Tak som sa rozhodol, ze nebudem spekulovat a riskovat poskodenie pohonu ak dam maly/maly, alebo pri kratkej retazi velky/velky a potrebujem, aby to fungovalo ako svajciarske
hodinky pri drsnom castom preradovani, necham to na navrhu vyrobcu, kde sa uvadza vzadu 11/42 a vpredu 36/26. Vzadu mam len 11/40. Dam tam bez spekulacii na 11/42. Doma som dal 2 ceruzky na zem k ventilku a spravil s kolesom otacku. 2,2m
Kluky 175 mi vyhovuju. Takze pri aktualnych plastoch:
(2,2 : 40) x 26 = 1,43 (143m pri kadencii 100)
(2,2 :42) x 26 = 1,36 (136m pri kadencii 100)
teda 2 zubmi ziskam ulavu pri 100 otacok pedalmi 7m. (60€)Draha vymena za 1prevodnik 32z a vzadu 10/50z, ako mi niekto doporucoval
najlahsi prevod 140,8m (teraz 143m)
najtazsi prevod 704m (teraz 720m)
Vase riesenie 24z vpredu a vzadu nechat tak ako to je:
najlahsi prevod 132m (teda ziskam ulavu az 11m, este o 4m viac, aky vymena zadneho za 42z) (15€)menit za 34/24z je trosku drahsie a teraz velmi casto jazdim na najtazsom prevode, napr z Rajca do PB, ci po 40km namahe cez les, po asfalte domov z Bytce do PB, alebo dole z Javornika cez Stiavnik po asfalte 40km. atd. Tam by mi to chybalo. Utocil by som si nohy. Ono je to namaha hore na Javornik z PB.
Niekedy potrebujem na vela kratkych usekoch po sebe davat maly
prevodnik a potom by to bol velky skok a rychlo zas prehadzovat zadne na mensie o vela pastorkov sa mi zda tiez nepohodlne. Samozrejme nejazdim do kriza a 3 najvacsie
pastorky nedavam pri velkom prevodniku. A aj tie ostatne vacsie nie casto. Napriklad do Vrchteplej z PB som presiel cely cas na velkom prevodniku. Iba na 2 kratkych usekoch som dal maly prevodnik.
Ale este si to rozmyslim, mam cas cez zimne obdobie.