blackseal ja som skôr narážal na to, že si zvykli na istú rovnomernú záťaž po celý čas. Takto dokážu ísť veľké vzdialenosti. Pri častejších zmenách rýchlosti či nutnosti šľapať nerovnomerne im rýchlo ubúda kondička, pretože telo si zvyklo na daný rytmus. Akékoľvek vybočenie, či už rýchlejšie dýchanie, nutnosť krátkodobého vysokého výkonu ich viac rozhodí a telo nie je schopné tak rýchlo sa prispôsobiť sa zmene.
28.11.2019 - 20:36:52
00
Hosť napísal:
Neboj, zvyknes si tak, ze to bude pohodlne.

Clovek si zvykne na vsetko ked musi ale preco by som to robil ked nemusim :)
28.11.2019 - 20:39:10
00
Jano1987 ono je to takto, ked miestny profik najazdi 10 000 km rocne, z toho nech je 6000 v tom rovnomernom tempe, stale mas 4000 km dynamickej jazdy. Co je tolko, co najazdi priemerny cykloturista za cely rok. A prave pri vacsej kilometrazi si musis dobre rozmysliet, v akej kadencii prebieha vacsina vyjazdov. Cim viac sa odchylujes od optimalnej (specialne smerom dole), tym rychlejsie sa ti kumuluje unava. Ale ver, ze aj taky Froome by vylamal 12% stupanie na 52 - 19 v sede. A bol by schopny aj polhodinu ist kadenciou 105 ot/min.
28.11.2019 - 20:56:26
00
Hmm, som kategorizovany ako.mieatny profik, dobree 😁
28.11.2019 - 20:58:47
00
scarinko napísal:
Clovek si zvykne na vsetko ked musi ale preco by som to robil ked nemusim :)


nemusis ani vobec bicyklovat, ked mas takyto pristup ;)
28.11.2019 - 23:11:39
02
To je tak. Optimalne sa mi slape pri kadencii okolo 80. A ked idem napr. na 16tich zuboch a zda sa mi, ze je to tazky prevod a preradim na 18 zubov, je to zase prilis lahke. 11, 12 zubov aj 13 nepouzivam skoro nikdy, to by som musel ist dobre vyse 40, tolko idem iba chvilami po velmi silnom vetre. A dole kopcom netreba zrychlovat, ale brzdit.
29.11.2019 - 08:32:14
00
blackseal jasne, Froome je niekde inde.

Mne skôr koľkokrát vadí, že príde sem po radu človek, čo v živote nemal cestný bike, či pred XY rokmi jazdil na Favorite s 1x3 prevodmi. Technika je niekde inde už. A ľudia do neho začnú hustiť, že potrebuje takýto bike (začínajúci cenou na 2000€ minimálne), ale má ťažké kolesá, tak potrebuje vymeniť kolesá za tieto, lebo sú o 328,31g ľahšie. Plášte len tieto za 150€, lebo majú o 59g menej ako tie za 60€, potrebuje cyklopočítač, hrudný merač tepu, atď. Na som skôr reagoval na to, že toto je téma prvý cestný bike. Teda tu by mali byť rady ohľadom geometrie, bŕzd (chce jazdiť kopce? Budú to rovinky?), kolies ako celku, teda základných a najdrahších komponentov. Prevody sú síce podstatné, ale sú individuálne, čo vyhovuje mne, nemusí druhému, musí si to odskúšať. Kľudne samu prevody môžu zmeniť po čase, keď sa mu zlepší kondička.

Raz tu bola hádka niekde, že pravý cyklista musí vážiť do 70kg. Ak váži viac, musí schudnúť. Tak zo srandy som napísal, že taký Chris Hoy so svojimi 95-100kg by s tým asi nesúhlasil. Som bol zadupaný pod čiernu zem, že Hoy nie je cyklista. Ja osobne by som nič nenamietal proti tomu, aby som mal jeho fyzičku a kondičku. To ma dosť irituje. Pre niektorých je len 1 správna cesta a nič iné. Ak im oponujete, pošlú vás do ... Nováčikom to nepomôže a dosť ľudí to odradí od prosby o radu. Veľa razy sa stalo, že niekto hľadal bike a nevedel či by ho daná kategória bavila. Napríklad pri cesťákoch boli odporučené solídne bike tak za 500-600€, prípadne nejaké jazdenky. Ale vždy sa našli jedinci, čo mu bachli bike za 2500€ a vyššie, inak to nemá zmysel.
29.11.2019 - 09:31:12
014
Ked uz sa tu rozoberaju tie kazety. Aktualne mam 11-28 a 16 a 18 mi naozaj obcas chybaju ale minimalne 28 by som si rad nechal. Neexistuje nieco ako 12-28 (povedzme 12,13,14,15,16,17,18,20,22,25,28?
29.11.2019 - 11:24:46
00
Jano1987 napísal:
blackseal jasne, Froome je niekde inde.

