Trasy do 15 km znamená väčšinu času studený motor. Lietanie do otáčok je tak na prasknutie hlavy. Inak doma A4 2,0 TDI BRD nalietaných skoro 400 tis km a z toho posledných 5 rokov jazdená pravidelne po meste. Pravidelne ale nejaká dlhšia trasa a pár krát prišlo aj na regeneráciu cez diag. Kontrolka nikdy nebola, percentá už pár krát vyššie boli. Dymivosť 0,27 ale aj tak sa mi zdá, že to auto smrdí viac ako zvyklo, aj keď dym pochopiteľne žiaden. Momentálne otec testuje v mestskom režime 3,0 tdi 171kw. Ten si vždy vie nájsť vhodné motorizácie na tých svojich 15 minút do roboty...

Nemá niekto skúsenosť s elektrickým webastom? To isté ako klasické nezávislé kúrenie, len to namiesto nafty je pripojené na 220.
29.11.2019 - 21:57:49
00
Pred tyzdnom som otcovi posunul mercedes b 180cdi 300000km,prvych 150000 zmiesana prevadzka ,druhyh 150000 ciste dialnica.auto nesmrdi ani za studena a jedine co sa menilo na motore bol termostat
29.11.2019 - 22:10:39
00
Noldo s webastom nie ale ja si cez zimu davam ohrievac do auta a rano pred odchodom ho zapnem cez wifi zasuvku :D takze mam teplo v aute uz ked nasadam, jasne, motoru sa to netyka, ten je studeny ale mne je aspon teplo, haha.
29.11.2019 - 23:17:50
00
Lubik napísal:
Nám sa diesel moc nevyplatí.
V 99% tách krátke trasy okolo 10-15 kilometrov.
Trpel by pri nás.

Ja som to vyriešil atmosférou, Toyota Corolla sedan 1.6 97 kw. Žiadny trhac, treba sem tam do otáčok, ale motor je príjemný a kultivovaný. Jasne, nie je to turbo, ale keď podradis do 3 či 2 kvaltu, tak pekne ide do otáčok rozbehne to slušne napr. pri obiehani alebo keď sa rozbiehas na dialnici a aj pekne zavrci. Je to nepriamovstrek, takže ani krátke trasy nerobia problém. Tie maloobjemove turba to prežije o desiatky tisíc km. Skôr to auto zožerie hrdza. Neviem či ešte niekto robí atmosfery, ale už iba Mazda a asi Suzuki... Osobne by som riešil aj hybrid, Toyoty ich majú premakane a spoľahlivé...
30.11.2019 - 00:14:13
00
Kolega kupil Suzuki S-Cross. Spolahlive, zive a lacne na prevadzku. Pravda, 1.4 je uz s turbom, ale na jazdenie velmi prijemna motorizacia. Minimalne za pozretie podla mna stoji.
30.11.2019 - 00:21:53
01
... teraz je už takmer všetko s turbom.
Ešte nejaké Hondy a Mazdy sa nájdu bez.
Inak takmer všetky automobilky valia nízke obsahy a výkon vyháňajú turbom.
Jednoduché (bezproblémové) motory pomaly ale isto končia :(
Inak môj servisák na plynový kotol kúpil DACIU Dokker a pochvaľuje si. (Benzín bez turba) A to sa doteraz vozil na "drahých" autách.
Stála málo, vraj vo výbave má všetko čo potrebujete a je aj dosť priestranná.
Ale ostatní členovia rodiny by ma s Dáciou určite vysmiali keby som aj čo len spomenul že by sme šli do Rumuna.
30.11.2019 - 06:12:12
00
Nová krabica záväzne objednaná. Moje predstavy som musel značne okresať ale na jar bude doma o 30cm väčšia škatula ako je Turík.
PS. Turík zostane v domácnosti naďalej lebo je to velice praktické malé auto. :)
30.11.2019 - 07:54:07
00
Lubik napísal:
... teraz je už takmer všetko s turbom.
Ešte nejaké Hondy a Mazdy sa nájdu bez.
Inak takmer všetky automobilky valia nízke obsahy a výkon vyháňajú turbom.
Jednoduché (bezproblémové) motory pomaly ale isto končia :(
Inak môj servisák na plynový kotol kúpil DACIU Dokker a pochvaľuje si. (Benzín bez turba) A to sa doteraz vozil na "drahých" autách.
Stála málo, vraj vo výbave má všetko čo potrebujete a je aj dosť priestranná.
Ale ostatní členovia rodiny by ma s Dáciou určite vysmiali keby som aj čo len spomenul že by sme šli do Rumuna.


