Nepamätám si,že by to niekedy platilo.
17.06.2020 - 13:41:28
01
Kenai napísal:
BTW: este stale plati, ze mozes prekrocit maximalnu povolenu rychlost pri predbiehani, ak ide o zachovanie bezpecnosti ucastnikov premavky ?

ano a aj som taku pokutu uhadal, dve merania v obci, prve 80 km/h pocas predbiehacieho manevru, druhe 55km/h po zaradeni
(pritom som Alzaka fakt nevidel, bol dobre schovany v krjakoch)
17.06.2020 - 13:45:42
10
Kenai napísal:
V praxi to prebieha tak, ze auto ktore pride na 70 spomali a za nim zacnu brzdit uplne vseci v celom rade. Potom sa logicky stane, ze aj tam kde je 90 sa uz ide 70 lebo to blokuje prve auto a je tam plna ciara. Az nakoniec niekto, kilometer pred tabulou 70, niekde na konci radu, nepochopi co sa deje a zacne predbiehat. Len medzi cerstvo dobrzdujucimi autami nie je rozostup nema sa kde zaradit tak samozrejeme predbieha viac aut na raz. To kolko je miesta pred autom tazko vidiet cez cierne skla na SUV a ked zisti zavaznost situacie je uz davno v protismere a na plyne. V takom pripade ma dve moznosti prektorcit vyrazne povelenu rychlost a skusit to stihnut po volne miesto, kde sa dokaze zaradit, alebo ide 90 az po tu 70tku v lavo a caka kym sa nieco objavi oproti aby to trafil. To je tu kazdy den niekolko krst. Kym nebola 70 a nemerali, jazdili vsetci mediz 120-150km/h a neboli nehody. Nikto nepotreboval predbiehat neboli vlaciky....


To snáď ani nemyslíš vážne. Mne to hlava neberie, ako niektorí ľudia premýšľajú :D. Ak nemáš dostatočný výhľad, nehovoriac o plnej čiare, nemáš čo prebiehať. A sorry, ale jazdiť na okreske 120-150 je tiež sila.

Príčina dopravnej nehody, ako si ju popísal, nie je 70ka niekde vpredu, ale ***, ktorý predbieha a nevie do čoho.
17.06.2020 - 14:00:33
013
Kenai napísal:
Ale nie, vazne. Podla mna je to vtedy, ked sa za tebou tvori vlacik aut ktore blokujes.


na Pezinskej Babe to je pravidlom, že idem za niekým kto sa vleče 40 - 60 (je tam zóna 70) a len dva krát sa stalo, že ma pustilo auto. raz to boli policajti a druhý krát dajaký dobráčisko. ja som tam už tiež viac krát pustil rýchlejších vodičov. a nemyslí si, že som šiel bezdôvodne pomaly. moja pomalá jazda bol dôvod, že som viezol mamu v aute a ona nemá rada tie serpentíny z ktorých jej je zle, takže vtedy idem v zákrute aj 20 - 30. a mám v **** čo si ten za mnou myslí. a taktiež to ten za mnou nemôže vedieť, prečo tak idem.
17.06.2020 - 14:13:13
01
Dudo
Technicky vzato ide o kraju nudzu:

Zákon č. 300/2005 Z. z.
OKOLNOSTI VYLUČUJÚCE PROTIPRÁVNOSŤ ČINU
§ 24

Krajná núdza
(1) Čin inak trestný, ktorým niekto odvracia nebezpečenstvo priamo hroziace záujmu chránenému týmto zákonom, nie je trestným činom.

(2) Nejde o krajnú núdzu, ak bolo možné nebezpečenstvo priamo hroziace záujmu chránenému týmto zákonom za daných okolností odvrátiť inak alebo ak spôsobený následok je zjavne závažnejší ako ten, ktorý hrozil. Rovnako nejde o krajnú núdzu, ak ten, komu nebezpečenstvo priamo hrozilo, bol podľa všeobecne záväzného právneho predpisu povinný ho znášať.

