Zigo skús štrosku prehodiť výhybku . Stále riešiš menej automobilov a viac cyklistov . A dávaš do priamej úmery pokles vážnych úrazov . Tu sa bavíme ale o primárnej ochrane cyklistu nosením prilby . Ľahšie je znížiť riziko ťažkých úrazov príkazom nosienia helmy, ako budovanie nových cyklopruhov, chodníkov , infraštruktúry .
12.04.2020 - 10:39:38
07
Ľahšie je znížiť riziko ťažkých úrazov príkazom nosienia helmy, ako budovanie nových cyklopruhov, chodníkov , infraštruktúry .

Nie, nie je. Mas nejaky relevantny vyskum pre potvrdenie tohto tvrdenia? Prikaz tu uz bol a zo statistik nevidim, ze by po jeho zavedeni kleslol pocet nehod cyklistov a ich nasledkov. Myslim, ze nejaky pokles bol len v Australii a tam prave je aj nizsi podiel cyklistov. V Spanielsku studia pozitivny vplyv prilieb nepreukazala, dalsie som zhrnul tu a zaujimave cisla najdes aj v jednej prednaske z poslednej cyklokonferencie.
12.04.2020 - 11:38:27
00
Štatistiky, papiere.. Papier znese všetko. A stačilo by keby sa ľudia riadili zdravým rozumom 😉
12.04.2020 - 11:42:49
03
Jednoduche riesenie, uraz hlavy cyklistu ktory nema prilbu bude plne hradeny na jeho naklady resp v pripade preukazania viny napr vodicovi bude cast nakladov prenasana na cyklistu bez prilby. Ked pride cyklistovi faktura z nemocnice na par tisic tak on zacne tu prilbu nosit. A nie zigo, ludia nezacnu jazdit autom ak im prikazes prilby.
12.04.2020 - 12:16:28
02
Ramon1 napísal:
Zigo skús štrosku prehodiť výhybku . Stále riešiš menej automobilov a viac cyklistov . A dávaš do priamej úmery pokles vážnych úrazov . Tu sa bavíme ale o primárnej ochrane cyklistu nosením prilby . Ľahšie je znížiť riziko ťažkých úrazov príkazom nosienia helmy, ako budovanie nových cyklopruhov, chodníkov , infraštruktúry .

Pravda aj nepravda. Menšie (zákonné) nároky na cyklistu by mohli ústiť do väčšej miery užívania bicyklov ako prostriedok dopravy. (nielen) Obyčajní ľudia a iné nezávislé aj závislé osobnosti radšej nasadnú a otočia kľúčom ako by išli kdesi zbytočne na bicykli. Poznám ľudí, ktorí radšej idú 6km autom ako 500m na bicykli (alebo pešo).

Možno ak by sa veľmi znížili nároky na cyklistu (alebo úplne odstránili) by viac ľudí užívalo bajky a menej áut by bolo. Tým pádom by sa niektorí ľudia možno vykašľali na autá (Lebo dávať pozor na veľa cyklistov), iní by si už aj trúfli ísť na bicykli na cestu (lebo menej áut)
12.04.2020 - 12:25:48
00
Kapituloval som 😎... závery cyklokonferencie . A ja ti ponúkam reálne skúsenosti z operačnej sály a ARO oddelenia . Helma vs holá hlava . Nic iné neriešim . Holu podstatu , nie urbanizačne problémy cyklistu v podmienkach hustej automobilovej dopravy .
12.04.2020 - 13:37:53
012
Ramon1: kolko tych hlav bolo poranenych v dosledku cyklo dopravy, nie sportoveho vyzitia /tam o tom nikto nedebatuje - a /tam je toho viac, nielen prilba a hlavne aka/. Zaujima ma hola podstata cisel.
12.04.2020 - 13:47:27
02
Ja ale neriešim používanie/nepoužívanie heliem.
Ja vravím, že je OK (a mne celkom jedno) či je prilba povinná alebo nepovinná. Takmer v celej EÚ je nepovinná (výnimka je tuším len RO a BG). Ale vôbec by som sa nečudoval, keby si to poisťovňe dali do výluk.
12.04.2020 - 14:37:33
00
Len problem poistovni byva ten, ze ty si zlomis ruku a oni povedia, nemal si prilbu, tak sorry. Presne takto je to s alkoholom. Nemusis mat absolutne ziadnu vinu, ale ked nafukas, koniec. No a potom je tu otazka prilby ako takej .. napr. bezne prilby zle alebo vobec nechrania tu najcitlivejsiu cast hlavy vobec. A to je slucha. Naraz do obrubnika v tejto rychlosti zabije. Inde to clovek casto prezije, akurat bude krvacat jak prasa. Nestaci mat prilbu. Je nutne mat spravnu prilbu, spravne upevnenu, atd.
12.04.2020 - 14:42:13
01
Ito teba rovno na hrad . Ty si už hotový Traumatolog, súdny lekar , lekar ÚDZS , poistovak a príkladný demagóg . Žeby Blaha 🧐 ...
12.04.2020 - 14:45:08
02
Cize ziadne cisla, ale zavery robit neni problem. A ja som demagog. No pekne :)
12.04.2020 - 14:50:52
04
Zas koľko pádov na bicykli sa eviduje? Ja som ich mal už x a evidovalo sa 2x (akože som bol v nemocnici). Vtedy ale bola ešte trochu iná doba a prilba bola iba pre tých, čo sa boja bicyklovať ???. Navyše drahá zbytočnosť ??

