Ludia ahoj, chcem na novu sezonu kupit gravel bajk, pozeram ctmka koyuk, otazka znie su rozne vybavy nepoznam ich, kde sa neoplati setrit, na co si dat pozor pri vybere. Pripadne nejaky navrh ? Ina znacka +- v cenovkach koyuku.
17.11.2019 - 20:40:42
00
Koľko chceš minúť? Ja mám tohto ročný Koyuk 1.0 (je tam Sora sada) a som spokojný, v okolí BA nie je veľa kopcov, kde by mi 2x9 nestačilo. Rozdiel medzi 1.0 a 2.0 bol len sade na radenie, inak boli úplne totožné. Budúco ročne modely už majú zmenu, kde na 1.0 je Claris sada, čo rekreačným jazdcom, alebo ľuďom čo to nehrotia bude úplne stačiť. Inak rám, kolesá by mali byť rovnaké aj s vyššími sadami.
17.11.2019 - 22:46:00
00
Tak preto sa pýtam, že koľko je ideálne minúť a do akej sumy sa neoplatí šetriť, som poučený z predchádzajúceho bajku kde som šetril a nakoniec som do neho investoval toľko že som na začiatku mohol pekne ušetriť.. kto šetrí dvakrát zaplatí :D Ja mám aktuálne všetky tie kopce za barákom v Bratislave neexistuje u mna trasa bez min.200m výškových :D Ale sťahujem sa do späť Petržálky a chcem to ako taký hrádzový bajk..
18.11.2019 - 07:11:03
00
jumperko Ja vážim 110kg, nie som nejaky nejaký vychrtlík. Čo som pozeral, tak pre modely Koyuk 2020, rám, kolesá ostávajú rovnaké, jediné čo sa mení je sada. Na 1.0 je Claris 2x8 (mám to na svojom poskladanom fitnes biku a úplná pohoda v BA a po hrádzi, či na Biely kríž) sú tam brzdy BRRS305 (tie isté mám aj ja som s nimi spokojný, zvládli aj zjazd z Bieleho kríža. Navyše pri mojej váhe sa nadrú trocha viac ako pri niektorých miestnych ľuďoch, čo majú okolo 70kg). Na 2.0 a 3.0 už sú osadené GRX sady (klukach 46/30, Claris je 50/34) s tým, že prehadzovačka je už uspôsobená na gravel, teda na reťaz by ti nemala tak skákať pri jazde v teréne ako pri Clarise alebo Sore (tú mám ja na 1.0 modely 2019, predné kľuky 50/34, budú vhodnejšie na hrádzu), teda kupoval som si tú ochranu na rám, aby sa mi reťaz nebila o zadnú stavbu. Mne ten Koyuk úplne stačí, som s ním max. spokojný. Za pokus by stálo pozrieť na nete, kde sa ešte predávajú, keďže na Koyouk 1.0 2019 je teraz cena 809€, máš tam Sora sadu. Aspoň ja by som šiel do toho. Za tie peniaze sa to oplatí podľa mňa.

Alebo by som navštívil Decathlon pozrel si Triban RC 500. Predáva sa síce len s 28 plášťami, ale je možné ho osadiť až 36 plášťom. Pokiaľ s tým plánuješ jazdiť viac menej hrádzu, tak viac netreba. Má to hliníkový rám, karbónovú vidlu, kotúčové brzdy. Sada je Sora, radenie myslím Microshift, ale veľa ľudí si ho chváli. Cena je 600€. Podľa mňa dobrá cena a recenzie sú kladné, hlavne zo zahraničia. Na Slovensku je to dosť zaznávaná značka, najmä tu na fóre, kde 3/4 ľudí ide po gramoch, watoch, prevodoch a podobných veciach, čo pre bežných smrteľníkov nemá zmysel riešiť.

Toť môj názor... Ak ako viac menej hrádzový bike, tak by som šiel do Tribanu s tým, že v prípade nutnosti vymením plášte za širšie. Inak by som bral ten Koyouk, stačí aj 1.0 a rozhodne by som sa pozrel, či sa ešte dá kúpiť model 2019. Má krajšiu farbu (môj subjektívny názor), lepšiu výbavu (Sora) a stojí 809€ oproti 899€ za model 2020 na Clarise. Inak sú totožné. Za rozdiel v cene si prípadne môžeš kúpiť nové sedlo, keby ti to, čo tam je nesadlo.
