Zdravim som začiatočník a poprosil by som niejake rády. Kupil som bicykel rockride st 120 z decathlonu. Su nanom mechanické kotúčové brzdy 160 mm TEKTRO TKD 68 X5 co si myslite onich? A ešte jedna otazka dalo by sa v predu vymenit kotuc za 180mm alebo 203mm ďakujem za rady.

Prílohy:

IMG_20200514_220759.jpg
IMG_20200514_220759.jpg 115.27 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20200514_220732.jpg
IMG_20200514_220732.jpg 152.05 KiB thumb_up0thumb_down

14.05.2020 - 22:09:35
00
Kotúč sa dá vymeniť ale treba aj podložku pod telo brzdy. Tektro brzdy nepatria ani k tým priemerným.
14.05.2020 - 22:30:50
00
Ak sa smiem opýtať aký adapter alebo komplet prednu brzdu vymenit za aku znacku?
14.05.2020 - 22:34:28
00
Napr. Forse Semi-hydraulické. Je to hybrid mechaniky a hydrauliky. Adaptéry potom od Forse. Na tú vidlu by som už viac ako 180 mm nedával.
14.05.2020 - 23:00:59
00
Adapter/podlozka oddiali brzdu od vidlice, aby licovala ku vacsiemu kotucu. Podla priemeru kotuca sa kupuje adapter.
S brzdami zatial nestresuj. Pojazdi a uvidis, ci je to na nevydrzanie. Najjednoduchsie zlepsenie je kupit dvojpiestikove mechaniky TRP Spyre alebo Force: https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/kotucove-brzdy/force-mechanicke-kotucove-brzdy--sada.html
To bude dost velka zmena a staci premontovat len prasiatka. Packy, lanka zostavaju.
Eventuelne este tie vacsie kotuce (resp. len predny) , ale to je tiez penazi naviac, no a k tomu potrebujes samozrejme aj tie adaptery.
Dalsia moznost je kupit komplet hydrauliky. To je samozrejme drahsie a potrebujes komplet vsetko nove - paky, hadice, prasiatka...
edit. : no tie semi-hydry ma vobec nenapadli, to uz by som radsej komplet dal. Cenovo porovnatelne ked dobre kupis.

    14.05.2020 - 23:09:40
    00
    Matussolcani napísal:
    ... mechanické kotúčové brzdy 160 mm TEKTRO TKD 68 X5 co si myslite onich?

    Všetko záleží od toho, čo budeš s bajkom jazdiť. Podľa náročnosti.
    Koľko si už na bajku najazdil a aké máš problémy s brzdami?