Tak prilba nech je hocijaká, aspoň je to aká taká ochrana a o milión lepšia ochrana ako "nič. Na druhej strane osobne by som bral vodičák a konfiškoval auto pri kolízii s cyklistom bez ohľadu na okolnosti. A potom až odvolania a námietky a prešetrovanie.
12.04.2020 - 15:12:11
00
Ramon1 napísal:
Kapituloval som ?... závery cyklokonferencie . A ja ti ponúkam reálne skúsenosti z operačnej sály a ARO oddelenia . Helma vs holá hlava . Nic iné neriešim . Holu podstatu , nie urbanizačne problémy cyklistu v podmienkach hustej automobilovej dopravy .

Takze tvoje "realne" skusenosti s osetrovanim malej vzorky cyklistov, ktori mozno ani neboli ucastnikmi dopr. nehod su relevantnejsie ako celoslovenske statistiky nehodovosti a vysledky zahranicnych (Slovenske zdravotne skoly ani ministerstvo sa o nehodovost a jej nasledky nezaujimaju) vyskumov?
Ked to chces cele vztiahnut iba na seba, tak kolko poraneni hlavy si osetroval cyklistom a kolko vodicom motorovych vozidiel? Nebali by prilbu nosit skor vodici aut ako cyklisti?

@scarinko ak preukazes, ze nosenie prilby ma pozitivne dopady na nehodovost a zavedie sa povinnost pre vsetkych ucastnikov cestnej premavky, tak som za. Ja budem prilbu nosit tak ako doteraz.

@bobcakj ak su podla teba data a statistiky o doprave zbytocne, tak skus niekedy vyratat signalny plan pre svetelne riadenu krizovatku, navhnut vozovku na dopr. zatazenie, ktore nepoznas apod. Svoj zdravy rozum pouzivaj prosim na rozhodovanie o sebe, ak rozhodujes aj o inych, tak skus najskor analyzovat sucasny stav.
13.04.2020 - 08:35:08
03
Akurat vo stvrtok som sa sptrepal na bic pred domom v relativne velkej rychlosti, podsmyklo mi obidve kolesa, samozrejme prilbu som mal ako vzdy, ale ostala bez skrabanceka, padol som na tvar, lice a a usta so zubami, cize klasicka prilba mi bola na dve veci! Preto ked povinna prilba, tak len s integralou! ?
13.04.2020 - 08:49:07
00
Problem je, ze kazdy vidi veci z vlastneho pohladu, z vlastnych skusenosti .. ale casto je potrebne sa odosbnit a pozriet na veci z vyssej nadmorskej vysky /co pise Zigo, aj ked mozno nie so vsetkym suhlasim/. Nieco podobne ako teraz zakaz cestovania. Zakladom zlepsenia je ale vzdy vychova spolocnosti urcitym sposobom od malicka. Tak ako kedysi dopravna vychova /neviem ako dnes/ .. a namiesto spusty balastu o tom, ake saty mala aka moderatorka na plese, aspon 10% z casu venovat informovanosti ludi. Aj napr. o zakladani ohna teraz, ked je tak teplo. Niekto si to uvedomi, niekto nie, niekto ani nechape .. ale tak, ako medialna masaz (priama aj podprahova) funguje na vymyvanie mozgov, rovnako to funguje aj na podstatne zalezitosti. Vychova vodicov (pranierovanim "zlych" skutkov) o bezpecnej vzdialenosti (ale nie, bezpecna vzdielnost nie 1.5m, ako vsade pisu .. ta sa meni. V kolone je v pohode 0.5m, ale ak ma auto obieha 150tkou, aj 2m je malo). O dosledkov "malych" padov, ktore musi Ramon riesit. O zatacani pred cyklistom. Otvarani dveri. Ale rovnako cyklistom natlct do hlavy, ze nemozu robit co ich napadne a predvidat. Ked vidim, ze auto zaparkovalo, tak sa nebudem tlacit k jeho dveram. Ale ludia musia mat volu, sa ucit a menit. A to jaksik moc nejde. Len ked maju strach. Ci z choroby, alebo represii. Ale pokial to nebudu robit ochotne a povedzme pre to, aby brali ohlad na druhych, nikto sa to nezlepsi. Takze bude treba ludi vymenit :) Ramon1: ja chapem vsetko co si o tom napisal, ale kontext bol iny .. takze to neber osobne. Chcel som poukazat na to, ze aj ked sa niekedy moze nieco javit nejako, moze byt vsetko uplne inak. Len pri praci co mas, je to ine, ja viem.
13.04.2020 - 08:53:47
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy / Chrániče)
keyboard_arrow_up