Mikhail:
Moje požiadavky boli silny motor, lebo mam nízku kadenciu. Preto som napokon zobral tento motor s 95Nm a silnou baterkou 630Wh.
Poškuľoval som po Bosh4 ale ten s normálnou batériou a výbavou stoji cca 3000€ a aj tam sa mi niektoré
komponenty nepáčia a musel by som ešte doň zainvestovať cca 300€.
Tak preto tento bafang M500, cena motora je 300€
batéria stoji 400€ a radiaca jednotka 65€ to su maloobchodne ceny s DPH, tak že 765€+ bicykel, normálny výrobca by dal odladene komponenty za cca 500€ a zvyšok marža, v tomto prípade sa tak vôbec nestalo.
K tomu mongosovi
ma vzduchovú vidlicu aj keď lacná ale funguje bez najmenšieho problému 5 rokov, u altara
ako keby sa chcela rozsypať.
Kolesa ma plašte univerzálne tiché účinne za 16€ altar ma odpad za 12,5€ hlučne čo v teréne držia jak cestne.
Pedále ma veľké hliníkové s hrotmi držia nohu jak prikutú, altar ma lyžiny na ktorej topánka drží jak na ľade.
Prehadzovačka 20€ deore 1x9 tvrda oceľ, altar 12€ avilion 1x9 mäkka ocel jak bahno, že
reťaz do nej robí pri prehadzovaní drážky a od prvých kilometrov zhadzuje reťaz s predného prevodu.
Sedadlo po 4 rodinách ma stále zadok neboli, altar už po prvej hodine vstaval zo sedadla lebo sa to vydržať nedá.
Gripi ploche rozložený tlak na volante, altar omatkavam volant s každej strany od bolesti rúk a to už po hodine jazdy...
Brzdy hydraulické kotúče teko lacné, ale krásne sa kušu do disku a aj pri dlhšom zjazde moc nevednú, altar simano 200 keď som schádzal s minčolu, už som sa tak dávno nebál, naposledy keď mi pri zjazde dole zjazdovkou strelila zadná brzda.
A to nehovorím o radiacej jednotke kde nefunguje pomoc do kopca.
Toto je už môj 6 bicykel, väčšinou som par prkotin vymenil-dokupil a fungoval podľa mojich predstav, ale tento zázrak okrem rámu, motora a batérie nemal nič čo by sa dalo použiť. Vlastne ešte reťaz som nechal, tu ma dobru.
Ja viem že 1800€ za ebike nieje moc, ale aby konkuroval tesco biku za stovku to už moc je.