Zopar ludi tu ma e-Meridy. Skusim sa opytat, ci niekto uz vymienal vnutorne vedeny bowden na e-Meride.
Na obrazku co prikladam je jeden sroub ktory drzi dve polovice plastu zvierajuc bovdeny.
Ked povolim ten sroub, nepadnu tie plasty do vnutra ramu ?
Ako ste riesili vymenu bowdenu v tomto pripade ?

Prílohy:

Merida_bowdeny.jpg
Merida_bowdeny.jpg 257.25 KiB thumb_up0thumb_down

15.05.2020 - 20:19:15
00
Bowdeny som nemenil. Ked ju odskrutkujes dnu to nrpadne este su tam dve skrutky co drzia tu cast na bowdenoch.
15.05.2020 - 20:24:37
02
Johnym128 napísal:
Bowdeny som nemenil. Ked ju odskrutkujes dnu to nrpadne este su tam dve skrutky co drzia tu cast na bowdenoch.

K tym dvom skrutkam sa ako dostanem ?
Ako oddelim tie dve casti, aby som mohol vytiahnut ten bowden ?
15.05.2020 - 23:13:02
00
menil som bowden na sedlovke-odskrutkuješ tú skrutku,čo je na foto,potom zatlačíš ten držiak z bowdenom kúsok do rámu,posunieš na jednu stranu do boku,vyberieš (inak je to z duralu)
16.05.2020 - 07:27:35
10
Pozri toto
16.05.2020 - 11:22:54
10
Dano5 napísal:
menil som bowden na sedlovke-odskrutkuješ tú skrutku,čo je na foto,potom zatlačíš ten držiak z bowdenom kúsok do rámu,posunieš na jednu stranu do boku,vyberieš (inak je to z duralu)
presne tak :) easy to dáš
16.05.2020 - 22:24:04
00
Dano5 napísal:
menil som bowden na sedlovke-odskrutkuješ tú skrutku,čo je na foto,potom zatlačíš ten držiak z bowdenom kúsok do rámu,posunieš na jednu stranu do boku,vyberieš (inak je to z duralu)


