To co pise ... maly akoby mrtvy chod ... som mal aj a fox tlmici ale uz si nepamatam co bol problem. Kazdopadne to asi nebude nejaka vec lacneho smejdu
26.04.2020 - 19:45:08
00
Musel som sa pozrieť normálne čo to za Decatlon ponúka za hybrid. Povedal by som, že neexistuje človek, ktorému ten bike nehŕka, lebo inžinier to navrhol tak, aby to hŕkalo..Ale ak chceš nájsť to hŕkanie, tak sa zameraj na tieto dve oblasti na fotkách...+ pružinu a jej uloženie, ale to si písal, že si perfektne skontroloval. Myslím, že bez dorobenia časti rámu, ten bike bude hŕkať stále na nespevnenej ceste.

Prílohy:

Snímka1.JPG
Snímka1.JPG 67.73 KiB thumb_up0thumb_down

Snímka2.JPG
Snímka2.JPG 84.19 KiB thumb_up0thumb_down

26.04.2020 - 20:00:07
00
Asi musim vysvetlit preco som ten bicykel kupil, lebo sa tu na mna a ten bike strhava akasi forma hejtu :D Som rekreacny jazdec, ziadne 5 metrove skoky 100 km/h rychlost dolu kopcom, salta atd. ja nerobim a ani to nepotrebujem k zivotu. Vyslapem si na kopec, uzijem si vyhlad, zozerem horalku, vypijem caj z termosky alebo nejaku vodu a spustim sa dolu. Celoodpruzeny bicykel som potreboval hlavne kvoli pohodliu. Doteraz som mal hardtail s prednou vidlicou so zdvihom 80mm, cize si asi viete predstavit co to bolo prejst hoci len cez malu nerovnost. Jednoducho povedane, som chcel mat zadok v pohodli a to tento bicykel splna nieze na 100% ale na 200%. Za 350€ som ziadnu lepsiu ponuku nevidel a ja osobne som s tym bicyklom velmi spokojny. Preto sa prosim vas nevyjadrujte k mojej kupe, lebo nie kazdy jazdi na bicykli profesionalne, nepotrebuje robit spominane salta a skakat 10 metrove skoky. Ja bicyklujem vylucne kvoli relaxu a mne tento bicykel, tak ako som pisal, vyhovuje dokonalo. Bohuzial vyskytol sa problem a uz som par krat napisal, preco to riesim s vami na fore a nedavam to (zatial) reklamovat. Taktiez, ja osobne by som za bicykel na moj styl jazdenia a vyuzivania viac ako 500€ nedal, pre mna su to vyhodene peniaze. Radsej zainvestujem napr do auta, pretoze to zas ja mozem vyuzivat profesionalne a na ine ucely ako napriklad vyuzivate auta vy (napr. dierovane kotucove brzdy, kvalitnejsi olej, lepsi vzduchovy filter atd.). Cize fakt by som vas poprosil aby sme sa venovali vzniknutemu problemu a nie tomu aky bicykel som si kupil. Ja dobre viem, ze bicykel za 350€ nemoze byt na urovni 3000 euroveho, ale ja to ani od mojho bicykla nevyzadujem.
26.04.2020 - 20:32:38
017
No..tu je škoda radiť a robiť si starosti s vystrihovaním obrázkov z nejakého blbého Decatlonu, keď PÁN má svoju pravdu. Týmto aj keď viem presné miesto, kde ten bike praská si ho nechám pre seba radšej. Nech sa ľudia vytrápia aj sami. Veď majú mozog na uvažovanie, aj ruky zdravé a zručné....
26.04.2020 - 20:53:52
02
pan ma svoju pravdu? skvelo napisany prispevok, nikoho tym neuraza, nikomu nehejtuje jeho nazor........ty viem kde je problem, ale namiesto toho aby si ho popisal , tak tu postnes dve fotky , na ktorych je milion moznosti a potom reagujes takto?.........to mas kolko? 9rokov?
26.04.2020 - 21:03:12
09
Atrej a ty prečo hodnotíš namiesto rady tomuto pánovi koľko ja mám rokov?? Ja ťa tiež neurážam, že si obmedzenec čo z tej fotky nevidí to čo môže byť zlé. Tie fotky sú dosť detailne zacielené na konkrétne miesta..stačí to konkrétne pohýbať a preskúšať. Ale toto hodnotenie veku a tak si nechaj pre tvoju mamu, alebo ženu....ja ako čítaš nikoho neurážam..ani ma nezaujíma, že si kupuje dierované kotúče na auto namiesto poriadneho biku...je to jeho vec...smerujem ho len na konkrétne miesta problémov a vibrácií s poukázaním, že sa jedná o inžiniersky nepodarok.
26.04.2020 - 21:36:50
00
Tiez nevidim z tych dvoch fotiek nic. Prva ukazuje klb, ktory samozrejme moze byt zdrojom problemu, ale robit z toho takuto obrazkovu hadanku hadam netreba, kedze tam je iba jeden klb a je asi kazdemu jasne, ze to moze byt nim, len to treba overit. A na druhom obrazku uz vobec neviem, co by mohlo sposobovat take silne klepanie, ze je citit az v riadidlach...
Kazdopadne su tam dva potencialne zdroje mensieho klepania, ale tie by nemali byt take silne a ani by sa nemali az tak silno prenasat celou kostrou. Prvy bod je nevhodne umiestneny presmykac, kde do nastavovacich skrutiek priamo naraza zadna stavba (ak dobre vidim, tak tam dali pekne ochrannu samolepku :lol: ). A druhy potencialny zdroj maleho klepania je retaz o gumu, mozno az rafik, hlavne pri najlahsom prevode (alebo je to len opticky klam na obrazku?). Ale ako som spominal, to su len take veci pomimo a ten hlavny problem podla mna nepopisuju...

