simecek neviem presne co motivovalo tento prispevok, kedze z poslednych 3 objednavok meskala 1 a to 1 den. Ale budem reagovat:
- vsetci dodavatelia, pri ktorych zobrazujeme dostupnost do N dni, nam poskytuju na dennej baze ich skladovu dostupnost. Na zaklade toho vieme, ze v case ked sa skladovy subor generoval, mali produkty skladom. Nasledne sa v nasom shope tymto produktom priradi priznak do N dni, kde N je dane tym, ako rychlo dodavatel posiela, ako casto objednavame a ako dlho trva doprava, plus nejaka rezerva. Ak skladom u dodavatela nie su, v shope sa vobec nezobrazuju (pripadne su na otazku, ak vieme, ze su vo vyrobe). Vsetko je automatizovane a ziadnu dostupnost nikto z nasich zamestnancov nanastavuje, vsetko je dane nasou a dodavatelskou skladovou dostupnostou.
- nasa skladova dostupnost je prepojena so shopom a predajnou v realnom case. Vsetky pohyby sa okamzite prejavia.
- moze sa stat, ze medzi casom kym dodavatel vygeneruje skladovy subor a kym to my objedname na zaklade zakaznickej objednavky, sa produkt vypreda. Vtedy tuto situaciu riesime so zakaznikom. Je to relativne malo casta zalezitost, ale v spicke sezony sa to moze stavat castejsie, kedze aj objednavok je vyrazne viac. Kazdopadne nezasahuje to tak velke mnozstvo objednavok, aby sme to povazovali za problem, ktory vyzaduje riesenie ako pises Ty.
- z mojho pohladu je ovela lepsie dat zakaznikovi siroku ponuku s aktualnou dostupnostou (ktora v par promile pripadov uz nemusi byt aktualna) ako pausalne povedat ze "nevieme kedy to pride, objednajte a uvidite".
- pri kazdej objednavke uvadzame predpokladany datum dorucenia, podla ktoreho sa treba riadit. Tento v 98% pripadoch splname, alebo predbehneme (aj ked pocas poslednych mesiacov to tak nebolo, ale o tom sa popisalo dost).