Podľa letáku pri plášťoch naozaj 25 verzia len do 17mm ráfika. Čo som nechápal, keď vždy som sa stretol s limitom asi 19mm (ale nakoniec som zistil, že mám 18mm ráfik). Uvidíme ako na jazdením natiahne, ale to som fakt mohol ísť radšej do 28 verzie, lenže Kristína mi písala, že má až 30mm skutočnú šírku, podľa všetkého táto nová verzia je rada, že sa natiahne aspoň na tých 28mm...
10.06.2020 - 15:09:35
00
Mám ráfiky 18mm, Schwalbe pro One 28, šírka je presne 28mm.
10.06.2020 - 16:25:32
00
Kristina napísal:
Ak ti zliezli patky s do stredu ráfku tak máš pravdepodobne vytlačené jamky v páske na dierach pre niple. To ti znemožňuje nafúkať, lebo ti tadiaľ uniká vzduch. Pomôže iba namotať novú pásku. Ak fúkaš vysoký tlak tak namotaj dve vrstvy, aby sa ti nevytlačili tie jamky.


Dakujem, problem odstránený po výmene pásky
10.06.2020 - 21:20:09
01
palof67 napísal:
Tesní to pomerne dobre, fúkam to na tlak cca 6,5-7,0 atm. a pokles za týždeň je max. 1,5 atm, čo je celkom prijateľné.


Neviem sice kolko vazis ale nie je to trochu skoda vozit bezdusaky a fukat na 7 ?
12.06.2020 - 12:04:58
00
mám cca 78 kg, takže určite je možné jazdiť bezdušáky s nižšími tlakmi. Je to asi vec zvyku, keď som ešte jazdil s dušami, tak som to fúkal na 8,5 atm, preto mi to už aj pri tých 6,5-7,0 pocitovo príde ako fajn, hlavne na dobrom asfalte. Ale budem s tým určite ešte trochu experimentovať...
12.06.2020 - 15:08:05
00
mám 85 a 6,5 fukam s dušou :D a príde mi to dvrdé dosť
12.06.2020 - 16:31:56
00
Pri bezdusakoch by som si daval velky pozor na max odporucany tlak vyrobcom rafikov a tiez nevidim velmi dovod to fukat na 7 ked pri dusiach vozim 5 so svojimi 72kg.
12.06.2020 - 17:22:36
00
Zaujíma ma či ste niekto skúšali konverziu kolies Fulcrum (niektoré zo strednej triedy s 2-way fit t.j. použitie s páskou nie s ráfikom "bez dier") nakoľko udávajú na stránke výlučne kompatibilitu len s vybranými plášťami schwalbe a mliekom schwalbe. Technicky nevidím dôvod prečo by to nemalo fungovať s hociakým iným plášťom a ostatnými komponentami keď napríklad s použitím duše nie je človek limitovaný výberom plášťov... Ide iba o marketing alebo proste najľahšie sa nahadzujú schwalbe, ale nie je problém aj iný TL plášť? Zaujímal by ma napríklad taký GP 5000TL.
12.06.2020 - 20:14:34
00
jammin napísal:
Neviem sice kolko vazis ale nie je to trochu skoda vozit bezdusaky a fukat na 7 ?

Odporúčaný tlak závisí aj od vnútornej šírky ráfkov a šírky plášťov. Čím širšie, tým menší tlak stačí, pretože objem. Keď to preženiem tak napr. na 21mm ráfku a 28mm plášti môže byť 5 Bar to isté ako 17mm ráfku a 23mm plášti 8 Bar.
12.06.2020 - 22:16:35
00
Ja fukam 28mm schwalbaky na 5bar vpredu a 5,5bar vzadu. Vazim cca 80kg a je to vcelku pohodlne aj rychle. Mozno by som pol baru aj ubral.
12.06.2020 - 22:55:00
00
Ja mám ráfiky 662/20mm a odporúčaný tlak výrobcu je 8,6bar.Ale schwalbe pri šírke plášťa 30mm odporúča max.tlak 5,5 bar.Tak aj fúkam.Zostal som nemilo prekvapený,keď som nafúkal obyčajnou pumpou tak hodnota tlaku na pumpe 7 bar zodpovedala 5,40bar na ručnom tlakomeri,ktorý je od f. PRO.Tá odchýlka je teda dosť veľká.
13.06.2020 - 08:38:07
00
LukeBikerider napísal:
Zaujíma ma či ste niekto skúšali konverziu kolies Fulcrum (niektoré zo strednej triedy s 2-way fit t.j. použitie s páskou nie s ráfikom "bez dier") nakoľko udávajú na stránke výlučne kompatibilitu len s vybranými plášťami schwalbe a mliekom schwalbe. Technicky nevidím dôvod prečo by to nemalo fungovať s hociakým iným plášťom a ostatnými komponentami keď napríklad s použitím duše nie je človek limitovaný výberom plášťov... Ide iba o marketing alebo proste najľahšie sa nahadzujú schwalbe, ale nie je problém aj iný TL plášť? Zaujímal by ma napríklad taký GP 5000TL.


Na Fulcrumoch jazdím Panaracer Gravelking SK a je to v pohode. Nahodenie na rafik je trošku ťažšie (chce to Booster), ale možno to je skôr tým, že rafik má len 17mm vo vnútri a plášť široký 38mm.
Druhú sadu plášťov mám Schwalbe Pro One 28mm a tam je to úplne bez problémov.
13.06.2020 - 09:08:34
00
To by nemal byť s kompresorom až taký problém. Ale nič som sa na internete nedočítal preto sa pýtam... Asi len vyskúšať. Keď tak aj tie TL plášte by sa mali dať jazdiť s dušami keď to nepôjde nahodiť z neznámych príčin. Neviem do akej miery sú odlišné konštrukcie plášťov Schwalbe / Conti ale nejak sa mi nechce veriť že by to skutočne nešlo spraviť.
13.06.2020 - 12:28:59
00
Najskor sa chrania a pri toleranciach rafika vsadili na Schwalbe plaste.
13.06.2020 - 13:06:11
00
Odstranujete na patkach plášťov tieto zvyšky tmelu?
Z nejakých mne neznámych technologických dôvodov má pätka na Panaracer Gravelking po obvode takéto výstupky, ktoré musia byť utesnené tmelom. Teraz sa obávam, že to nebude tesnit pokiaľ neodstranim starý tmel.

Prílohy:

IMAG2848.jpg
IMAG2848.jpg 275.77 KiB thumb_up0thumb_down

20.06.2020 - 14:35:14
00
keyboard_arrow_up