Tie odierky skusim zarovnat lebo su niektore ostrejsie. Vymenit olej a urobit servis nato este nemam zrucnosti preto by som to chcel dat do servisu. Ked je tu niekto z okolia presova a kosic napište mi prosim tip na kvalitny odborny servis.
03.02.2020 - 18:32:19
00
domino3232 napísal:
Je možne vymeniť len vnutorne nohy na vidlici? Oplati sa to? ci riesit radsej novu vidlicu?

cena nových nôh s robotu rataj cez 200e :) plus tesnenia
dolej olej a jazdi, prípadne vymen guferá, a dojazdi ju kolko pojde
03.02.2020 - 18:32:25
02
Pozri nejaké video a kľudne do toho. Keď nebudeš rozoberať tlmiacu a pružiacu časť tak to nie je žiadna raketová veda. Odkrútiť 2 skrutky, stiahnuť vonkajšie nohy, poriadne vyčistiť, prehodiť guferá, naliať olej a zase zložit. Práca na pol hodinu keď to budeš robiť prvý krát. Potom už na 10-15 minút.
03.02.2020 - 19:22:17
09
Plne suhlasim ja som robil podla youtube nie je to nic narocne usetrene stovky eur a kvanum casu. Iba si podla ID zisti kolko oleja do pravej a lavej nohy to ti pomoze servis fox a urobis to sam.
03.02.2020 - 19:38:12
01
domino3232 napísal:
Zdravím,
Potreboval by som radu od skusenejsich. Kupil som si pouzivany bike asi pred mesiacom a vidlica Fox 34 performance Elite ma odrete vnutorne nohy. Vedel som o tom a pôvodny majitel hovoril ze pri jazdeni nebol ziaden problem s tym. Servis bol vraj urobeny v suspension clinik v auguste. Vidla netečie a ma dobry chod avsak mne sa nepaci a mam pocit ze tie nohy stracaju farbu ako keby sa viac ošuchavali. Čo to môze sposobovat?

Este mozes vyskusat http://www.sendhit.net. Keby si to vyskusal, postni fotky, pls. Chcel by som vidiet ako to vyzera v reale po oprave.
03.02.2020 - 20:12:15
03
Hmmm, to je nejaká novinka. Ale vyzerá to super.
https://tyresandsoles.com/2019/12/06/first-look-sendhit-scratch-cover/
04.02.2020 - 08:35:40
00
Matuspatus napísal:
caute, prosim vas chcem trocha dat dokopy bike a dostal som sa ku vidlici (mam olejovu teda asi nevyznam sa do toho, vzduchova to neni) a mam tento sprej a neviem ci je to dobre a nepokazi mi to vidlicu alebo nieco. poradite?
Príloha:
20200131_180314.jpg


Otazka je ci su vnutorne nohy osetrene....vobec nemusia byt na odpis. Ak nie su osetrene (rozumej zahladene/diery zalepene) objednaj si rovno nove gufera. Pred tym nez ich nahodis ocisti vsetky skrabance alkoholom (denaturak, isopropyl). Zakvapni gelovym sekundacom tak aby vyplnil vsetky diery kopcovito. (da sa pouzit aj dvojzlozkovy epoxid a da sa kupit aj priamo cierny) Ked to poriedne vytvrne zober 1000 smirgel a brus az kym tie oderky so zavretymi ocami nebudes citit. Nemusis sa bat, smirgel ti neposkodi elox, ale snaz sa aplikovat len na vypukle casti. Ked to bude vsetko hladke vymen gufera a mal by si byt ok. Ja som toto musel robit zatial na kazdej vidlici a fungujem tak dodnes.

Este k argumentu ze bola v susp. clinic...dost pochybujem ze by ju zoservisovali bez osetrenia vnutornych noh...
04.02.2020 - 09:10:11
04
domino3232 napísal:
Zdravím,
Potreboval by som radu od skusenejsich. Kupil som si pouzivany bike asi pred mesiacom a vidlica Fox 34 performance Elite ma odrete vnutorne nohy. Vedel som o tom a pôvodny majitel hovoril ze pri jazdeni nebol ziaden problem s tym. Servis bol vraj urobeny v suspension clinik v auguste. Vidla netečie a ma dobry chod avsak mne sa nepaci a mam pocit ze tie nohy stracaju farbu ako keby sa viac ošuchavali. Čo to môze sposobovat?


