez hral vsetkymi farbami a platnicky dymili jak besne... Po vymene za poriadnu "plnu"180ku uz boli aj taketo zjazdy v poriadku...
09.11.2019 - 13:09:32
00
na plastovy rafik sa da dat plastovka a nie obycajny plast alebo bezduse.
09.11.2019 - 13:18:52
00
Ja som absolvoval spominany zoncolan na kotucoch, tiez som ich povypekal + nove dosticky mohli ist hned do kosa a to absolvovali len 2x zjazd zo zoncolana... na ostatnych alpskych kopcoch som mal klasiku, ziaden problem, ani za mokra,dokonca aj tazsie kopce ako mortirolo, abo dost tazky zjazd na brzdy z grossglocknerhochalpenstrasse na sever, kde sa brzdi casto z velkej rychlosti na minimum... pre tieto moje realne skusensti ma kotuce zatial nepresvedcili a na novom bic s nimi zatial neuvazujem...
09.11.2019 - 13:22:15
02
Ono cele to brzdenie v dlhych zjazdoch ako vsetci vieme hlavne o odvode tepla. Klasicke gumicky s hlinikovymi rafikmi su v pohode, pretoze samotne koleso vie vdaka velkej ploche aj hmote hlinika odviest dost vela tepla do okoliteho vzduchu. Cisto karbonovy rafik nie je az taky dobry vodic tepla a tak sa niektore miesta pri velmi intenzivnom brzdeni prehrievaju viac ako je zdrave... Najrizikovejsia kombinacia je plašť a gumicka z druhej strany, lebo akonahle sa rafik zahreje zivica zacne maknut a tlak duse ho vytlaca von cim sa viac trie a este viac zohrieva. Preto sa aj doporucuje brzdit s plnou intenzitou a kratko a potom uvolnit brzdu a ochladit koleso. Takisto aj kotuc ked nema dost "zeleza" na sebe tak to nema kam odviest a ide to do platniciek a kvapaliny. Preto sa vyvijali keramicke piestiky, preto su platnicky uz s chladiacimi rebrami a preto su uz aj cestne kotuce s veklou plochou a s chladiacimi otvormi a rebrami. Zaujimave je, ze povodne MTB kotuce a brzdy bez tychto chladiacich ficuriek ako keby nestacili na cestak. Neviem ani len odhadnut aky rozdiel co sa tyka brzdneho vykonu medzi cestakom na 20 km prudkom alpskom asfaltovom klesani a na identickom profile s MTB na horskej ceste... Zapekali sa kotuce aj na MTB pri takychto brutal zjazdoch? Alebo MTB z titulu svojich vyssich jazdnych odporov treba brzdit na udrzanie ovladatelnosti menej ako cestak ktory si to na asfalte rozmaka okamzite na maximalku...
09.11.2019 - 14:35:54
00
Ma cesťákoch sa väčšinou jazdia malé 140mm kotúče. Trail/Enduro/DH bajky jazdia 180/203mm.
09.11.2019 - 14:38:42
00
Kristina vsak hej, ale potom to znamena ze asi podcenili kotuce pri cestakoch ked zacali na priemere 140mm... a ako citam vyssie zapiect takyto cestny kotuc nie je problem.
09.11.2019 - 14:45:11
00
vacsi kotuc ako 160 nema zase zmysel, lebo sa straca adhezia.
09.11.2019 - 14:54:47
00
Myslím, že už 140mm kotúče na ceste poskytujú lepší brzdný účinok a moduláciu ako štandardné ráfkové brzdy. Niektorí výrobcovia montujú 160mm kotúče dopredu a 140 dozadu. Ale ruku na srdce. Pri nesprávnom brzdení sa dá zapiecť všetko.
Keď som išla Rallye Sudety tak sa mnohí čudovali ako môžem vzadu jazdiť na MTB a takomto preteku iba 140mm kotúč.
09.11.2019 - 15:01:42
01
takze ked sa to zhrnie, nie len technika brzdenia, ale aj vaha jazdca hraju rolu a nakoniec vychadza do alp najvyhodnejsie hlinikove lacne kolesa a brzdy klasika gumicky, aby sa clovek nebal, ze v dazdi znici drahe, alebo karbonove, alebo zapecie brzdy a znici naboje.
09.11.2019 - 15:17:02
00
Veľmi zjednodušene a všeobecne napísané. V daždi sa dajú brzdové gumičky zodrať aj po jednom dlhom zjazde na špinavej ceste.
09.11.2019 - 15:27:26
00
keyboard_arrow_up