lapaloma napísal:
nejako neviem pochopiť, že vy proste predbiehať musíte ... a ak to nie je bezpečné tak predbehnete tiež a ešte si zdôvodníte, že ste proste museli ... aspoň toľko vyplýva tu z diskusie


Ak sa to tykalo mna. Tak som sa asi zle vyjadril, prosim upozorni ma na to, kde to tak vyzera. Ja zasdne pedbieham aby som zvisil bezpecnost svoju a ucastnikov premavky, ak mam pocit ze je to potrebne. Cele co som chcel povedat je, ze tabule zvacsa premavku bezpecnejsiu nerobia, ba mnohokrat prave opacne. Bezpecnejsiu premavku mozu tvorit len jej ucastnici.
19.06.2020 - 14:43:28
02
Zipsik napísal:
To mas to iste ako jazda za dodavkou....

Ps: to je taky problem opret hlavu o bocne okno nalepit sa na viaru a kuknut ci nieco oproti nejde? A az potom zacat obiehat? :think:


Neuveris ale je. Sportove kupe ma aj uzsiu kabinu ako je sirka vozu, ked trcim dost na to aby som videl popri tak uz som zvacsa aspon 20cm v protismete. Dodavka je nutne zlo, ked vezies klavir nemozes ist osobakom. Ale zvacsa je riadena profesionalom, ktory ti ukaze ze mozes a vie aj uhnut na kraj. SUV samo zvacsa trci 20cm do protismeru, lebo nevie kde ma prave kolesa (lebo sedi visoko, vysoka hrana okien ....) Tiez nemozes vobec k takemu auto blizsie ako na 20m pred predbiehanim, alebo nevidis na cestu (jamy dreva, lisky, tehly.... Pravdu povediac ak je aspon miernunka zakruta v pravo a tak je cez SUV lepsie vidiet pravou stranou ako lavou. Tak vidis aj maly osobak pred nim a aj cyklistu ak tam nejaky je. Ale to by zrovna tam nesmeli dat plnu ciaru .... :devil:

A prirovnavat SUV dodavke, alebo nakladiaku je rovnako scestny argument, ako ked cestny ciklisti tvrdia, ze ich nemas objehat na plnej ciare lebo ved ani traktor neobiehas a tiez ide 30km/h. Hej len kolko je traktorov na ceste vs bikov a kolko je nakladiakov vs SUV. BTW: sem k nam je dokonca nakladiakom zakaz vjazdu. Mal by byt aj SUV podla tovojej logiky.
19.06.2020 - 14:53:13
00
Kenai napísal:
PS: a kolo z vas fesakov vie ze na suchej ceste brzdi lepsie auto bez ABS ako s. A kolko namahy ste investovali do vyberu spickovych letnych pneu aby ste zminimalizovali svoju brzdnu drahu. Kolko z vas ma spickove platnicky a kotuce na aute. A hlavne kolko z vas sa zaujima o brzdnu drahu vozidla ked ho kupujete ? Ziaden vyrobca to uz neudava, lebo jedine SUV by nebolo konkurencieschopne. Tvarime sa - ako spolocnost, ako dbame o bezpecnost na cestach a pustame tam auta co zle brzdja, maju 2t, vysoko tazisko, nie je cez ne vidiet, naraznik maju v urovi ksichtu vodica osobneho auta. Nasledne to dame do ruky niekomu co urobil vodicak na fabii.

A este som zabudol: SUV pneu su znacene M+S a maju vahovy index 92 a viac. Teda tvrda zmes a hlboky dezen. To znamena ovela horsie brzdne vlastnosti ako klasicke letne pneu s indexom 82. A idelane ZR. Cize na SUV dobre letne pneu ani nekupis lebo nemaju dostatocny vahovy index.


Nezda sa ti, ze to trochu miesas?

Ad1. S ABS nebudes mat TAKMER NIKDY, BA MOZNO UPLNE NIKDY kratsiu brzdnu drahu ako bez ABS. Tu ide skor o ovladatelnost auta pocas brzdenia. Zatialco bez ABS mozno zabrzdis na 20m, s ABS mozno 25m (strielam z brucha, tak nechytat sa tychto udajov, ze su zavazne) z 40-50kmh, ale ked mas na ceste prekazku, s ABS sa ovela lepsie dokazes vyhnut.