to je možno chyba,konkrétne Dacia Sandero stepway z 3-valcovým nepriamovstrekovým turbomotorom nevyzerá zle,ja by som velmi zvažoval či v cene 10 000 eur nejakú jazdenku alebo toto nové z plnou zárukou:
https://www.youtube.com/watch?v=rJkdk04rA5A

včera som mal na zdviháku Daciu Dokker,menil som mu narýchlo pred víkendom predné brzdy,nájazd 185 000 km bez problémov,len bežný servis-rozvody pri 120 000 km,inak len olej,filtre,sviečky-bežný spotrebák,motor 1,6 i ale ten sa už nedá objednať
30.11.2019 - 08:37:48
00
Lubik: Dacia je Renault od hlavy az po paty .. s tym vysmiatim ale viem ako to je :D. Ale za nizku cenu mas vsetko co potrebujes a este aj viac, kedze "moderne" auta su prepchate zbytocnostami a niet uz v nich miesta, kopec elektroniky a somarin, ktore len robia problemy. Dacia Duster inak vyhrala nejake predajnosti v kategorii. Ale ak ma niekto auto ako status, tak Dacia nebude to prave :). Ak chces auto ako nieco, co sluzi, tak je to imho dobra volba.
30.11.2019 - 08:42:18
00
Neviem či ste si nevšimli napr.
Kľučky dverí
Radiacu páku
Ovládače okolo toho display a
No hlavne použité materiály
:puke:
No a o trojvalčeku 0,99 ani nebudem hovoriť.
Ale je pravda, že urobili veľký skok dopredu.
Momentálne mám jeden trojvalec doma (1,2 12V 51kw)
Teraz po takmer 160 000 km už začína strácať dych jeden z valcov (pri voľnobehu)
Namerané hodnoty tlakov vo valcoch 14*8*14 vraj minimálne je 7
No a to, že je to Renault by som zrovna nevyzdvihoval. :lol:
Čo sme mali Renault-y v rodine tak všetky boli problémové. No poznám jedného, čo si pochvaľuje. (cca 20 ročný benzínový Megane)
30.11.2019 - 09:09:04
00
Zoidberg napísal:
nedusia aj preto lebo nema dvojhmotu
cudujem sa inak ze si tam mal problem s egr, kedze to recirkuluje spoza dpf, takze kym funguje dpf, malo by byt egr ok


do istého roku výroby mali 1,6TDi CR dvojhmotu:
https://www.autokelly.sk/Product/SA-2294002013/12339758/39849642;39850140;7;5123;148772;34268320;34347999
30.11.2019 - 09:22:33
00
Lubik napísal:
Neviem či ste si nevšimli napr.
Kľučky dverí
Radiacu páku
Ovládače okolo toho display a
No hlavne použité materiály
:puke:
No a o trojvalčeku 0,99 ani nebudem hovoriť.
Ale je pravda, že urobili veľký skok dopredu.
Momentálne mám jeden trojvalec doma (1,2 12V 51kw)
Teraz po takmer 160 000 km už začína strácať dych jeden z valcov (pri voľnobehu)
Namerané hodnoty tlakov vo valcoch 14*8*14 vraj minimálne je 7
No a to, že je to Renault by som zrovna nevyzdvihoval. :lol:
Čo sme mali Renault-y v rodine tak všetky boli problémové. No poznám jedného, čo si pochvaľuje. (cca 20 ročný benzínový Megane)


Ak máš takéto tlaky, treba urobiť vodíka ventilov a ventily... Klasická porucha týchto motorov.
30.11.2019 - 09:33:37
00
Ja by som jazdenku za 10 a viac tisic nebral, to uz radsej nove auto so zarukou a pekne si zabehnem motor sam aj s prvou vymenou oleja po 3-4000 km a mam istotu. Dnes da kazdy za auto pomaly 20 tisic, prip. aj 35-40, a potom z nevedomosti alebo lakomosti jazdi na jeden olej 20-30 tisic km podla intervalu nastaveneho vyrobcom. Vsak ale moze, lebo to preda skor, nez to zacne mat problemy. :) Jazdenku za take prachy jedine ak by to bola naozaj seriozna ponuka a poznam majitela / historiu auta. Na moj vkus je to uz dost penazi na to, aby som riskoval problemy.

A ad tie nove:

Dacia ma dost nedotiahnutych detailov a ide vyslovene na cenu, plus by som sa v dlhodobejsom horizonte obaval korozie kedze s tym mavali problemy a neverim, ze sa to zasadne zlepsilo. Cize to len ak ide o kazde euro a co najlacnejsiu prevadzku - ponukaju aj tovarenske LPG. Ale po kupe dat osetrit dutiny a podvozok ak si to clovek chce nechat x rokov.

Ja by som zvazoval ten Fiat Tipo hatchback s atmosferickym nepriamovstrekovym motorom 1,4 l a 6 rychlostnou prevodovkou za 12 190 €. Priestranny dost, kufor velky, vo vybave ma uz vsetko co treba (klima, tempomat, bluetooth handsfree, vyskovo nastavitelne sedadlo, laktova opierka) a aj vyzera celkom dobre. A dokonca este aj Start-Stop vypne clovek tlacidlom len raz a uz sa sam znovu nezapne (ak nezmenili firmver).
30.11.2019 - 10:27:43
03
Spýtam sa, keďže ste tu aj servisaci niektorý. Hyundai elantra 2015 1.6 CVVT benzín atmosféra 97kw, momentálne najazdené 32000 km (väčšina po diaľnici). Každý rok mením všetky filtre a olej, po troch rokoch boli menené aj všetky sviečky. Je niečo čo už treba riešiť, rozvody alebo niečo podobné? Vďaka
30.11.2019 - 11:00:05
00
Martin, jazdiť, tankovať a pokračovať v tom co robis😀.
30.11.2019 - 11:02:29
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up