Cudujem sa, ze tento paragraf na ceste ludia nevyuzivaju castejsie.

marcels Mas pravdu, skusim este dovysvetlit. Ale urcite pochopis, ze ak obmedizs na ceste rychlost na 70 a tak po nej za jednotku casu prejde polovica aut ako pri rychlosti 140. Je tak? To sposobuje vlaciky a nutnost predbiehania lebo na 28 km useku pojdu vsetci 70 alebo dokonca 30 ako je na jednom mieste. A tu cast o neprehladnosti si si doplnil sam. Je to cesta popri VD Gabcikovo, od Danubiany do Gabcikova. Prevazne rovina viditelnost na 10km miestami. Plna ciara je tam len pre to, ze su tam vlny kde nie je vidiet za kopec, ale preco je obojsmerne zakaz predbiehat pre tych co idu z kopca a vidia na 10klm to by som rad vedel. To ise plati v tych tiahlich zakrutach. Z jednej strany vidno 100m z druhej 300m. Ano, su to tiahle velmi mierne zakruty, tak mierne, ze sa tam da ist pohodlen 200km/h. Keby tak znaciki cesty na strednom slovensku tak by bola plna ciara od Trencina az po Revucu.

Nechap ma zle, ja netvrdim ze po kazdej okreske treba jezdit 150 ani ze vsade ma byt prerusovana ciara. Ale tato konkretna komunikacia je tak odlisna od vsetkeho co som kde videl ze by mala mat aj specificke predpisy. Kazda cesta je ina a preto by na nej mali byt ine rychlosti znacenie .... nie vsade 90 lebo medved, lebo tabule su drahe.

V konecnom dolsedku je mi jedno ci za tu nehodu moze ten ***** co ho spominas, aleo ten **** co tam dal tie tabule. Pre mna je dolezite ci musim bezne flekovat a uhybat sa do travi lebo mi ide niekto v protismere, alebo nie. Predtym sa to nestavalo, dnes kazdu jednu cestu pocas spicky.
17.06.2020 - 14:15:14
00
Kenai napísal:
Ale urcite pochopis, ze ak obmedizs na ceste rychlost na 70 a tak po nej za jednotku casu prejde polovica aut ako pri rychlosti 140. Je tak?

Nie nie je. Bolo by tomu tak ak by vzdialenost medzi jednotlivymi vozidlami bola rovnaka.
A to pre bezpecnu jazdu pri 70 a 140 neplati.

Pri jazde rýchlosťou 50 km/h činí bezpečná vzdialenosť 28 metrov. Na 1 km mas 35 aut.
Pri jazde rýchlosťou 130 km/h činí bezpečná vzdialenosť 72 metrov. Na 1 km mas 14 aut, teda 2,5 krat menej, ktore idu 2,6 krat rychlejsie.

Teda ci prejde cez usek x aut 2,5 krat pomalsie alebo 2,5 krat menej aut 2,5 krat rychlejsie, priepustnost cesty (kapacita) sa v podstate nezmeni. (alebo sa dokonca so zvysujucou rychlostou znizi)

Mozno tu mam nejake chyby, ale v podstate podla mna priepustnost nie je linearnnou funkciou rychlosti. Je tam viac vstupnych parametrov. Keby to bolo take jednoduche, ako pises tak by dokument VÝPOČET KAPACÍT POZEMNÝCH KOMUNIKÁCIÍ nemal 200 stran,
Tam najdes ze kapacita sa dosahuje pri rychlosti <50 a je okolo 2000 aut/h. Pri viac autach uz doprava kolabuje. Pri vyssej rychlosti je priepustnost nizsia.


Naposledy upravil Minikin dňa 17.06.2020 - 15:09:42, celkovo upravené 1 krát.

17.06.2020 - 14:55:57
05
110mat110 napísal:
Co to mate za auta? Ja skusal na svojom na parkovisku co to dokaze. Na suchu alebo mokru som ho nedokazal dostat do nedotacaveho smyku (predokolka). Vzdy ma skor vytiahlo zo sedadla. A zadok odtrhnem len ked sa velmi snazim s rucnou.



Ale ved o tom presne hovorim...ludia nevedia kde maju limity..... to auto by v tej zakrute drzalo ako prilepene ak by aj ostali vo svojom pruhu sle on blbci idu dokonca este aj na brzdy a zaroven to strihnu protismerom ??

