Vravím. Zas len teoretizuješ za klávesnicou, keby, ... Chod tých 8 a pol hodiny Z4 v skutočnosti. Nie 60 - 70 km - 2 až 3 hodiny a ešte k tomu len ,,keby,, si chcel. Ani 3 hodiny nevydržíš. A čo tu pletieš aj iných cyklistov. Ved sa môžeš vytrápiť aj sám. Hrudný pás máš, barometer na nameranie 2800 výškových metrov aj s meračom 250 kilometrovej trasy a priemernej rýchlosti tak isto. Kde je problém ? Bez praktickej skúsenosti to neprecítiš. Potom trepeš hlúposti o nejakých TACX-och a tabletoch, ideš hodnotiť a posudzovať cudzie výkony od ,,zeleného stola,,.
Je perfektné zistiť, že aj keď človek poskytne dostatok indícií, na "z brucha" hodnotenie to nemá vôbec žiadny vplyv. Od roku 1995 som v tom, že účel tréningu nie je vytrápenie, ale postupné zlepšovanie a na tom nemienim vôbec nič meniť. Očividne to treba napísať napriamo, takže takto - žiadnych 8,5 hodiny v Z4 nielen z dôvodu zdravotných obmedzení skúšať nebudem, bez ohľadu na to či by to hodilo 80, 120, 160 alebo 240 km (a ľubovoľné množstvo nastúpaných metrov). Nech si ušetríme ďalší zbytočný príspevok, na 150 % by som 250 km ~ 2800 m ~ 30 km/h ~ 174 bpm nezvládol a napriek tomu s tým dokážem žiť. A nebráni mi to povedať, že niečo také má vzhľadom na dostupné informácie od odborníkov veľmi sporný tréningový efekt (keď už sme teda v téme Dnešný tréning).
Tá zmienka o TACX nie je žiadna hlúposť, len normálna odpoveď na otázku o dosiahnutom zlepšení (a pre istotu napíšem, že "nejaký TACX" nie je klávesnica s podsvietením, ale smart trenažér s meraním výkonu). Z toho grafu je myslím celkom zrejmé, že na dosiahnutie boli nutné určité praktické skúsenosti a dokonca sa to v istých momentoch nezaobišlo bez bolesti. Navyše keby aj nie, nijako mi to nebráni hodnotiť a posudzovať cudzie výkony, predpokladám že to je hlavný dôvod prečo ich väčšina členov v tejto téme zverejňuje. A hoci nespochybňujem pomerne vysokú úroveň niektorých parametrov, nie je to nič čo by ma motivovalo alebo presvedčilo o efektivite pre kohokoľvek iného - stále som presvedčený, že sú dosiahnuté napriek tomu tréningovému prístupu, nie kvôli nemu.