ftu2 ja rozhodne nie som namakaný, podľa správnosti by som mal vážiť minimálne o 20kg menej. Normálne sedím 9 hodín cez týždeň v robote, keď nie je mokro a sneh, tak chodím 10km do a z roboty na biku. V lete keď pekne tak po ceste z práce si to natiahnem. Pár krát do mesiaca dám cez víkend 40-60km niekde okolo BA. Žiaden špeciálny
tréning ani nič také.
misko_hrasko sám mám starý Favorit, vpredu 52/48 či tak nejak, vzadu niečo 6 rýchlostné a nemám s tým problém nikde v okolí BA. Samozrejme Alpy sú niečo iné, zase na druhú stranu keď na to nemám kondičku, tak tam nejdem. Človek môže mať mať najlepšiu výbavu aká sa dá zohnať, ktorá reálne dokáže pomôcť vo výkonoch, ale reálne vždy záleží od človeka. Keby som teraz posadil kamoša na
bike za 10 tisíc, po 10km je KO a nezvláda to. Taký Sagan či niekto podobný, keď mu dám starú Libertu či niečo také, tak zajazdí lepšie ako 99% populácie. Samozrejme potom veľa robí aj povrch na ktorom sa jazdí. 7% stúpanie na asfalte bude menej náročné ako 7% stúpanie na lesnej ceste plnej štrku, koreňov a podobne. Reálne ja sám neviem, či mám na to, aby som dal čo ja viem 3 dni za sebou 130km každý deň.
Čo sa týka prevodov, samozrejme vhodný výber vie dosť pomôcť, skôr som tu narážal na to, že niektorý ľudia sa tu snažia robiť rôzne hybridy a harakiri aby dosiahli niečo, čo už teraz existuje. Pokiaľ mi napríklad 50/34T a 11-32z nepostačuje, tak si budem hľadať napríklad 46/30T a vzadu 12-34z napríklad. Nebudem vymýšľať, že nechám 50/34T a dozadu budem cpať 11-42z a aby sa to nejak dalo prehadzovať, tak tam budem dávať nejakú šialenú prehadzovačku, čo aj tak nebude zrejme dobre sedieť. A keďže to celkom nesadne, tak to budem podkladať podložkami a potom ohýbať ramienko a neviem čo všetko ešte. Výrobcovia ozaj nie sú blbý, samozrejme občas sa nie vždy všetko podarí ako chcú, ale výber je veľký, tak si človek vyberie čo potrebuje.