ad2. M+S su znacene celorocne a zimne pneumatiky, to jest pneumatiky, ktore mozes pouzit aj na jazdu na snehu a lade (hoci celorocne na lade by som zazit nechcel). Nie je to vysada len SUV, ale vela aut sa uz predava s ceorocnymi gumami, lebo 90% casu jazdy ani na sneh ci lad nevyjdes. A to neznamena, ze maju tvrdu zmes. Dnes uz dokazu vyrobit zmesi, ktore maju velmi dobre vlastnosti aj v zime aj v lete...

ad3. Predbiehanie...aj keby si mal Nissan Patrol, pred kamion neuvidis, lebo to by si musel mat bud monster truck, alebo ten traktor, co chodi po vinohradoch s takymi uzkymi vysokymi kolesami, co sa pod neho vies postavit. Cim dalej si od takeho vozidla, tym lepsi mas aj rozhlad na cestu pred nim, pretoze tvoj pozorovaci uhol je sirsi, nez ked ides za kamionom 5 metrov. Ked mas 260 konove, resp 170 konove auto, tak pre teba nemoze byt absolutne problem obiehat takto. No a ked si obiehany a niekto ti vojde do medzery, ktoru si si nechal od auta pred tebou, staci pustit nohu z plynu a zas sa ti ta medzera vytvori...no a prides o 3 sekundy neskor do ciela.
19.06.2020 - 15:01:43
01
misoR napísal:
Nezda sa ti, ze to trochu miesas?

Ad1. S ABS nebudes mat TAKMER NIKDY, BA MOZNO UPLNE NIKDY kratsiu brzdnu drahu ako bez ABS. Tu ide skor o ovladatelnost auta pocas brzdenia. Zatialco bez ABS mozno zabrzdis na 20m, s ABS mozno 25m (strielam z brucha, tak nechytat sa tychto udajov, ze su zavazne) z 40-50kmh, ale ked mas na ceste prekazku, s ABS sa ovela lepsie dokazes vyhnut.


A kto kedy povedal ze sa mas vyhybat a zaroven brzdit. Grip je len nejaky ak ho minas na brzdenie nemozes efektivne menit smer. Ani na biku nebrzdis v zakrute , ci ano ?

misoR napísal:
ad2. M+S su znacene celorocne a zimne pneumatiky, to jest pneumatiky, ktore mozes pouzit aj na jazdu na snehu a lade (hoci celorocne na lade by som zazit nechcel). Nie je to vysada len SUV, ale vela aut sa uz predava s ceorocnymi gumami, lebo 90% casu jazdy ani na sneh ci lad nevyjdes. A to neznamena, ze maju tvrdu zmes. Dnes uz dokazu vyrobit zmesi, ktore maju velmi dobre vlastnosti aj v zime aj v lete...

Cele zle. M+S Mud&Snow (blato a sneh) sa nerovna celorocna pneu. Len cisto nahodou vacsina M+S je celorocnych. Take pneu neboli pred nastupom suv vobec vidiet s vinimkou offroad vozov.
Uplne si prehliadol cast o nosnosti. Vsetky vozy maju predpisany nejaky Nosnostní index podla TP. Je to dane vahou auta. Ak das makku pruznu gumu na tazke auto vyduje sa ako balon a nebude mat zivotnost ba dokonca moze prasknut. Naopak ak das zosilenu gumu na lahke auto nebude pruzit a bude odskakovat na kazdom kamienku. S vacsou nosnostoui ide automaticky tuhsi kord ale aj tuhsia zmes, extrem je zmes na nakladiaku je tvrda ako plast. viac tu https://www.pneumatiky.cz/nosnostni-index-t4
Ak by si obul SHPT na SUV (vobec sa nevyrabaju v takom rozmere, ale povedzme) tak ju rozsekas za 1000km a pri procese sa asi zabijes. Dnes uz dokazu vyrobit zmesi, ktore maju velmi dobre vlastnosti aj v zime aj v lete... A preto si kazdy na bike vybera plaste podla povrchu, vzoru, vahy, dokonca aj na asfalt.... A F1 prezuva aj podla teploty asfaltu, lebo jeto proste jedno a univrzal staci.

misoR napísal:
ad3. Predbiehanie...aj keby si mal Nissan Patrol, pred kamion neuvidis, lebo to by si musel mat bud monster truck, alebo ten traktor, co chodi po vinohradoch s takymi uzkymi vysokymi kolesami, co sa pod neho vies postavit. Cim dalej si od takeho vozidla, tym lepsi mas aj rozhlad na cestu pred nim, pretoze tvoj pozorovaci uhol je sirsi, nez ked ides za kamionom 5 metrov. Ked mas 260 konove, resp 170 konove auto, tak pre teba nemoze byt absolutne problem obiehat takto. No a ked si obiehany a niekto ti vojde do medzery, ktoru si si nechal od auta pred tebou, staci pustit nohu z plynu a zas sa ti ta medzera vytvori...no a prides o 3 sekundy neskor do ciela.