Fakt ze dnes su pred zakrutou kde moja c3 s klasickym makkym pruzenim od citroenu nema problem ist 60-70km/h bez toho aby som mal pocit ze uz je to too much musi byt pre debilov cedula 40.... to je absolutne vypovedajuce o dnesnych vodicoch.... zachvilu budu asi potrebne aj kolajnice pre auta lebo blbci sa uz ani v pruhu poriadne nevedia udrzat
17.06.2020 - 14:59:30
02
ale to svedči o úrovni autoškol, aký vodiči z nich vychádzajú, daju vodičak každému... potom to tak na ceste vyzerá :)
najhoší su polovodiči vo velkom SUV čo nemaju odhad a idu stale kolesami za stredovou čiarou... lebo sa boja že hupnu do jarku :D velke auto malý mozog :D
už ma taký nejeden x vytlačili skoro z cesty :swear:
17.06.2020 - 15:15:53
010
Kenai napísal:
Dudo
Technicky vzato ide o kraju nudzu:
Cudujem sa, ze tento paragraf na ceste ludia nevyuzivaju castejsie.


aby som este doplnil, urcite by som sa na to nespoliehal:
ad1/ nemusis mat druhe meranie k dispozicii
ad2/ nemusis mat diskusie-chtiveho strazcu zakona
ad3/ podla § 16 Zákon č. 8/2009 Z. z. ide o prekrocenie maximalne povolenej rychlosti
17.06.2020 - 15:31:02
01
zihadlo 5 napísal:
ale to svedči o úrovni autoškol, aký vodiči z nich vychádzajú, daju vodičak každému... potom to tak na ceste vyzerá :)
najhoší su polovodiči vo velkom SUV čo nemaju odhad a idu stale kolesami za stredovou čiarou... lebo sa boja že hupnu do jarku :D velke auto malý mozog :D
už ma taký nejeden x vytlačili skoro z cesty :swear:


Skor to svedci o urovni policie, tam sa robia zaverecne skusky. Plus ich ignoracia kazdodenneho porusovania mnozstva predpisov vodicmi. Zamerani su len na rychlost a alkohol.
17.06.2020 - 15:38:29
02
Minikin napísal:
Nie nie je. Bolo by tomu tak ak by vzdialenost medzi jednotlivymi vozidlami bola rovnaka.
A to pre bezpecnu jazdu pri 70 a 140 neplati.

Pri jazde rýchlosťou 50 km/h činí bezpečná vzdialenosť 28 metrov. Na 1 km mas 35 aut.
Pri jazde rýchlosťou 130 km/h činí bezpečná vzdialenosť 72 metrov. Na 1 km mas 14 aut, teda 2,5 krat menej, ktore idu 2,6 krat rychlejsie.

Teda ci prejde cez usek x aut 2,5 krat pomalsie alebo 2,5 krat menej aut 2,5 krat rychlejsie, priepustnost cesty (kapacita) sa v podstate nezmeni. (alebo sa dokonca so zvysujucou rychlostou znizi)

Mozno tu mam nejake chyby, ale v podstate podla mna priepustnost nie je linearnnou funkciou rychlosti. Je tam viac vstupnych parametrov. Keby to bolo take jednoduche, ako pises tak by dokument VÝPOČET KAPACÍT POZEMNÝCH KOMUNIKÁCIÍ nemal 200 stran,
Tam najdes ze kapacita sa dosahuje pri rychlosti <50 a je okolo 2000 aut/h. Pri viac autach uz doprava kolabuje. Pri vyssej rychlosti je priepustnost nizsia.


Teoreticky spravne. Prakticky ani nahodou. Bezpecna vzdialenost? To ako pre modelove auto modeloveho sofera na modelovej komunikacii ? Moja bezpecna vdialenost je ina ako tvoja., moje auto je ine ako tvoje, sucha cesta je ina ako mokra, SUV brzdi inak ako 2 sedlove porsche. Ak mas pocit ze to tak plati ako pises tak to povedz aj vsetkym cestnym cyklistom. Ze maju jazdit 10m od seba pri 20km/h a 40m od seba prio 30km/h.... :rofl: Dalej ak su vacsie rozostupy da sa lepsie bezpecne predchadzat a preto auta nepojdu za sebou ako vlacik, rozostupy sa budu dinamicky menit.

Predstav si jednoduchu situaciu. Na cestu vystartuju 3 auta. jedno pojde 50, druhe 100 tretie 150... co sa stane budu si zavadzat ? Nie, behom par min sa usporiadaju do opacneho poradia a viac sa neuvidia. Ale skus na tu istu csetu pustit 3 auta iduce 50, 55, 60 a uvidis co sa stane. Vsetky pridu spolu rychlostou 50km/h nikto nikoho nedokaze predbehnut. Dalsi priklad je opacny extrem pre lahsie pochopenie. Ked masna dialnici nehodu. Este aj nikolko desiatok minut az hodin po jej odstraneni je premavka spomalena efektom ze vzniklo miesto, kde niekto pribrzdil na malu rychlost. To miesto spomalenia sa ti bude posuvat ale zostene tam. Vznikne akysi husenkovy pohyb.. Ak neveris skus na dialnici zastavit a potom odist. (na vlastne riziko ) Uvidis ze to spomalenie tam bude este minuty po tvojom odchode. Lebo v lubovolnom okamihu bude vzdy nejake auto stat. A to iste urobi obmedzena rychlost.

