Tak nech sa chlapec pekne zamota, ja navrhujem toto:
https://www.focus-bikes.com/int/185956-jam-6-8-plus
28.11.2019 - 07:34:33
00
Len na okraj...kamoš má druhý e-bike Cube. Oba šli na reklamáciu v záruke. Prvý prasknutý rám a druhý pokazená vidla a vahadlo. Takže tak. Nič viac nič menej.
28.11.2019 - 08:29:34
00
Dosť ma prekvapila váha pri tom drahšom Cube... Kompozit na Foxe a cez 24 kg ?
28.11.2019 - 09:03:02
01
Pozeral som aj ten kellys theos i70 ale ma odradila nemožnosť vybrať batériu.
Na tom cube ma začína čoraz viac odrádzať ten carbonovy rám.
Ten Focus tiež nemusí byť zlý, poprípade focus Jam 6.8 Nine, na 29” kolcách. Len neviem ako by to bolo s jeho dostupnosťou, aby som to nemal celkom od ruky.
28.11.2019 - 09:58:00
00
Tých Kellysákov nechápem... Myslel som si, že Tygon bol ojedinelý krok vedľa, a oni v tom pokračujú aj na Theose...
28.11.2019 - 10:05:55
01
Preco krok vedla? Plne integoravana bateria ma svoje vyhody a svoje nevyhody. Je na uzivatelovi co preferuje. Nevyhodou je, ze bicykel musis nabijat ako celok tak ako auto alebo mobil. Vyhodou je hlavne tuhsi ram co v limitoch dava lepsie jazdne vlastnosti a zvysuje zivotnost ramu. Taktiez lepsie priemyselne spracovanie - nic nehrka, nebucha, bateria je lepsie ochranena atp. Specialized tiez nie je ochotny do najdolezitejsej trubky na rame ktora ma velku vacsinu nosnosti a najvacsi podiel na tuhosti rezat obrovsku dieru. Merida to niekde zratala a vraveli ze tuhost ramu klesa o 70%. Da sa to kompenzovat pomerne jednoducho u karbonovych ramov, kde navrstvis material okolo takto oslabenych miest cim trochu vyrovnas co si ubral rezanim diery, ale zase taketo ramy su potom v karbone tak tazke, ze vazia ako z hlinika. Ked si z Nokie vyberal bateriu a niekto by ti povedal ze budu iphony kde je bateria plne integorvana tiez by si pozeral ze co to ma byt. Dnes si moze kazdy vybrat co chce. Pri spravnom zaobchadzani dobre konstruovane baterie dnes neutrpia ani keby mas bike skladovat celu zimu vo vymrznutej garazi. V decembri ho das na 60-70% kapacity (co je najidealnejsie pre bateriu), v polke zimy ho pre istotu zoberes na hodinu domov dobit a v kluden moze byt dalej vonku. Ak mas biek v aspon temperovanej pivnici ci garazi alebo niekde normalne doma, nemusis riesit vobec nic. Baterie v Tygonoch a Theosoch sa robia tam kde baterie pre iphony. Clanky mas od Sony alebo LGchem ci Panasonicu, ktore pouziva aj tesla ktora stoji vonku v norsku pri -30 taktiez dlho. Velmi dolezite orkem spracovania baterie je aj BMSko, ktore je mozgom baterie ktora reguluje jej sleep mode, chovanie v roznych situaciach atp. To je napriklad jeden z rozdielov medzi lacnymi cinskymi bateriami a bateriami pre Shimano/Bosch. Takze je to cisto na spotrebitelovi ci chce bike s dierou v trubke a roznymi mechanizmami a krytmi ale s moznostou bateriu nabit mimo ram, alebo to nepotrebujes a preferuje cistejsie s pre bike vhodnejsie riesenie plnej integracie.
28.11.2019 - 10:20:49
00
Tak primárne som mal na mysli užívateľský faktor... Nabíjanie, prevážanie, skladovanie... A inak - ak by to bolo také super, tak si myslím, že by to robili všetci, obzvlášť keď je to oveľa lacnejšie...
28.11.2019 - 10:23:44
01
nabijanie ma limity ktore boli spomenute. Ak mas baterku v rame, pchas kabel do biku to je jasne.
Nerobia to tak vsetci. Robi to tak vacsina, pretoze sa prave casto boji toho co si spomenul. Specialized to nebol ochotny robit a spravil to tak ako to spravil co je podla mna idealne riesenie. Merida to musi riesit vrstvenim karbonu. Haibike to musi riesit vrstvenim karbonu a skus ked budes mat moznost chytit do ruky ram noveho flyonu. Je to vraj pekna kotva. Zato ze vsetci maju vyberatelnu baterku na mobile to nemusi znamenat, ze to je tak spravne. Je to jedna z moznosti a druha je mat to integorvale plne a mat z toho benefity ktore to prinasa. A na vyber je moznsot aj A aj B. Kazdy ma moznost vybrat si co mu vyhovuje
28.11.2019 - 10:28:52
00
Isteže, je na každom z nás, kto si čo vyberie... Všetko má plusy a mínusy, tak ako to je aj pri motoroch... Reagoval som na základe spätnej väzby od zákazníkov, napríklad keď sú dva kompatibilné bajky v rodine, nie je možná trebárs výmena baterky medzi partnermi (ženám sa väčšinou tá baterka vybije skôr) počas výjazdu, v prípade Kellysu nie je iná možnosť, len hľadať nabíjanie (čo už nie je až taký problém, ale zdrží to), prípadne využivanie dvoch bateriek (napríklad ideš na výjazd, máš doma dve baterky, jednu vybitú, druhú nabitú, tak vymeníš a ideš), prípadne keď niekto vozí bajky na streche auta, tak 2ks aj s baterkami je už značne na hrane... Je tých faktorov dosť, netvrdím, že to nemôže mať pozitíva, ale z hľadiska bežnej užívateľnosti bežným človekom je tam dosť obmedzení... Rám od Flyonu som mal v ruke už vlani, vzhľadom na masívnosť konceptu to zas až také strašné nie je, bajk ako taký ťažký je, ale to je dané ako ťažkým motorom, tak aj nepochopiteľne ťažkou baterkou... Ja osobne som (možno spiatočnícky, možno nie) pri ebajkoch stále za hlinu, trebárs nové Moustache s vyhladenými zvarmi a váhami na úrovni 23kg nepotrebujú karbón...
28.11.2019 - 10:55:26
00
pre mňa nemožnosť jednoduchého vybratia baterky vyraďuje taký e-bike z výberu,v zime parkujem v krytej,ale nevykurovanej miestnosti,a baterku nabíjam často mimo bicykla-tiež na výjazdoch je fajn,keď baterku vyberiem za 2 sekundy pootočením klúčika-preto keď sa objavila velká výpredajová zlava na Meridu-3500 Eur,hneď som ju objednal,zatial velká spokojnosť,váha pri tých zdvihoch na foto,do karbónu by som určite nešiel,u e-biku to len zbytočne navyšuje cenu-môj názor ...inak je to bez duší,tie 2 duše čo tam boli mali spolu 750 gr. teraz je tam spolu cca 200 gr. tmelu Joes Elite super sealant,už 1/2 roka bez najmenšieho problému

