Včera sa mi stala na Yamahe PW-ST taká nemilá vec. Po 130 km som sa zastavil na pumpe umyť bicykel. Klasika ako každý týždeň wapkou z 1-1.5 m. To nemá žiadny veľký tlak. A po asi kilometri mi zhasol displej a vypol sa motor. Po zapnutí sa objavila hláška niečo ako "71" Battery OFF ON. Presne si nepamätám bolo to za jazdy. Po opätovnom reštarte displej naskočil a po ďalšom reštarte naskočil aj motor. Došiel som normálne zvyšné 3 km. Na displeji ukazovala
batéria zostatok 16%. V podstate už 15%. Ale ráno keď som ho zapol, už tam bolo iba 14%. Takže vyše 1% niekde zmizlo. Odvtedy ďalších 12 hodín to už neklesá. Baterku som ráno vybral. Boli na nej zaschnuté stopy vody. To je ale vzhľadom na kryt a otvory v ráme v poriadku. Tam zatečie pri daždi bežne. Na kontakty by sa voda dostať nemala. To skôr vidím problém v kabeláži na motore, ktorá moc chránená nie je, ale snáď inžinieri v Yamahe vedia čo robia.
Chyba 71 by mal byť problém s kontaktom
batérie pravdepodobne. Otázka je, prečo sa to stalo. Motor bežal cca. 6 hodín, ale v režime +ECO, takže žiadna námaha, že by sa mal prehriať. Asi 30 km som absolvoval po trailoch, ale nič extra náročné, trochu natriasania. V provnaní s MTB jazdením nič, čo by malo baterke uškodiť. Navyše nasledujúcich 50 km bolo po ceste. Tak fakt netuším čo sa stalo.