K tomu pdf to rata s uplne inou situaciou. Radenie do pruhov odbocovanie.... Tu hovorim o jednej rovnej ceste bez krizovatiek.... Ak by to platilo ako pises tak naco by nam boli dialnice. Pripadne dajme na ne 50hm/h a budeme z BA v TT skor nie ? Neblazni.

Dudo napísal:
aby som este doplnil, urcite by som sa na to nespoliehal:
ad1/ nemusis mat druhe meranie k dispozicii
ad2/ nemusis mat diskusie-chtiveho strazcu zakona
ad3/ podla § 16 Zákon č. 8/2009 Z. z. ide o prekrocenie maximalne povolenej rychlosti


Tak v takom pripade povies prislusnikovy: "Nesuhlasim s riesenim priestupku v blokovom konani." A budes to musiet dokazat pri spravnom konani alebo na sude. Ale nemozu ti dat pokutu. Vyzaduje to idealne kamerovy zaznam z auta. Problem je, ze dokazne bremeno je na tvojej strane.

darebak napísal:
Skor to svedci o urovni policie, tam sa robia zaverecne skusky. Plus ich ignoracia kazdodenneho porusovania mnozstva predpisov vodicmi. Zamerani su len na rychlost a alkohol.


Predpisy su bohuzial to jedoine co absolventi autoskoly vedia. A bohuzial drzat rucicku na cisle co videli u cesty je tiez zakladna lekcia z autoskoly. PZ s tym nic nema, Problem je legislativny v tom na co sa dava doraz na skuskach. Nikto skutocne netestuje schopnost viest vozidlo a to je zhodou nahod to co vodic robi.


Naposledy upravil Kenai dňa 17.06.2020 - 17:32:39, celkovo upravené 1 krát.

17.06.2020 - 17:23:52
01
Kenai napísal:
Technicky vzato ide o kraju nudzu:
Zákon č. 300/2005 Z. z.
OKOLNOSTI VYLUČUJÚCE PROTIPRÁVNOSŤ ČINU
§ 24

Krajná núdza
(1) Čin inak trestný, ktorým niekto odvracia nebezpečenstvo priamo hroziace záujmu chránenému týmto zákonom, nie je trestným činom.

(2) Nejde o krajnú núdzu, ak bolo možné nebezpečenstvo priamo hroziace záujmu chránenému týmto zákonom za daných okolností odvrátiť inak alebo ak spôsobený následok je zjavne závažnejší ako ten, ktorý hrozil. Rovnako nejde o krajnú núdzu, ak ten, komu nebezpečenstvo priamo hrozilo, bol podľa všeobecne záväzného právneho predpisu povinný ho znášať.

Cudujem sa, ze tento paragraf na ceste ludia nevyuzivaju castejsie.


Asi to nema zmysel, ale odvolavat sa na trestny zakon a krajnu nudzu ze prekrocenim max. povolenej rychlosti pri obiehani odvracias nebezpečenstvo priamo hroziace záujmu chránenému trestnym zákonom je tak trochu divne a pochybujem ze uplatnitelne.
Samotne prekrocenie MPR nie je trestnym cinom ale priestupkom (takze uz prve 3 slova citovaneho paragrafu vylucuju jeho pouzitie) a tvrdit ze tym prekrocenim si zabranil akoze comu? Trestnemu cinu usmrtenia z nedbanlivosti (§ 149)? :fubar:

No ale dobre, kludne si to vyuzivaj pri kazdom namerani a potom tu daj statistiku, ako ti to pomohlo. (alebo aspon jeden pripad kedy sa ti to podarilo)
17.06.2020 - 18:37:51
05
O krajnej nudzi moze byt rec ak napr niekoho zraneneho vezes do nemocnice a prekrocis pri tom rychlost,ale pri takomto predbiehani tazko.
17.06.2020 - 19:07:42
01
Hosť napísal:
O krajnej nudzi moze byt rec ak napr niekoho zraneneho vezes do nemocnice a prekrocis pri tom rychlost,ale pri takomto predbiehani tazko.


Nezmysel, hned uvod ods. 2 vyvracia to co pises
17.06.2020 - 19:14:20
00
Vysvetli
17.06.2020 - 19:26:32
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up