18.11.2019 - 08:25:52
02
jano1987 dobre píšeš ale možno sa dá zohnať ešte aj Koyuk 2.0 2019 ktorý má sadu Shimano 105 cena je 990 euro. Stačí dať do google Koyuk 2.0 a môže si to jumperko pozrieť. Je to 200 euro navyše ale sada Shimano 105 je určite lepšia samozrejme Shimano Sora je tiež veľmi dobrá sada.
18.11.2019 - 08:46:45
00
Viem, ze novy je novy, ale skuste aj bazar...ja som tak kupil takmer nejazdeny karbonovy GT Grade na Tiagre s hydraulickymi brzdami za 1000€
18.11.2019 - 08:52:48
00
Môže byť. Na druhú stranu písal, že to chce viac menej len na hrádzu a tam stačia podľa mňa aj mechanické brzdy. Preto som aj tak radil. Aj keď hydraulické sú isto fajn.
18.11.2019 - 09:15:03
01
Brzdiť a zjazdovať treba vedieť. Silnejšie brzdy ešte neznamenajú, že sa v tom zjazde nezdrbeš alebo všetko ubrzdíš :-)
18.11.2019 - 09:50:55
02
Tak v podstate áno bude to len na rovinu, do kopcov mám druhý bajk. Len aspoň pevné osky to chce a brzdy hydraulické asi skrz zvyk nech je brzdný systém podobný ako na mtb. A v sadách sa nevyznám viem že nechcem jednoplacku :) každopádne do jara času dosť takže aj bazar budem sledovať :) Ešte čo to načítam o nich.
18.11.2019 - 10:39:52
01
Ak vieš, že nebudeš jazdiť v teréne, kľudne by som pozrel aj cestné biky. Dajú sa nájsť s pohodlnou geometriou, prevody budú vhodnejšie na jazdenie po rovine, pneu 28 nie sú až taká katastrofa, netreba to fúkať na 10 barov. Hrádza má reálne celkom fajn povrch, tak netreba nejaké 37+ pneu. Sám mám na fitness biku, čo s ním jazdím po BA na 28 a nepociťujem veľký problém. Je to menej pohodlné na rôznych hrboloch ako 37 gumách, ale nič extra problémové. Dajú sa tu nájsť nájsť aj kotúčové, aj klasické brzdy. Cestný bike bude o niečo lacnejšie ako gravel. Aj nad tým by som možno porozmýšľal.
18.11.2019 - 11:17:14
01
Ako pisal Jano hore o decathlon biku ak ho nechces na nejaku bujacinu ale skor ako doplnok k mtb-cku tak ti staci za 600€ ten triban rc500. sam ho mam ale rc520 ta ma 105ku sadu a hydromechanicke brzdy a nesetrim ho ci na ceste alebo v “terene” a nemal som snim ziadny problem
18.11.2019 - 11:35:26
00
Kellys Soot 50 2020 alebo CTM Koyuk 3.0 ktory by ste brali a preco? Dik
18.11.2019 - 11:54:44
01
V podstate rovnaké bicykle Soot 50 má tri úchyty na košík na vodu a ľahšie prevody. Soot 50 (46/30 - 11/34) a Koyuk 3.0 (46/30 - 11/42). Obidva bicykle sú veľmi dobrá voľba.
18.11.2019 - 12:11:46
00
Ľahší prevod má samozrejme Koyuk 3.0 ako Soot 50 zle som to napísal.
18.11.2019 - 12:12:52
00
Pozor! Prevody na Koryuk 3.0 sú preklep. Správne má byť uvedená kazeta 11-34z a prehadzovačka RD-RX810. Prehadzovačka RD-RX812 je určená na 1x11z a nezvládne 2x11 s kazetou 11-40/42.
Takže oba bajky majú úplne rovnaké prevody.
18.11.2019 - 12:38:31
01
keyboard_arrow_up