comu nerozumies na vete "ak bolo možné nebezpečenstvo priamo hroziace záujmu chránenému týmto zákonom za daných okolností odvrátiť inak " ?
ty nemas pravo prekracovat rychlost, ani jazdit s alkoholom, ani inak porusovat predpisy ani keby si mal v aute umierajuceho s infarktom ...
tvoja povinnost je zavolat RZP, ktora bude kdekolvek na slovensku pri tebe a zranenom skor ako ty s nim v nemocnici, ktora ma pravo prednostnej jazdy, prekracovat rychlost a pod. a soferi su skolení na jazdu pod stresom na rozdiel od teba, ktory v takom pripade len VYRAZNE viac ohrozuje bezpecnost ostatnych ucstnikov premavky ...
17.06.2020 - 19:42:27
00
A ak nebolo mozne inak?
-nemas telefon
-hrozi vykrvacanie,smrt,nemas cas...
17.06.2020 - 19:50:56
01
Hosť napísal:
A ak nebolo mozne inak?
-nemas telefon
-hrozi vykrvacanie,smrt,nemas cas...

Tak ho treba rýchlo doraziť autonehodou
18.06.2020 - 05:53:39
01
Tak v takom pripade povies prislusnikovy: "Nesuhlasim s riesenim priestupku v blokovom konani." A budes to musiet dokazat pri spravnom konani alebo na sude. Ale nemozu ti dat pokutu. Vyzaduje to idealne kamerovy zaznam z auta. Problem je, ze dokazne bremeno je na tvojej strane.

príslušník ťa rovno už na mieste uzemní vetou, že keď nevieš bezpečne ukončiť predbiehací manéver nemáš ho ani začínať :)
tieto skákania zo zákona do zákona aby som si ospravedlnil svoju blbosť sú neskutočne úžasné.. :?:
na ceste sa máš riadiť zákonom o cestnej premávke nie hladať § iných zákonov prečo si ten príslušný porušil..
18.06.2020 - 06:44:14
010
Ako by ma mali v autoskole naucit viest vozidlo a vyskusat si jeho limity? Tam na toto nie je priestor. Naucia ta pracovat s pedalmi a otacat volantom, v tych lepsich ti aj ukazu co je pod kapotou alebo ides na jazdu s vozikom :) Ides na cvicisko medzi kuzele, zopar cvicnych jazd, potom sup ku knihe nech nejako spravis test a nakoniec sa prevezies par km s policajtom za chrbtom a ked nespravis ziadnu formalnu chybu, tak si vyhral a cakas na vodicak...

V Rakusku maju tusim do roka po ziskani vodicskeho opravnenia povinnost zucastnit sa skoly bezpecnej jazdy v uzavretom areali. Bol som na skole smyku v Pachfurthe a bolo tam na vedlajsej "drahe" plno mladych ludi s hocijakymi autami a az tam si vyskusali nejaky limit. V beznej premavke si to nedokazes poriadne vyskusat, teda minimalne s vacsou pravdepodobnostou, ze ohrozis seba alebo aj inych ucastnikov premavky. Na Slovensku? Tu je jedno take centrum v Trencine, jedno na Slovakia ringu. Bolo aj v Presove, ale obyvatelia prilahlej ulice, ktora bola od toho mini arealu oddelena este velkou mestskou sportovou halou, sa stazovali na hluk a neviem co. Vacsi hluk tam ide z hlavnej cesty, ale hlupym hlavam nevysvetlis a to tam boli aj merat hluk. Ale ako sa vravi, mudrejsi ustupi a tak to tam zrusili.