Tu mas uplnu pravdu az na tie 3sec. Tu nejde o cas. Tu ide o to ze to mozes robit do nekoncna, az si najpomalsie auto na ceste. A preto ze ked ta niekto predbieha si im vydany na milost a vobec nemas kontrolu nad situaciou. To nema nic spolocne s bezpecnostou.
Ale moj problem nie je, ze nemozem predbiehat SUV lebo cez neho nevidim, moj problem je ze je tam plna ciara 70km/h a organ co mi da za to pokutu. A jazda za nim nie je nebezpecna lebo predneho nevidim. Pred osobak vidim nema zvacsa folie a ma okna v normalnej vyske. Folie by mali zakazat tiez nema to nic z bezpecnostou a ti co po nich tuzia by sa mali naucit sulozit v moteli.
19.06.2020 - 15:28:29
00
v civilizovanom svete pojde vodic tam kde je plna ciara za pomalsim ucastnikom premavky aj niekolko km..toto je to typicke slovenské, vidim na ceste cyklistu, plná čiara zakruta, alebo vrchol stupania, musim ho predbehnut aj ked oproti pojde kamion..
19.06.2020 - 15:39:37
09
1. Ani na biku nebrzdis v zakrute , ci ano ? - neviem ako ostatni, ale ja na biku v zakrutach teda brzdim casto. Niektore traily su v podstate tvorene len zakrutami, tam robis co?
2. Ucel folii je okrem sulozenia aj inde - tepelna izolacia, ochrana veci v aute, a ano, aj bezpecnost
19.06.2020 - 15:47:02
01
@perez, skus ale brzdit v zakrute na motorke... :) netvrdim, ze sa neda mierne pribrzdit, ale je to sakra nebezpecne. Je ina kinetika pri 12kg biku a ina pri 250kg motorke alebo 1500kg aute
19.06.2020 - 16:55:06
01
ved to nespochybnujem, len on pisal o biku, tak predpokladam ze tym myslel bicykel, nie moto
19.06.2020 - 16:57:30
00
Kenai, zas miesas jablká s hruskami.

Ty si ešte v zákrute nikdy nebrzdil, keď ti nejaký polovodič vyletel cez stred oproti? Alebo si sa nevyhybal prekážke? Ešte si sa nesmykal nikdy na ľade alebo ujazdenom snehu pri takom manevri? Tak to máš potom asi šťastie. Inak hej, v zákrute nebrzdim, snažím sa vždy pred zákrutou dostatočne spomaliť.

Máš síce pravdu, že m+s znamená mud&snow, ale nemáš to len na celorocnych, ale aj na zimných pneumatikách. Aj na tom svojom sportiaku budeš mať toto označenie na zimnej gume. Ešte tam budeš mať aj trojvrsie s vlockou a to znamená, že máš ozaj plnohodnotné zimné pneumatiky. M+S znamená len vylepšené vlastnosti na snehu a blate. Aj podľa zákona ti stačí v zime mat gumu, ktorá má len označenie m+s. To ale nezaručuje take vlastnosti, ako ma pneu s tými kopcekmi a vlockou.
K nosnosti sa nemá cenu vyjadrovať. Ta zmes nie je o toľko tvrdšia, aby si to vôbec pocítil. Kord je zosilneny skrz vyšší index hmotnosti. Ale to je aj na mpv typu Sharan alebo Galaxy a tie majú dokonca index 94. Takže neplatí to len pre Suv. Index 82 majú možno nejaké malé auta typu Fabia, Polo a podobne...Neviem. Ja mam na octavii 91. Na passate som mal 93, čiže podľa teba už Suv gumy :) na druhom passate neviem ci dokonca nie je ešte viac...
Zas ideš do extrému s nakladiakom. Jazdna súprava ma 40 ton, tak asi tam budu iné nároky na zmes ako u 2 tonoveho auta.
Detto f1, kde ide o maximálny výkon. Keď sa prdkas po meste na 90%, tak ti na auto stačia aj tie celoročne pneu. Ušetríš za servis, spotrebu budeš mať podobnú a vlastnosti budú na také jazdenie plne dostačujúce.

