Moj Cannondale FSI 5 vazi s pedalmi XT, kolesami vymenenymi za DT Swiss X1700 spline 25 (bezdus), gripmi Esi a plastovym drziakom na flasu vo velkosti L 11,5kg (podla rybarskej vahy :)).
Ako som cital niektore fora a testy, videl som ze porovnatelne bicykle s komponentmi strednej triedy vedia vazit podstatne menej. Napr. Superior XP969 vo velkosti L s pedalmi 10,8kg (sice GX ale tazsie kolesa).
Specialized HT Epic som nasiel ze dokonca 10.5kg.
Viem ze je tam tazka sedlovka, riadidla, kazeta NX. Ale ako tak pocitam:
* karbon sedlovka -200g
* karbon riadidla - 200g
* predstavec -50g
* upgrade kazety na GX -200g
* GX prehadzovac -50g
= spolu -700g

Mohol by som este vymenit kluky a sedlo za nejake karbonove a usetrit mozno dalsich 400g, ale dokopy by som minul pomerne vela penazi a bicykel by bol stale pomerne daleko od 10kg hranice.
Ram by mal vazit vo velkosti L 1225g.
Ako je mozne ze to Superior zvladol aj bez karbonovych komponentov? Alebo Specialized v takmer rovnakej konfiguracii (rozdiel brzdy Sram Level TL a kolesa Roval Control Alloy).
15.05.2020 - 22:52:44
00
najtažšie bývaju kolesa plašte duše tam ušetríš najviac ... tie hmotnosti ostatných ber s rezervou, ak su to zo stranok tak su v laých velkostiach a bez pedálov :)
15.05.2020 - 23:03:59
00
Noo plaste Schwalbe Racing Ray/Ralph. Duse nemam. Tam asi uz asi vela toho neusetrim :) A DT Swiss X1700 sice nie su najlahsie kolesa, ale 1000 euro za kabonove nedam :)
Tu hmotnost Superior mam z testu mam napr. odtialto: https://www.mtbiker.sk/clanky/11253/superior-xp-969-maratonec-ktory-vas-prinuti-vydat-zo-seba-viac.html
15.05.2020 - 23:07:33
00
Gramy dole stoja peniaze, takze si to este rozmysli. V reale 10,5 - 11,5kg je uplne v pohode u dnesnych bikov nie Top kategorie. Holt moda veli 29ky kolesa, tak je to tazke. Moj byvaly Cannondale Scalpel 3, zakladny karbon full, za rozumnu cenu, s trojplackou, SLX vybavou, bez uprav a s dusami vazil 10,3kg. Ale to bola 26ka...
15.05.2020 - 23:45:27
01
No to mi je jasne ze zadarmo to nebude :) ale nechcem rozoberat cely bicykel a hladat kde su tie gramy navyse, takze som cakal nejake tipy.
16.05.2020 - 15:08:50
00
Naco si si kupoval c-dale bez invalida.To si si rovno mohol kupit toho supa
16.05.2020 - 17:35:24
03
No na ramy sup som vela dobreho necital :) kvalita sa asi s premiovou znackou neda zrovnat... a pocital som s upgradom niektorych komponentov (kolesa, kazeta, prehadzovac... bud teleskopka alebo karbon sedlovka) Ale chcel by som trosku skresat aj vahu, len to chcem urobit rozumne.
16.05.2020 - 18:08:52
00
1. Čo konkrétne očakávaš od zníženia hmotnosti svojho bajku?
2. Aký máš rozpočet na znižovanie hmotnosti?
Pokiaľ si myslíš, že zníženie hmotnosti o 500g nejako radikálne pocítiš tak ťa musím sklamať. Bez toho aby si "nasypal" do súčasného bajku veľa peňazí ,1 kg dole nedáš. Osobne by som sa skôr zamerala na nastavenie bajku, aby ti viac vyhovoval a viac si si jazdu užíval:
1. nechať si vysvetliť a nastaviť vidlicu podľa tvojej hmotnosti a jazdných preferencií.
2. karbonové riaditka a sedlovka znížia hmotnosť a taktiež spríjemnia dlhšie výjazdy lepším pohlcovaním vibrácií
3. nechaj si prerobiť kolesá na bezduše a trochu "polaboruj" s nízkymi tlakmi. Pokiaľ nevážiš viac ako 80kg tak by si so svojimi 25mm ráfkami a 2,25" plášťami mohol fúkať pod 1,3bar
4. kazeta Sram NX je jedna z najťažších na trhu s udávanou hmotnosťou 615g. GX kazetu na svoje kolesá s orechom HG nedáš pokiaľ nevymeníš orech za XD. Kazeta GX ti aj tak ušetrí "iba" 167g. GX stojí cca 140 Eur, ale musíš si k tomu pripočítať cenu XD orechu, t.j. + cca 65 Eur. Kazeta SUNRACE CSMZ90 11-50z 12speed váži 523g a ušetríš 92g za cca 75Eur (za 1 Euro ušetríš 1,22g). Alebo Garbaruk 11-52z váži cca 339g, t.j. ušetríš 276g za cca 210 Eur (za 1 Euro ušetríš 1,31 g)
16.05.2020 - 18:53:52
010
Dakujem, konecne normalna odpoved :)
1. Bike som kupil za dobru cenu. Prislo mi ekonomickejsie casom par veci upgradnut, ako ist do vyssich rad. Uz len napr. keby som predal Rebu a kupil Lefty, tak je to lacnejsie ako kupit Fsi 4, ktory sa lisi len vo vidlici a je o 1000e drahsi. Cize sa snazim najst nejaky rozumny kompromis a upgradnut veci, ktore pocitim a nebudu sialene drahe.
2. Nemam ohraniceny rozpocet. Ide skor o rozumnu navratnost investicie. Je mi jasne ze 500g, je citit asi tolko ako ked si zlozim z biku flasu s vodou. Ale inak videl somna weightweenies buildy postavne na hlinikovom fsi hlboko pod 10kg. Ale zas nechcem nezmyselne kupovat odlahcene diely na ukor zivotnosti ci bezpecnosti.
1. Hej to nastavenie vidlice mam v plane :)
2. Ano pri upgrade sedlovky, riadidiel (a sedla) je nielenze lepsia navratnost g/euro ale viem si to "ospravedlnit" aj vyssim komfortom. Napr. moja sedlovka vazi okolo 380g a do 100euro sa da kupit carbonova s vahou okolo 180g.
3. Kolesa uz mam bezdus. Vazim 82kg, jazdim 1,4 vpredu a 1,6 vzdau.
4. Kazetu zatial nemenim. Viem ze NX nie je najspolahlivejsia prehadzovacka (packu mi museli opravit po 2 vyjazde) a pocitam, ze to casom vymenim za GX alebo XT. Podla toho by som aj riesil kazetu a viem ze treba ked tak menit aj orech.
17.05.2020 - 11:04:03
00
keyboard_arrow_up