Chladnickovy kompresor, k nemu pruzna hadica. Asi 10m, pretlakovy ventil na 5 barov a bez jedineho problemu bezdusaky nahodene.

Kompresor do auta ma malinky prietok vzduchu ten nato nieje vhodny
13.05.2020 - 21:14:03
00
Neviem ako XC-trail, ale Vittorie s XC-race bocnicami idu vpohode nahodit rukami bez nejakeho problemu.
14.05.2020 - 08:09:42
00
slavomirk napísal:
Caute skusenosti s cafelatex alebo finish line tubeless mate?

Finish LIne som mal a stal za prd. Vraj eko bez latexu, pekne dlho osta tekuty ,ale nelepil poriadne. Po roku som ho vylial z kolesa a ostalo vstko ciste. Takze za mna Fiish line nie.
Stans No Tubes parada.
14.05.2020 - 08:57:28
01
To nahodenie Vittorií s bočnicou XC-trail závisí aj od typu ráfiku. Mne to nejde na všetkých kolesách a musel som si kúpiť profi montpáky a také nahadzovacie kliešte, ale to je hlavne na karobónových kolesách Roval CONTROL SL. Lenže na tie sa bez páky nedá nahodiť nič (skúšal som MaXXIS, Continetal, Michelin, Vittoria), potom mám druhú sadu ROVAL Control (karbón ale nie SL)...tam to ide o dosť lepšie, ale na konci sa montpáke nevyhnem. Obidve sady držia tlak na Vittoriách bezchybne. A potom mám pôvodné ráfiky MAVIC Crossmax (hliník) a tam to nahodenie ide na všetkých značkách plášťov rukou, len ak si nejako zle založím prvú bočnicu, tak treba trochu montpáku, ale stačí plastová.
14.05.2020 - 08:58:34
01
Ja som Vittorie nahadzoval na Gianťácky ráfik XCT (Mezcal dozadu a Barzo dopredu) a mne to šlo nasledovne. Tým, že som nemal po ruke kompresor, ani booster, tak som to aj tak riskol a skúsil to dať najprv na sucho SKS pumpou (Air Kompressor 12.0). Samozrejme nereálne. Potom som dal preč jadro ventilu (neviem prečo mi to nenapadlo pri prvom pokuse, ale chybami sa človek učí), nalial cez bočnicu tmel, použil trochu jarovej vody na pätky, nahodil som plášte s montpáčkami z Lidlu a začal fúkať SKSkou. Na prvý pokus okamžite nahodené pätky, nafúkané na 4bar, zatancoval som si kolesom šamanský tanec, sfúkol, nahodil jadro ventilu a nafúkal na Barze 1,5bar a na Mezcale 1,7bar. Odvtedy žiaden problém, musím uznať že fakt držia tlak poriadne. Čo ma ale prekvapilo, tak na rezervnom kolese mám nahodený Recon Race a ten taktiež celkom solídne drží tlak, takže zrejme závisí fakt od ráfika.
14.05.2020 - 10:14:03
01
Na to fukanie na 4 bary pozor! Nejeden vyrobca udava fukat len do 3bar (alebo nieco okolo tejto hodnoty, 30PSI a pod) pri jednej vrstve pasky a pri vyssom tlaku treba dve vrstvy. Ja som osobne nepozoroval dovod preco to tlacit na vysoky tlak aby si to "sadlo", ked koleso pekne a rovno sedi na dvoch baroch tak to nechajte na dvoch.
14.05.2020 - 10:54:44
02
Ako upinate hlavicu pumpy na galuskovy ventil bez jadra? Ja to neviem ani za oneho...
14.05.2020 - 10:57:28
01
Ono je problém, že kompletné dosadnutie pätiek vzniká mne osobne až nad 2 bary, a celkovo dosadnú vždy tesne pod 3 barmi. Vyššie by som to ani ja nedával. Len môže sa niekomu stať že to nejde ani na 3 baroch..potom to treba ešte fúknuť, ale čo najrýchlešie pustiť na 2 a potom na jazdu nižšie. Len cez noc to nechávam na 2, aby som videl prípadný pokles. Ja mám na príklad na ráfikoch uvedený maximálny tlak len 3 bary, takže treba opatrne s tým tlakom.

Jaiub ten ventil bez jadra cez Schvalbe booster koncovku sa tam len nasadí a pridrží rukou.Cez pumpu to bude podobné, ona by mala mať také gumové tesnenie. Myslím, že by sa dala kúpiť aj redukcia, ale pri bezjadrovom fúkaní je to zbytočné skrutkovať, lebo jadro sa musí do pol sekundy osadiť.
14.05.2020 - 11:04:09
00
zalezi od ventilku, ale niektore (moj) galuskovy ventil ma z vonka taku hladku plochu kde sa chyti kazda moja pumpa bez problemov, niektore maju len zavit vonkajsi a moze to dost unikat na pumpach, pripadne vobec nedrzat. Neviem kto take patenty vyraba.
14.05.2020 - 11:26:25
00
Tak Vittorky majú max. povolený tlak práve 4 bary pri bezdušovom nahodení. Mne posledný krát "puklo" práve pri zhruba 3,5bar a preto som to pre istotu natlačil tesne pod 4 bary. Samozrejme, nikomu neradím také vysoké tlaky, no ja som to robil prvýkrát a vyšlo to, tak som posunul svoju skúsenosť. :)

Čo sa týka ventilku, tak som zistil, že stačí mi len úplne jemne na začiatok ventilu nasadiť hlavicu pumpy a tak to šlo. Ak som veľmi zasunul hlavicu na ventil, tak to prepúšťalo.
14.05.2020 - 11:36:49
00
Len sa treba uistit, ze taketo tlaky zvlada aj rafik, nie len plast.
14.05.2020 - 11:46:46
01
len taka uvaha ... ked rafik ma nejaky max tlak nafukany v pokoji, tak pri zatazi ten tlak nie je vyssi? Ak by ano, tak vyssi tlak pri montazi a po dosadnuti patiek ufuknutie by vadit nemuselo
14.05.2020 - 11:51:19
01
Treba mazat patky a ziadne vysoke tlaky fukat nebude treba.
14.05.2020 - 11:56:52
04
No ja to tam nemozem bez jadra nasadit na tolko aby sa hlava zachytila, akoby bol rovnaky priemer ventila a otvoru hlavice. Uz viackrat som nadtym spekuloval a k nicomu som nedospel, leda tak k novej pumpe.
14.05.2020 - 12:13:26
00
bez jadra fukam iba cez booster - a tam je zavit :)
14.05.2020 - 14:06:32
00
keyboard_arrow_up