Mne skôr koľkokrát vadí, že príde sem po radu človek, čo v živote nemal cestný bike, či pred XY rokmi jazdil na Favorite s 1x3 prevodmi. Technika je niekde inde už. A ľudia do neho začnú hustiť, že potrebuje takýto bike (začínajúci cenou na 2000€ minimálne), ale má ťažké kolesá, tak potrebuje vymeniť kolesá za tieto, lebo sú o 328,31g ľahšie. Plášte len tieto za 150€, lebo majú o 59g menej ako tie za 60€, potrebuje cyklopočítač, hrudný merač tepu, atď. Na som skôr reagoval na to, že toto je téma prvý cestný bike. Teda tu by mali byť rady ohľadom geometrie, bŕzd (chce jazdiť kopce? Budú to rovinky?), kolies ako celku, teda základných a najdrahších komponentov. Prevody sú síce podstatné, ale sú individuálne, čo vyhovuje mne, nemusí druhému, musí si to odskúšať. Kľudne samu prevody môžu zmeniť po čase, keď sa mu zlepší kondička.

Raz tu bola hádka niekde, že pravý cyklista musí vážiť do 70kg. Ak váži viac, musí schudnúť. Tak zo srandy som napísal, že taký Chris Hoy so svojimi 95-100kg by s tým asi nesúhlasil. Som bol zadupaný pod čiernu zem, že Hoy nie je cyklista. Ja osobne by som nič nenamietal proti tomu, aby som mal jeho fyzičku a kondičku. To ma dosť irituje. Pre niektorých je len 1 správna cesta a nič iné. Ak im oponujete, pošlú vás do ... Nováčikom to nepomôže a dosť ľudí to odradí od prosby o radu. Veľa razy sa stalo, že niekto hľadal bike a nevedel či by ho daná kategória bavila. Napríklad pri cesťákoch boli odporučené solídne bike tak za 500-600€, prípadne nejaké jazdenky. Ale vždy sa našli jedinci, čo mu bachli bike za 2500€ a vyššie, inak to nemá zmysel.



Niektorí začiatočníci ktorí sem píšu otázky by sa tiež mohli naučiť používať google alebo nedajbože kúpiť nejaký cykločasopis , v ktorých sa donekonečna točia tie isté témy a nedávať dokola tie isté otázky na ktoré už aj na tomto fóre niekto odpovedal. O tom že takýto borci vzdelaní inými borcami dávajú v pomerne krátkom čase od uplynutia ich niekedy až debilných otázok fundované rady iným začínajúcim cyklistom ani nebudem písať.
29.11.2019 - 19:59:58
03
zaujimalo by ma, ci je velky problem, ked mam 174 cm si zobrat 56 cm ram specialized (rozmedzie je 175 cm).

ked dam kratsi predstavec, a 172.5 kluky, tak to velky problem? Alebo v com moze byt problem? dik za rady porady napady. dik
08.12.2019 - 21:57:28
00
Aky model (tarmac, allez, venge, roubaix..), aky rocnik?
08.12.2019 - 21:59:34
00
Ja mám 185 cm a Roubaix SL3 mám 56,akurát, resp. na hornej hranici toho čo je super. Pre 174 cm bude treba 54-ka, ak nie 52-ka.
09.12.2019 - 07:35:21
01
Hosť napísal:
Aky model (tarmac, allez, venge, roubaix..), aky rocnik?


S-Works Tarmac velkost 56 (rocnik 2019) alebo Tarmac Pro SL6 (rocnik 2018)
09.12.2019 - 13:43:43
00
toygrik - možno 52, možno 54, nie 56. Pridlhé to bude zrejme.
09.12.2019 - 16:22:58
02
S-Works Tarmac velkost 56 (rocnik 2019) alebo Tarmac Pro SL6 (rocnik
2018)[/quote]
Neber 56, ak by islo o novy allez, dalo by sa teoretizovat, ten ma prekopanu geo do endurance.
Akoze ano, mozes dar kratsi predstavec, dat ho do pozitivu, sedlo co najviac dopredu, ale nikdy to nebude ono. Ovladanie budes mat nervozne, hrozne to vyzera a efektivita jazdy bude naprd tiez. Ja som 4 roky jazdil na vacsom rame a aj ked som si zvykol ako tak, ten pocit, ked som mal spravnu velkost bol uplne inde (nakoniec som ho aj predal kvoli tomu, hoci inak som s nim bol vyslovene spokojny).
09.12.2019 - 16:52:55
02
keyboard_arrow_up