Prílohy:

PB280001.JPG
PB280001.JPG 649.56 KiB thumb_up0thumb_down

PB280002.JPG
PB280002.JPG 522.53 KiB thumb_up0thumb_down

28.11.2019 - 12:01:42
04
Uz aby sa bezne fullky robili pod 20kg. V normalnej cene tak do 5 max
28.11.2019 - 12:15:12
00
Fuuu pod 20 kg bude pre výrobcov veľká výzva. Ja by som privítal, keby sa nejakým spôsobom energia z kopca rekuperovala späť do batérie. Potom by možno stačilo aby mala iba polovičnú kapacitu ako teraz a tým pádom by to bolo aj na úkor váhy. Ale netuším či je to technicky zložité a možné. Možno Nazgul by vedel povedať.
28.11.2019 - 13:18:44
00
Serióznou rekuperáciou (nemyslím pokusy typu Bionix - na mestské bajky možno, ale v kategórii MTB nepoužiteľné) sa zaoberal Panasonic 6 rokov a na základe svinsky drahej a svinsky zložitej technológie sa dopracovali k 9%, následne na čo to vzdali... O technológii samozrejme nemám veľa informácií, len viem, že problém bol v potrebných otáčkach a hmotnosti celého rekuperačného systému... Pri hybridných autách, ktoré majú 2 tony to problém nie je, pri bajkoch áno... Mám info, že sa znovu začali skúšať Li-Pol články, ktoré by mali byť o 2 tretiny ľahšie ako Li-Ion, ale než sa to dostane aspoň do fázy schvaľovania, počítajme 4 - 5 rokov...

Dano5 Slušná váha
28.11.2019 - 13:23:46
00
Tento bajk sa mi podaril zohnať nový na sk za 4100ojro, bola by chyba ho nezobral?

https://www.focus-bikes.com/int/185956-jam-6-8-plus
28.11.2019 - 14:35:24
00
za mňa áno, tomu bajku nič nechýba a 700€ zľava je príjemná takto pred vianocami :)

cipo11 napísal:
Len na okraj...kamoš má druhý e-bike Cube. Oba šli na reklamáciu v záruke. Prvý prasknutý rám a druhý pokazená vidla a vahadlo. Takže tak. Nič viac nič menej.


modely 2020?
28.11.2019 - 15:03:18
00
keyboard_arrow_up