Neviem, či máš spätne zrkadlá na aute, resp ci ich používaš aj inokedy ako pri cuvani. Ja sledujem premávku aj za sebou, tak neviem na akú milosť som vydaný, keď ma niekto predbieha :D
Neviem, ja tvojim problémom celkom nerozumiem. Vždy vravím, že na ceste musíš rozmýšľať aj za ostatných, aby si zhruba vedel predvídať, k čomu môže dôjsť v najbližších sekundách. Pozrieš sa pred seba, za seba, rozmyslis si manéver a ideš...netrvá to ani tak dlho, ako dlho čítaš tuto vetu.
19.06.2020 - 17:07:12
04
misoR napísal:
Kenai, zas miesas jablká s hruskami.

Ty si ešte v zákrute nikdy nebrzdil, keď ti nejaký polovodič vyletel cez stred oproti? Alebo si sa nevyhybal prekážke? Ešte si sa nesmykal nikdy na ľade alebo ujazdenom snehu pri takom manevri? Tak to máš potom asi šťastie. Inak hej, v zákrute nebrzdim, snažím sa vždy pred zákrutou dostatočne spomaliť.

Skrate NIE, iba raz a to bola velka chyba z mojej strany skoncila kontaktom s obrubnikom, ale na moju obranu bola poladovica a ja som bol rok po autoskole. Od vtedy co viem ako tak jazdit, NIE a to mam cez 1000 000km prevazne po Bratislave (2 roky obchodny reprezentant, neskor som obchadzal cez 50 prevadzok tyzdenne po Ba a menagoval ich).
Pravidlo cislo 1. je ak brzdis vyrovnavas volat ak tocis pustas brzdu. Vinimka je ak sa snazis odtrhnut auto do smyku ale to sa teba zrejme netyka. Brzda rovnako ako volant nie je digitalna ako si uzivatel ABS mysli. Brzda sa davkuje podla gripu a podla toho kolko trakcie potrebujes na zmenu smeru. Tak ako na biku motorke ... Ako casto bloknes koleso na biku ked tocis ? Asi tak casto ak sa bozkavas s maticou zemou. Tak preco chces silou mocou blokovat kolesa na aute a este v zakrute, alebo ked menis mer? Ak to takto pojde dalej zachvilu nejaky intelektual natlaci ABS aj na bike. Na motorky sa to uz podarilo. Mimochodom na vsetkych autach okrem porsche (lebo PSM) mam abs odpojene. ;-) Ziadene abs nevidi aka je situacia okolo auta a nikdy to nebude vediet daukovat brzdnu silu tak qako skuseny vodic. Plus benefit, ked potrebujem kolesa odtrhnut tak mozem. V blate aj makkom snahu opat brzdi lepsie auto bez ABS. Lebo si natlaci sneh pred kolesa tym ze sa netocia a dokaze zastavit. ABS ti tu kopu snehu alebo blata ani vytvorit nedovoli hned ako sa zacne robit povoli a kolesa ju preskocia.
www.speeddirect.com

misoR napísal:
Máš síce pravdu, že m+s znamená mud&snow, ale nemáš to len na celorocnych, ale aj na zimných pneumatikách. Aj na tom svojom sportiaku budeš mať toto označenie na zimnej gume. Ešte tam budeš mať aj trojvrsie s vlockou a to znamená, že máš ozaj plnohodnotné zimné pneumatiky. M+S znamená len vylepšené vlastnosti na snehu a blate. Aj podľa zákona ti stačí v zime mat gumu, ktorá má len označenie m+s. To ale nezaručuje take vlastnosti, ako ma pneu s tými kopcekmi a vlockou. .


To mas pravdu ale to je spastacenost doby. A ver mi SHPT alebo UHPT nema ani jedna M+S alebo som to nikdy nevidel. Ale cinan napise cokolvek, ak sa to bude predavat.

misoR napísal:
K nosnosti sa nemá cenu vyjadrovať. Ta zmes nie je o toľko tvrdšia, aby si to vôbec pocítil. Kord je zosilneny skrz vyšší index hmotnosti. Ale to je aj na mpv typu Sharan alebo Galaxy a tie majú dokonca index 94. Takže neplatí to len pre Suv. Index 82 majú možno nejaké malé auta typu Fabia, Polo a podobne...Neviem. Ja mam na octavii 91. Na passate som mal 93, čiže podľa teba už Suv gumy :) na druhom passate neviem ci dokonca nie je ešte viac...
Zas ideš do extrému s nakladiakom. Jazdna súprava ma 40 ton, tak asi tam budu iné nároky na zmes ako u
Detto f1, kde ide o maximálny výkon. Keď sa prdkas po meste na 90%, tak ti na auto stačia aj tie celoročne pneu. Ušetríš za servis, spotrebu budeš mať podobnú a vlastnosti budú na také jazdenie plne dostačujúce.


