Je veľa vecí, čo sa na
biku bežne menia, spotrebný materiál ako reťaz, brzdové gumičky, kazeta, ložiská a podobne. Na druhú stranu, keď má človek takto lacný bike, tak zanedbáva servis a aj sa tak k tomu biku stavia, proste sa ten bike derie a derie. Je vám jedno, že vám spadol na zem, neriešia sa škrabance, kľudne ho človek umyje iba vtedy, keď naň zaprší atď. Je to rozdiel v prístupe a aj v servise. Na biku za 300€ za riešia len nutné veci a na biku za 3000€ už človek zvyčajne rieši údržbu veľmi poctivo.
Ja osobne mám doma Favorit z roku pána 1970 či tak nejak. Má najazdených cez 150 tisíc km (pre niekoho veľa, pre niekoho málo) ale pred renováciou mal ešte pôvodne všetko okrem reťaze, kazety, proste vecí, čo sa používaním derú. Servis bol jednoduchý, za jedno poobedie aj priemerne manuálne zdatný človek dokázal spraviť servis bez špeciálneho náradia, stačila sada francúzskych kľúčov, čo sa dá kúpiť za pár €, resp. polovica ľudí ju má doma, kladivo, veľký šrobovák a hasák, resp. ten kľúč na stredové zloženie. Pri nových
bikoch už koľkokrát potrebujete XY kľúčov, imbusov, špeciálnych stahovákov, pri najnovších bikoch dokonca aj nutnosť mať momentový kľúč, inak človek môže zničiť, či poškodiť samotný bike či komponenty.