Dobré, auto na to jazdí. Snáď aj motorová pila na to bude vrčať. Myslím, že je to trochu viac medializované, ako je to naozaj problém.
09.02.2020 - 12:33:26
01
Minule sme s lto diskutovali o tom, ze v 100 oktanovych nie je biolieh, ale ina prisada.
Jazdim LPG a benzinu miniem tak 2-3 nadrze rocne, tak som zacal tankovat 100 (premiove auto potrebuje premiove palivo :) ). Ale nijake ocakavania od toho nemam, resp. nemyslim si, ze 95 by ublizila.
Braval som Shell Vpower 95 potom 100, ale minuly tyzden ma sklamamali, ze v PN 100vku vobec nemaju v ponuke. Nabuduce skusim Cechov/Poliakov http://www.vervapaliva.cz/ Benzina prevzala cerpacku na vypadovke TT - Selpice.
09.02.2020 - 13:46:28
00
Ja som si myslel tiez, ze je okolo toho zbytocny rozruch , ale....medzi sviatkami som natankoval v domneni, ze este nie e10. Hned sa mi zdalo, ze to auto akosi ide slabsie a az po tom som si vsimol, ze e10. A odvtedy sa mi parkrat rozsvietila kontrolka motora. Vykon nizsi odkedy tankujem e10. Auto punto mk2 1.2 16v. Tak neviem no.
09.02.2020 - 13:46:31
00
http://www.aseanengineering.net/aej/issue/2015-Cv4-2/33-40%20INFLUENCE-OF-E10-E15-AND-E20-FUELS-ON-PERFORMANCE-AND-EMISSIONS-OF-IN-USE-GASOLINE-PASSENGER-CARS.pdf

jedna starsia studia ohladne paliv, ich vplyvu na vykon a emisie.

The results indicated that effects of the ethanol/gasoline fuels on cars were not the same if the cars equipped with different fuel systems. For the carbureted car, using E10, E15 and E20 could increase power, reduce fuel consumption, and decrease significantly HC and CO emissions, whereas increase NOx emissions. For the fuel injected car, these blends nearly did not affect power and fuel consumption. HC and CO emissions were reduced for E10 but increased for E15 and E20, while NOx was higher for E10 and E15 but lower for E20 as compared to base gasoline RON92. In this study, it found that utilization of E10 possibly gave benefit for both of the cars.

Ono ked si clovek precita na forach ze fujfuj EU nam nanutila benzin s 10% primesou etanolu vdaka ktoremu sa nam teraz rozpadnu auta, nebudu mat vykon alebo rovno nenastartuju. Tak verim tomu ze ked sadne do svojho auta tak si to proste vsugeruje :) Ak sa nemylim tak napriklad amerika ma roky v benzine az 20% podiel etanolu (napriklad) a zavodaky jazdia prave na "cisty" etanol (e85)
09.02.2020 - 14:26:08
00
Praveze ja som tomu verit teda nechcel, ze to bude mat citelny vlyp, no realita je zial ina aj ied vylucit sa samozrejme neda aj ina chyba a leb zhodne nacasovanie. Auto, ale beha tak neriesim.
09.02.2020 - 14:40:45
00
Ja mam od vianoc akusi vyssiu spotrebu, neviem ci je to zimou alebo tym benzinom, ale nejaka echt zima nieje voci minulym rokom, skor naopak. Robi mi to tak 0,5-1l, jazdim viacmenej stale rovnake (kratke) trasy, rovnakym stylom... Tak zacinam mat pocit ze je to tym benzinom, najblizsie skusim 98 resp. nieco take vyssie a uvidim. V chovani a vykone rozdiel necitim.
09.02.2020 - 16:22:20
00
Po vyjazdeni troch plnych nardzi s E10 sa mi zda, ze pri startovani to toci o drobnu chvilku dlhsie. Inak to ide na nerozoznanie od E5.
09.02.2020 - 20:18:19
00
halopici napísal:
The results indicated that effects of the ethanol/gasoline fuels on cars were not the same if the cars equipped with different fuel systems. For the carbureted car, using E10, E15 and E20 could increase power, reduce fuel consumption, and decrease significantly HC and CO emissions, whereas increase NOx emissions. For the fuel injected car, these blends nearly did not affect power and fuel consumption. HC and CO emissions were reduced for E10 but increased for E15 and E20, while NOx was higher for E10 and E15 but lower for E20 as compared to base gasoline RON92. In this study, it found that utilization of E10 possibly gave benefit for both of the cars.

For the carbureted car
whereas increase NOx emissions
10.02.2020 - 10:07:35
00
Jaiub napísal:
Ja mam od vianoc akusi vyssiu spotrebu, neviem ci je to zimou alebo tym benzinom, ale nejaka echt zima nieje voci minulym rokom, skor naopak. Robi mi to tak 0,5-1l, jazdim viacmenej stale rovnake (kratke) trasy, rovnakym stylom... Tak zacinam mat pocit ze je to tym benzinom, najblizsie skusim 98 resp. nieco take vyssie a uvidim. V chovani a vykone rozdiel necitim.


brácho jazdí na firemnej fóbii... mikromotorek... 7-8000 km mesačne, väčšinou dialnice... a tiež to začalo žrať o 0,5-1 liter viac... bežný človek to neuvidí v rámci normálneho tankovania a nájazdu 1500 mesačne, ale obchoďák, ktorý tankuje každé 2 dni už rozdiel zbadať môže... a tiež sa štýl ani trasy nezmenili... aj to počasie je viacmenej také isté ako v decembri...
10.02.2020 - 10:57:45
00
Mam rad internetove fora - bez nich by sa hoaxy o zvyseni spotreby o liter na 100 km vdaka zvyseniu podielu etanolu v palive zo 7 na 9 % sirit nemohli. :)
10.02.2020 - 11:15:14
03
Hoax? To su cisla ktore realne vidim v aute, kedy ostatne premenne su cca rovnake. Ziadne aktuality.sk, jedna babka povedala, kamosov kamos a mojho brata kona pes...Udavam to len ako moznu pricinu, ziadny elaborat som k tomu nerobil. Budem to vedet potvrdit ked najblizsie capnem vyssi benzin ktory je stale zlozenim rovnaky...
10.02.2020 - 11:43:48
00
Tak ten vplyv tam bude. Mal by byť niekde na úrovni 2%, niektoré testy uviedli 3%. Nie je dôvod, aby bol väčší, dokonca možno stojí za to špekulovať, či E10 95 nemá vyššie oktánové číslo ako E5 N95ka a ak by to tak bolo tak by mohla viac vyhovovať moderným turbomotorom.
10.02.2020 - 17:35:07
00
Dá sa niekde nájsť identita majiteľa auta podľa EČV? Našiel som dnes v lese značku a teraz uvažujem, ako mu dať vedieť...
12.02.2020 - 17:18:26
00
Odnes na policiu, nemusis nic zistovat.
12.02.2020 - 17:19:27
02
Pali65
https://www.noviny.sk/slovensko/377112-nasli-ste-evidencne-cislo-vozidla-hladat-majitela-na-socialnych-sietach-nie-je-najlepsi-napad
12.02.2020 - 17:35:27
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up