Mas dva problemy:
1. skrabance na nohach - to sa osetrit da, ako tu uz bolo vyssie spominane. Dolezite je aby sa odstranili ostre hranky, ktore by ti mohli "rozrezat" guferko a nebude dobre tesnit. Potom ti bude cez poskodene gufero tiect olej a zaroven tahat bordel dnu do vidlice.
2. osuchany elox - ten uz spat nevratis. Je to znakom toho, ze predosly majitel servis vidlice hoodne podcenil.

Moja rada znie:
Opravit skrabance, nahodit nove gufera a vymenit mazaci olej v spodnych nohach. Ak bude elox miznut aj nadalej tak su K.O. klzne puzdra v spodnych nohach vidlice. Tie sa samostatne vymenit nedaju, musel by si kupit nove spodne nohy a na to si nachystaj tak 200+ Eur. Ak by toto bol tvoj pripad (drzim palce aby nebol) tak by som to uz vzhladom na celkovy stav a nutnu investiciu neriesil a dojazdil tu vidlu az kym nebude uplne na odpis...

PS: Na tvojom mieste by som dal preventivne skontrolovat aj tlmic ;)
04.02.2020 - 09:57:45
03
Co by sa nedali menit klzne puzdra, este aj tuna v eshope to mavali https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/nahradne-diely/fox-vnutorne-klzne-puzdra-34.html
04.02.2020 - 10:09:38
01
Ďakujem chlapi za rady. Skúsim určite opraviť vnútorné nohy s https://www.sendhit.net/ vyzerá to že by to mohlo fungovať. Vymením olej a gufera a budem sledovať by sa stráca elox naďalej či nie.
04.02.2020 - 10:21:46
00
zelenaliska napísal:
da sa pouzit aj dvojzlozkovy epoxid a da sa kupit aj priamo cierny

aký konkrétne? Prípadne daj link keď máš ,pls. Ja mám jeden malý tukanec na manitou vidle na dirtaku. Celý sendhit kit určite nevyužijem. Alebo keď má niekto záujem zložiť sa na ten kit nech píše PM.
04.02.2020 - 10:49:13
00
flinty napísal:
aký konkrétne? Prípadne daj link keď máš ,pls. Ja mám jeden malý tukanec na manitou vidle na dirtaku. Celý sendhit kit určite nevyužijem. Alebo keď má niekto záujem zložiť sa na ten kit nech píše PM.

mam toto:
https://dofal.sk/tesniace-hmoty-a-lepidla/157-versachem-epoxidovy-tekuty-kov-25-ml.html
Ale este som neskusal...zatial drzi sekundac tak neriesim
04.02.2020 - 14:27:52
01
Polozme si otazku: kto vie doma vymenit puzdra vo vidlici?
04.02.2020 - 20:18:41
00
Zalezi na vidlici :D .. stare bombery si to spravil rukou za dve minuty asi :D .. ale inak je to opruz. Chystam sa na to dlho, ale povacsine to konci inou vidlicou :lol: .. otazka je skor, ci v ofiko sevise Fox vymena puzdier je vyrazne lacnejsia, nez nove vonkajsie nohy. Ja osobne netusim, ale nemalo by to stand byt viac ako 50-60e.
Druha vec .. neviem ako Fox, ale u RS sa puzdra este nsatavuju, kedze vrtanie noh je konicke /spravny termit?/ .. cize posunom puzdra v nohe sa nastavuje vola. Co sa musi, kedze neexistuje rovnako vyrobene ani vnutro noh ani vonkajsie nohy /Formula napr. sklada vidlice tak, ze meraju roztece laserom, RS na to serie, alebo aspon kedysi sral. MZ to napr. kedysi nemuseli riesit, pretoze bola plne otvorene olejova patrona, ktora olejom nejaku volu zatesnila pri jazde/. Ak je moc velka vola, vidla vakla, ak je mala, deru sa vnutorne nohy .. bez ohladu na olej vo vnutri /casty jav RS vidlic napr., ale aj Fox evolution ... aspon tie starsie/. Lenze .. niekedy tie puzdra sfine nechcu zostat v nastavenej polohe a je problem .... Lapierre sa s tym kedysi babral, neviem ako daleko pokrocil.
04.02.2020 - 21:03:30
01
Myslim ze ziadny vyrobca spodne nohy konicky nefrezuje. Skor sa to riesi hrubkou puzdra (frikcnej casti). A teda v ramci tovarenskych tolerancii je tato vzdy "mensia ako vacsia" aby tam nebol vakel. Cca do roku 2014 to riesil Milan z TT (CZ) ako custom ladenie; u sucasnych vidlic asi nema vyznam ako kolvek servisovat. A teda po zdrani do tla jednoducho vymenit za "novu"...
04.02.2020 - 21:16:15
01
keyboard_arrow_up