Nevidel by som to tak tragicky, zákon hovorí, že vodič nesmie "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie". Ak by nemohol "vodič bicykla" obsluhovať cyklopočítač, tak by nemohol vodič auta osbluhovať polovičku funkcií auta - klimatizáciu a kúrenie, počítač, rádio ...
Navyše,
cyklopočítač ani nie je "telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie".
Mimochodom, v Holandsku zaviedli minulý rok pokutu 95 € za obsluhovanie telefónu alebo iného mobilného zariadenia (podľa všetkého patrí medzi ne aj GPS) počas jazdy na bicykli. Neexistujú nijaké údaje o tom, že by to bolo nebezpečné, ale holandská vláda to zaviedla ako preventívne opatrenie. Holandskí cyklisti to majú v paži, telefonujú bežne aj naďalej (bežne tam človek vidí cyklistov, čo esemeskujú oboma rukami
) a polícia si to aj naďalej nevšíma (to som si overil 2x na vlastnej koži), ale aj tak je to v kontexte holandskej cyklokultúry nevídaný krok späť.
nie som si uplne isty tymto/tym co pisem, takze ber to s rezervou. Ale co sa mi mari/som si skoro isty, tak mobil mozes mat uchyteny na drziaku a pouzivat/obsluhovat ho ako navigaciu a teda aj navigaciu je mozne pouzivat. To ze ako moc obsluhovat, to neviem, ale asi nie je celkom fajn ak si vyklikavas waypointy pri prechode cez krizovatku. Statistiku tiez nepoznam a ani som moc nesledoval zdovodnenie zavedenia tohto zakona, ale idea bola, ako pises, caste a nebezpecne pouzivanie mobilu na bicykloch. Urcite to ma na svedomi nejake mnozstvo nehod a velke mnozstvo nebezpecnych situacii.
S tym pokutovanim - pri zavedeni zakona boli akcie par dni po celom NL ked upozornovali cyklistov, asi aj pokutovali a teraz ta za to mozu pokutovat. S tym co vravis ze na to dlabu - ano, oni dlabu aj na to ked pred nimi prejdes na cervenu a nedas im prednost - policajti tu vraj maju internu smernicu - nenahanat cyklistov za priestupky - ak ho vies zastavit tak zastav, ak uteka tak ser nanho.