1. Bicykel nad 1000 eur by si mal kupovať človek, ktorý už vie, čo chce a má s tým ako také skúsenosti...a nie riešiť
pedále za 100 EUR. Príde mi to ako keď si niekto kupuje auto a najdôležitejšie pre neho sú elektróny. Ak nemá možnosť odskúšať , ísť do viacerých predajní a nechať si poradiť od normálnych predajcov, vyspovedať mechanikov a z toho si spraviť názor, na internete je kopec pisálkov, čo majú skúsenosti len z prečítaného, v reále nemajú zažité.
2. Kazeta ani menič Sram GX nepuká, nevydáva žiadne zvuky a celkovo je úplne vyrovnaným konkurentom XT od shimana, ak nie i lepším. Shimano radí ale pocitovo hladsie, bezproblémovejšie - Sram robí trochu rachot.
3. Všetky bicykle vysokým počtom prevodov vzadu sú chúlostivé na nastavenie meniča - vyžadujú rovný
rám a najmä rovnú rámovú pätku. Taktiež dochádza pri nich k rýchlejšiemu zničeniu kazety, ak človek zanedbá údržbu a výmenu reťaze. Vtedy to puká, praská na niektorých pastorkoch, má tendenciu byť večne zle nastavenými. Bavíme sa o rade GX, ktorá je úplne v pohode. Hovorím preto, lebo SX je shit a extrémne citlivá na správne radenie. Od shimana je SLX úplne prijateľné, Sram od GX ...toto vystačí 95 % používateľov. Drvivá väčšina potiaži je vzniknutá nie chybou komponentov, ale nesprávnym radením a údržbou.
4. Pokiaľ tomu človek riadne nakladá, venuje sa tomu i ako zapálený amatér i keď bez pretekov, musí počítať s faktom, že cyklistika vôbec nie je lacný koníček
a
komponenty sa mu jednoducho opotrebujú. budú vyžadovať výmenu ...a taktiež ak je pako a nevie sa starať, radiť a jazdí ako prasa na nevhodnom bicykli, čo valí cez šutráky ako z Teryho chaty a čuduje sa, že sa mu krivia ráfky, ochádzaju ložiská, menič permanentne zle radí, tŕpnu ruky, bolí riť alebo chrbát... záver - za 95% problémov bicykla môže jeho majiteľ.