Zospodu je zly pristup. Daval si dole aj tlmic ?
16.05.2020 - 23:06:34
00
Tak mi prišla motorka Haibike SDuro Trekking 5.0 s Yamaha PW-ST a dnes som ju vyskúšal. Moja jediná skúsenosť s mopedom bola moja Babeta 207 v minulom storočí. Takže neviem porovnať ako sa správajú iné motory. Prečítal som xy diskusíí a videl veľa videí, ale aj tak ma to trochu prekvapilo. Mám to ako dopravný prostriedok do práce, 2 x 25 km za pekného počasia. Široko ďaleko mám iba rovinu.
To e-čudo ide stále svojich 26-27 km/h. Či fúka 30 km/h do chrbta alebo oproti. S vetrom v chrbte sa dá tak okolo 30 km/h ale potom to už cítiť, že to je ťažký moped a je to trochu trápenie. Od 27 km/h sa úplne vypne motor, ale som prekvapený, že tam nie je žiadny skok. Vôbec netreba sledovať rýchlosť, stále ide tých svojich 26 - 27 km/h.
Bol som sa previesť do práce 25 km, bočný vietor tých 20-30km/h. V režime Eco som držal kadenciu 80 rpm a baterka si zobrala 12%. Ďalších 25 km som išiel ako babka z kostola, najťažší prevod 48/11, značnú časť silný protivietor, kadencia 45 rpm a ubudlo z baterky 35%. Trápil som ho takto ešte ďalších 10 km a potom som prepol na AUTO a šliapal cca. 80 rpm. Celkovo 78 km, prevýšenie 150 m, z baterky ubudlo 74%.
Potom som prehodil snímač rýchlosti na pedál, ale to už je iná téma.
Ináč e-bike je ako traktor. Stačí mať zaradenú jednú rýchlosť a ide to od 0 - do 27 km/h, aj keď viem, že to je hlúposť.
Ten rýchlostný limit 25 km/h sa javí ako blbosť, ale mám dojem, že to korešponduje s fyzikálnymi zákonmi a kapacitou dnešných batérií. Po odblokovaní rýchlostného limitu to už fakt žerie aj trávu okolo cesty.
17.05.2020 - 01:17:07
00
sorry za off ale po 5 riadkoch tvojej skusenosti som zacal mal pocit ze riesim matematicku slovnu ulohu z 8 rocnika ktorej vysledok nepozna ani ucitel,ale gratulem k ebiku
17.05.2020 - 05:50:28
01
Joe
Na rovine s elektromotorom 25km/h ty 100W elektromotor 100W, ty sa nepretrhneš, elektromotor sa nepretrhne, na pohodu... Ten tvoj elektromotor Yamaha PW-ST patri tak ku slabšiemu priemeru ale rovinky zvládne v pohode, jeho max výkon je 400W tak že rezerva na rovine velika, ale taký bosh 4 generácie ma 750W to už je o inom, ale ten je už iná liga.
Ono to nie je až tak ťažké pochopiť spotrebu ebike, obič bike bez motora proti vetru ktorý fuka 15-25km/h na rovine, som rad keď proti nemu šliapem 20, pri bezvetrí šliapem cca 30 a keď mam vietor v chrbte tak si šliapem 40.
To je normálne kludne šliapanie o výkone do 300W vlastne tuky. Vyšportovaný amatér vie šliapať do pedálov 400W, profesionál dokáže do pedálov tlačiť 500W. Potom to je už o hmotnosti valivom odpore a aerodynamike. Proste 60kg chlapík v elasťakoch na žiletke o tlakoch na 7 atmosférach ide rýchlejšie ako 90kg chlapík v šušťakoch na horskom s 2,5“ kolesami a tlakmi 1,8 atmosféry :D
Tiež nie je elektro bicykel ako elektro bicykel.
Elektromotory delím do troch kategórii ako každý ma nominálny výkon podľa zákona 250W :) ale špičkový a Nm to je iná.
Prvá kategória sú úsporne čo majú špičku 350W a 30-60Nm tie aj po odblokovaní vedia ísť po rovine max 30km/h do toho sa vôbec neoplatí šiahať, po odblokovaní nezískame prakticky nič, dodávajú výkon rekreačného cyklistu.
Druha kategória sú výkonne čo majú špičku 550-800W a 70-120Nm, tie dokážu horskému ebiku so širokými kolesami dodať rýchlosť po odblokovani profi cyklistu na žiletke, tie na rovine vedia ísť bez problémov 50km/h.
Tretia kategória je moped čo vyzerá ako elektro bicykel s výkonom 1,6-30kW od 160Nm Aj keď to vyzerá ako ebike ale nemám s nim nič spoločne hlavne keď to zrýchľuje s 0 na 100 za 6s :)
17.05.2020 - 07:24:42
00
snajprik ty si už kúpil ten e-bike?
17.05.2020 - 20:17:57
01
Kúpene pred dvomi týždňami s bigbike. Aj keď je to drahšie, ale volil som radšej kamenný obchod a chlapci vyzerajú že sa tomu aj rozumejú. Tak že servis dúfam, že problém nebude.
18.05.2020 - 06:29:33
00
snajprik pre aký bike si sa rozhodol?
18.05.2020 - 07:40:41
01
neviem niekto ako mam zistit ake mam brzdove platnicky?

bez toho aby som ich vyberal

konkretne pre tento bajk
https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/715/eone-sixty-9000

a tento

https://elektrobicykle.heureka.sk/merida-eone-twenty-800-2018/

dik
08.06.2020 - 14:53:54
00
Na obidva modely by Ti mali pasovať Shimano G0 platne... G02A ak chceš organiky, alebo G04S, pokiaľ chceš metalické...
08.06.2020 - 15:43:24
01
keyboard_arrow_up