No a potom mame v spravach take pekne titulky, ze tu a tu sa zabil nejaky mladik na aute a zobral so sebou aj sofera oprotiiduceho vozidla...To je vsetko aj v hlavach ludi, nie len o tom, co ta naucia v autoskole. Agresivnejsie a nebezpecnejsie budes jazdit, ked si sa zle vyspal, mas zlu naladu, si hladny a podobne oproti tomu, ked si v pohodicke. Tiez ma niekedy stvu vodici, co jazdia ako slimaci, ale inokedy si poviem, ze bohvie preco tak ide a obehnem ho, ked mam prilezitost a idem si dalej svojou cestou...
18.06.2020 - 08:23:22
00
corsair napísal:
Tak ho treba rýchlo doraziť autonehodou


Islo mi len o vyklad zakona😉
18.06.2020 - 08:56:18
01
misoR napísal:
Ako by ma mali v autoskole naucit viest vozidlo a vyskusat si jeho limity? Tam na toto nie je priestor.

a ďalšia vec je, že načo ti je poznanie limitov 60kW fábie keď jazdíš s 100+kW SUVkom :)
18.06.2020 - 09:38:51
02
misoR napísal:
Bol som na skole smyku v Pachfurthe...

Pachfurth je bomba... az tam som pochopil, ze neviem brzdit s ABS :$ , kedze az 90% vodicov povoli tlak na pedal po spatnom "vibrovani" pedalu a tym vyrazne predlzi brzdnu drahu. A zmenil som aj s tym suvisiaci posed, ked sa vodic chce naozaj zapriet celou silou spat do brzdoveho pedalu, pripadne ruckovat volantom v smyku a pod.... A mnoho ineho som sa vtedy davno naucil, mal som dokonca moznost striedat auta. Dal by som to kazdemu povinne :y:
18.06.2020 - 11:43:08
10
Nikdy mi nenapadlo povoliť tlak na pedál keď zaúradovalo ABS, inštinktívne, neviem o tom nič detailné. Ako sa teda správne brzdí, vieš to nejako popísať v skratke? Príp. ako čo najefektívnejšie brzdiť na aute bez ABS? Naozaj ma to zaujíma.
18.06.2020 - 13:43:39
00
Ja ti to napisem.. dupnut a drzat :)
18.06.2020 - 14:05:18
01
A aj keby clovek nedrzal, tak vsetky auta od roku 2011 maju okrem ABS aj BAS a ten to podrzi za vodica. :) A plno aut to malo aj skor.
18.06.2020 - 14:53:46
01
Ano, v podstate stlacit a drzat... no pedal vdaka principu ABS zacal tlacit proti nohe (okamih uvolnenia brzdy), cim vznikalo pulzovanie/vibrovanie a clovek podvedome povolil silu tlaku na pedal. Samotna sila nohy nebola dostatocna, preto bolo potrebne sa zapriet do sedadla celou silou, rukami aj nohami a pretlacit pulzovanie. V pripade nespravne nastaveneho sedadla (prilis vzadu) sa vodic nevedel zapriet a uz mal vystretu nohu, taktiez prilis blizke sedenie to umoznilo len tazko.

Brzdenie bez ABS je dobre popisane tu:
https://www.wikihow.com/Brake-and-Stop-a-Car-in-the-Shortest-Distance

EDIT dik Jezus, toto je moj 20rocny zazitok... ;) ale ani BAS nemeni nic na tom, ze by som "skolu smyku" dal povinne
18.06.2020 - 15:02:21
20
Na takom kurze si clovek vyskusa fyzikalne zakony v praxi
18.06.2020 - 15:13:36
11
hm zaujimavy (revolucny) rozsudok dnes padol v Nemecku... dvaja fesaci sa v noci nahanali po meste, na cervenu, 170km/h... jeden vrazil do dochodcu v inom aute, ten na mieste zomrel. Rozsudok pre fesaka=VRAZDA... (druheho este posudzuju)
18.06.2020 - 23:45:18
17
Švajčiari mali niečo podobné už dávno - bezohľadná jazda v obytnej/ pešej zóne bola braná ako útok zbraňou.

Ale už je to dobrých 10 rokov späť kedy som to počul, takže sa veci mohli dávno pomeniť
19.06.2020 - 00:41:49
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
cron
keyboard_arrow_up