Na začiatku tohto storočia bol držiteľom svetového rekordu v hodinovke na dráhe istý Ondřej Sosenka z Prahy... S trénerom Otom Fialom sa po skúškach na rôznych dráhach dohodli, že o rekord sa pokúsia v Moskve, pretože im najviac vyhovovala... Sosenka bol silový jazdec, výška 200 cm, 86 kg živej váhy,
kľuky 185 mm... Len tak na okraj, vyhral 2x Okolo Slovenska, Preteky mieru, Okolo Poľska a štartoval aj na Gire.
Keď prišlo pred rekordom k váženiu dráhovky, či nie je pod limitom 6 800 gramov, tak rozhodca chytil
bicykel do ruky a skoro ho nezdvihol... Čakal váhu pod 7 kíl, nakoniec navážil skoro 10... Proste Sosenka s Fialom dumali a vydumali, že pre jeho štýl jazdy nebude najvýhodnejšie mať bicykel čo najbližšie k váhe 6,8 kg, ale ťažší. A tak na ich požiadanie im pripravil Francesco Moser okrem bicykla aj ráfky, do ktorých dal 2,5 kg olova... Išlo o to, že Sosenka na štarte nemal problém roztočiť trojkilové kolesá, následne za jazdy mu
kolesá pôsobili ako zotrvačník... Aj preto hľadali vhodnú dráhu, moskovská svojím vykrúžením oblúkov bola pri skúškach najvhodnejšia. Na viedenskej a v Manchestri mal napríklad problém v zákrutách jazdiť po čiernej čiare (spodku dráhy), vynášalo ho a každé vybočenie stálo niekoľko stotín až desatín sekundy. Na dráhe vo vysokej nadmorskej výške mal zase problém s kyslíkom, predsa len to bol kus chlapa a toho kyslíka potreboval viac ako nejaký drobček.
A tak v roku 2005 sa stal držiteľom svetového rekordu v hodinovke výkonom 49,7 km. V tých časoch boli predpísané klasické dráhovky. Rekord bol prekonaný až keď UCI na rekordy v hodinovke umožnila používať kozy, diskové kolesá...