Ak chce mať rekreačný cyklista lepší čas na maratone, má zhodiť 2kg z

Anketa bola ukončená dňa 05.03.2018 - 12:04:28

bicykla ( investovaním do vyšieho modelu - ľahšieho) 9% [ 6 ]
svojho tela ( investovaním prostriedkov a času do trénovania a stravy) 91% [ 58 ]
Celkový počet hlasov : 64
Jo, chlieb,rozne pecivo .. biela muka. Presne.
16.05.2020 - 21:53:45
00
Presne! Ako, doma žena chlieb pečie ale neviem z akej múky, ale z bielej nie. Dôjdem domou a palacinky neviem urobiť, musim ísť kúpiť múku zavše 😂 z tej špaldovej, pohankovej a neviem akej sa to nedá. Dá, ale neni to ono. No a namiesto kvasníc si pestujeme kvások
16.05.2020 - 22:23:09
01
Kilo na bicykli je oveľa ťažšie, ako kilo na tele.
17.05.2020 - 22:43:17
08
MarKac80 No co nenajdes ten vypocet ? Na temu sa nikto nechytil, mne sa cela teoria o podstatnom vyzname rotacnej hmotnosti kostrbata a cely problem dost komplexny, tak by aspon videl ze kam si to.az domyslel a co si zjednodusil ...
18.05.2020 - 07:37:13
01
Tak to skús v praxi ? najprv prevez liter a pol vody a potom napusti vodu do kolesa (namiesto vzduchu) a uvidíš ? ale výsledok bude len pocitovy
18.05.2020 - 08:16:44
01
Páni, naposledy som mal fyziku pred 20 rokmi, tak buďte zhovievavý a o chybách ma normálne informujte.
Čísla sú naozaj len približné, ale záver sa s toho usúdiť dá. A to, že najviac záleží na hmotnosti plášťa, potom ráfika, špicov a náboj je skoro nepodstatný pre zotrvačnosť.

Edit: Už som tam aj našiel chybu a opravil.

Prílohy:

MOMENT KOLO1.jpg
MOMENT KOLO1.jpg 182.63 KiB thumb_up0thumb_down

18.05.2020 - 17:21:46
02
No a ešte výpočet len pre samotný plášť.
Tak, čo na to ivast. Stačí to tak ?

Edit: keď po sebe čítam, tak sorry aj za gramatiku.

Prílohy:

MOMENT KOLO2u.jpg
MOMENT KOLO2u.jpg 38.31 KiB thumb_up0thumb_down

18.05.2020 - 19:10:28
02
korona kríza deň 42. ty voleeeeeee chuapi neblbnete...
18.05.2020 - 20:24:26
02
mne sa to paci - nerozumiem tomu ani trosku, ale dobre sa na to pozera :)
18.05.2020 - 20:26:48
02
Ak chce porovnavat kineticku energiu a zotrvacnu energiu a vplyv na zrychlenie, tak musi porovnavat zotrvacnu energiu oboch kolies a kineticku energiu celeho biku, jazdca a vsetkeho co vezie.
18.05.2020 - 21:27:15
00
Petergeist áno, ale keď chceš vedieť len vpliv váhy samotného plášťa, tak uvažuješ len s váhou plášťa.
Teda, keď si kúpiš plášť 700g, tak pri rozbiehaní sa bude tváriť ako by mal 1.9x viac, čo je 1,3kg.
To, na čo narážaš, už súvisí s výpočtom celkovej energie. A tam by sa musel rátať valivý odpor, odpor vzduchu....
Tak dlho korona trvať nebude, aby som to vyrátal :D
18.05.2020 - 22:08:10
01
Vsetky tie vypocty o zotrvacnosti kolies maju jednu "drobnu" chybu. Slapanie je je ani kruhove, ani spojite. Clovek nie je elektromotor. Cize ked tak, treba to integrovat aspon priblizne s uvazenim mrtveho uhlu a nespojiteho krutiaceho momentu .. potom tie vysledky zacnu vyzera trochu inak :) .. lahke kolesa sa riesia aj na autach a nie bez dovodu. O odpruzeni potom ani nehovorim.

Inak voda v plasti sa bude spravat inak .. nebude moc rotovat, kedze sa prelieva a jej odpor zalezi aj na viskozite :lol: .. a to skuste spocitat, kto je frajer :D
18.05.2020 - 22:27:11
01
Nevies o com pises
18.05.2020 - 22:37:57
00
lto sprav si taký pokus. Nalej do pol fľaše od vodky vodu ( alebo vylej pol fľaše napr. do seba). Potom ju pomaly roztoč ( tú flašu) . Voda sa bude kadejak prelievať. Ale keď prekročíš určitú rýchlosť točenia, tak voda bude odstredivou solou držať na tej rýchlejšie sa pohybujúcej strane. To isté sa deje aj v kolese. Keď prekročíš určitú rýchlosť, tak voda je vytlačená k behúňu plášťa po celom obvode takmer rovnomerne.

A k rovnomernosti pedálovania: je jedno akým spôsobom dosiahneš rýchlosť 30km/h. Vždy musiš časť energie dať aj do roztočenia kolies. A o tom sú tie výpočty.
18.05.2020 - 22:50:51
00
Na začiatku tohto storočia bol držiteľom svetového rekordu v hodinovke na dráhe istý Ondřej Sosenka z Prahy... S trénerom Otom Fialom sa po skúškach na rôznych dráhach dohodli, že o rekord sa pokúsia v Moskve, pretože im najviac vyhovovala... Sosenka bol silový jazdec, výška 200 cm, 86 kg živej váhy, kľuky 185 mm... Len tak na okraj, vyhral 2x Okolo Slovenska, Preteky mieru, Okolo Poľska a štartoval aj na Gire.
Keď prišlo pred rekordom k váženiu dráhovky, či nie je pod limitom 6 800 gramov, tak rozhodca chytil bicykel do ruky a skoro ho nezdvihol... Čakal váhu pod 7 kíl, nakoniec navážil skoro 10... Proste Sosenka s Fialom dumali a vydumali, že pre jeho štýl jazdy nebude najvýhodnejšie mať bicykel čo najbližšie k váhe 6,8 kg, ale ťažší. A tak na ich požiadanie im pripravil Francesco Moser okrem bicykla aj ráfky, do ktorých dal 2,5 kg olova... Išlo o to, že Sosenka na štarte nemal problém roztočiť trojkilové kolesá, následne za jazdy mu kolesá pôsobili ako zotrvačník... Aj preto hľadali vhodnú dráhu, moskovská svojím vykrúžením oblúkov bola pri skúškach najvhodnejšia. Na viedenskej a v Manchestri mal napríklad problém v zákrutách jazdiť po čiernej čiare (spodku dráhy), vynášalo ho a každé vybočenie stálo niekoľko stotín až desatín sekundy. Na dráhe vo vysokej nadmorskej výške mal zase problém s kyslíkom, predsa len to bol kus chlapa a toho kyslíka potreboval viac ako nejaký drobček.
A tak v roku 2005 sa stal držiteľom svetového rekordu v hodinovke výkonom 49,7 km. V tých časoch boli predpísané klasické dráhovky. Rekord bol prekonaný až keď UCI na rekordy v hodinovke umožnila používať kozy, diskové kolesá...
18.05.2020 - 23:10:26
011
keyboard_arrow_up