Brano, co ta presvedcilo ze posobi ako inzinier namakane? (normalna otazka
)
Mne len ide o to ze tvarit sa ako majster
svetla na YT je omnoho jednoduchsie ako byt dobrym inzinierom/strojarom. Ono totiz vsetky tie jeho grafy a stotinove tolerancie padaju prave na metode merania. Suplera (aj ked naozaj dobra mitutoyo), hlinikove sustruzene mierky (akoze na stovku presne), a meranie ovality svietenim
baterky do diery. A prave tu jednu vec co je na BB najdolezitejsie, suosost, tak to nemam potuchy ako mera.
Tiez jeho oznacovanie vyrobkov ako shit atd. Zaujimalo by ma kolko tych ramov/BB pomeral (ajked svojimi shit metodami) aby si spravil usudok.
Nechapem tiez ako moze v jednej vete povedat ze vyrobcovia ramov maju extremny rozdiel v toleranciach priemeru diery co je shit obrovsky problem a v druhej vete povedat - kupte si moje BB a dajte si ho do hocjakeho shit ramu a bude to v pohode.
Hlavne ked to jeho BB je len dalsi hlinikovy sulec s "Aerospace tolerances" a je ">20% stiffer" - co teda mne znie skor ako teleshoping. Teraz len spekulujem ale tie jeho sulce asi nebudu robene na jedno upnutie - jedine tym sa da dosiahnut absolutna suosost. Pretoze odladit stroj na tenky hlinikovy sulec s tolerovanym vnutornym aj vonkajsim povrchom , zvlast ked jeden povrch je 90mm hlboko v diere (velke vylozenie nastroja) nieje az tak jednoduche (vykres zvladne vsetko ale vyrobit je to uz zlozitejsie) . Hlavne ked sa jedna o "Aerospace tolerances". Jedine teda ze by "Aerospace tolerances" znamenalo vytocit to na dve upnutia a tym padom suosost ide doprdele - avsak stale je uplne dostacujuca pre tolerancie bicyklov. Taky sulec si vytocim na klasike aj dnes poobede
Je toho omnoho viacej co tam ja vidim ako nedostatky. Je fajn ze sa ludia o tuto problematiku zaujimaju, len teda by som chcel upozornit aby toho chlapca nebrali ako nejaky etalon kvality....