Prílohy:

Komentár súboru: zadna stavba dotykajuca sa nastavovacich skrutiek presmykaca
engineering_1.png
engineering_1.png 470.69 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: retaz prilis blizko pneumatiky
engineering_2.png
engineering_2.png 548.43 KiB thumb_up0thumb_down

26.04.2020 - 22:09:23
01
klepanie bude pri návrate po prepružení,? ak hej tak bude niečo narážať, alebo budu klepať oká tlmiča v rame.. prípadne bowden o rám v niektorom mieste, to zistíš len počúvaním, jeden bude sedieť a pružiť či jazdiť cez polienko v garaži a druhý napriamy uši :).. a vylučovacou metodou na to dojdeš, bajk v hodnote priemernej funkčenej vidlice nebude fungovať úplne potichu nikdy, po sezone očakávaj dalšie zapeklité klepania :)
a neboj bike aj za 3000 a viac može klepať a vrzgať, ja som konečne po 3 týždnoch odhalil vrzganie v oku tlmiča, konkretne puzdro a jeho podložky nie srob....

Prílohy:

fox-mounting-hardware.jpg
fox-mounting-hardware.jpg 23.14 KiB thumb_up0thumb_down

26.04.2020 - 22:19:59
02
Ten ram sa konstrukciou naramne podoba na Rush, ktory som dlhe roky jazdil. Sice pises, ze je novy, ale podobny hrkajuci problem som mal pri vytlcenom uchyteni tlmica - hlinikove kruzky. Skus rukou chytit tlmic, hornu cast a spodnu, popri tom zataz bike, ci ucitis volu. Kedze sa to tvari ako jednocap, tak v spodnom cape by som problem nepredpokladal.

Prílohy:

rush.jpg
rush.jpg 109.98 KiB thumb_up1thumb_down

26.04.2020 - 22:24:07
03
heh tiež som mal taku orbeu s rovnakým ramom a klepal horný čap , ale po 25tis km
26.04.2020 - 22:26:26
01
Mne sa paci ta poznamka v Decathlone ku tomu bajku:
Obmedzenie v používaní Nevhodné na MTB XC, All Mountain, Enduro a BMX.
Cize to je bicykel tak okolo panelaku a na hradzu.
26.04.2020 - 22:30:11
02
Samozrejme aj tieto detaily, ale ten problém je skôr v usporiadaní zadnej stavby ako celku. To riešenie je netuhé a po prejazde nerovnosťou sa tá stavba celá vlní..bežný jazdec to necíti, ale keď to ktosi vezme na trail v okolí Košíc, tak tam sa takýto bike hneď ozve....jedine , že by kĺby boli vybavené nejakými špičkovými ložiskami..Ale to pri 400 eurovom bicykli nie je možné. Preto by sa bolo treba pozrieť hlavne na tie kĺby....detailne celú kinematiku zadnej stavby... Ono to všetko môže prenášať až na riadidlá vibráciu, ktorá vzniká krútením tej netuhej zadnej stavby.
26.04.2020 - 22:38:37
01
nechcem polemizovat o bikoch z decathlonu... no vyhoda jednocapov bola prave v ich tuhosti jedneho velkeho capu plus v ich cenovovej dostupnosti, nie zbytocne sa zjazdove bajky v minulosti robili ako jednocap... (o nevyhodach pri slapani do kopca sa teraz nebavme, to ciastocne eliminovalo variabilne nastavenie tlmica)
26.04.2020 - 22:45:56
04
marek73 napísal:
Mne sa paci ta poznamka v Decathlone ku tomu bajku:
Obmedzenie v používaní Nevhodné na MTB XC, All Mountain, Enduro a BMX.
Cize to je bicykel tak okolo panelaku a na hradzu.

Na traily ;)
26.04.2020 - 23:20:34
00
branomelis napísal:
Musel som sa pozrieť normálne čo to za Decatlon ponúka za hybrid. Povedal by som, že neexistuje človek, ktorému ten bike nehŕka, lebo inžinier to navrhol tak, aby to hŕkalo..Ale ak chceš nájsť to hŕkanie, tak sa zameraj na tieto dve oblasti na fotkách...+ pružinu a jej uloženie, ale to si písal, že si perfektne skontroloval. Myslím, že bez dorobenia časti rámu, ten bike bude hŕkať stále na nespevnenej ceste.



Hlavne ten inzinier az tak velmi navrhovat nemusel :
Príloha:
heckler.2_main.jpg
heckler.2_main.jpg 35.34 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
santa-cruz-heckler-r-am-2011-mountain-bike.jpg
santa-cruz-heckler-r-am-2011-mountain-bike.jpg 199.03 KiB thumb_up0thumb_down

27.04.2020 - 02:01:56
03
keyboard_arrow_up