Tu sa velmi myslis. To ze ty nepoznas rodiel z tovjej skusenosti je irelevantne. Je to argument z ignorancie. Skus na 1200kg (celkova hmotnost ) auto ktore ma rozlozenie vahy 40p/60z a obutie 205/50 ZR 17 v predu a 255/40 ZR 17 v zadu. Na prednej naprave je vaha 240kg na jenom kolese obut pneu s indexom 94. Predpisany index na prednytch je 62. Raz som tam na dojaz musel dat pneu s indexom 94 lebo ina v takom rozmere skladom nebola a pri tlaku 2bar to auto skackalo na kazdom kamienku. Na roletach rozvibrovane cele auto, stav zavanajuci havarkou. Ani to nebrzdilo poriadne lebo ta guma v predu piskala a skackala namiesto toho aby sa drala.
U F1 ide o max vykon a v pripade krizovej situacie ide o zivoty. Ked ti vybehne dieta ako mne 2m pred auto (isel som 40km/h) tak budes rad, ze si si nekupil celorocne. To dieta vdaci za zivot mne, poloslikom ktore jadeim a ferodo racing brzdam. Este nedavno ma niekto presviecal tu na mtbiker vo vlakne o brzdach, fore, ze on potrebuje na bike 4 piesty a 203mm kotuce lebo ked mu dieta vybehne ako minule..... A do auta to netreba? Vies aku mas brzdnu drahu zo 40 na 0? Zmeraj si, vela sa naucis.

misoR napísal:
Neviem, či máš spätne zrkadlá na aute, resp ci ich používaš aj inokedy ako pri cuvani. Ja sledujem premávku aj za sebou, tak neviem na akú milosť som vydaný, keď ma niekto predbieha :D
Neviem, ja tvojim problémom celkom nerozumiem. Vždy vravím, že na ceste musíš rozmýšľať aj za ostatných, aby si zhruba vedel predvídať, k čomu môže dôjsť v najbližších sekundách. Pozrieš sa pred seba, za seba, rozmyslis si manéver a ideš...netrvá to ani tak dlho, ako dlho čítaš tuto vetu.


Sledujes, to je dobre len na to aby si vedel ze si v prdeli, ak nemas kam uhnut. Zazil som neurekom predbiehani pretekarov na dodavkach, SUV, kombikoch .... kde ked im to nevychadzalo (akosi tych 100hp na tu kravu neslo ako si predstavali) tak nemali problem ma zavriet tak, ze keby som nesliapol na brzdu zoberu mi predok. Logika ved sa uhne ja sa potrebujem zaradit. Alhambra mi raz na dialnici! chytla blatnik pri zaradovani. Nemohol som ist na brzdu mal som za sebou nalepene dalise auto tak som len uhol kolko sa dalo a aj to bolo malo . O nakladiakoch s navesom ani nehovorim, to je ina liga. Ti nevedia kede maju koniec auta ani keby chceli. Cize ano do zrkadiel pozeram pred tym, ako zacnem brzdit, lebo viem, ze ludia brzdeit nevedia a auta im nebrzdia. A tych par co este jazdit vedia a maju na to aj auta sa aj tak za mnou nevozia aspon nie natlaceny na kufri.

Inak je to sranda, co si tak asi mysli vodic nalepeny na 1200kg aute obutom na 255/40 s vysunutym kridlom ze sa stane, ked mi vybehne zajac alebo liska ? S tym odstupom 3m nestihne ani plyn pustit. To ze vidi ponad moje auto neznamena, ze sa moze na mna tlacit. A to iste robia plechovkari aj motorkarom.

Pre zaujimavost naozaj mi chces povedat ze je jedno co budem mat v lete na suchej ceste z tychto dvoch obudte ?
i.ebayimg.com
alebo
cdn.mkimg.carview.co.jp
20.06.2020 - 15:02:35
00
Kenai v skratke povedané (lebo k tým ďalším kravinám sa mi fakt nechce lebo pri tebe ani nemá význam): ty si kúpiš dajakú malú ***** z ktorej poriadne nevidno a na základe toho snáď 90% premávky sú kkti :tmi:
potom tu začneš motať a vytvárať komploty aby si obhájil tvoju bezohladnú debilnú jazdu.. keby na cestách nebolo tolko nervóznych majstrov ako si ty, nehodovosť by určite klesla viac ako keby všetci dedkovia zrýchlili z tých 70 na 90
22.06.2020 - 09:21:41
012
Kenai: pises, ze nalepeny vodic nestihne za 3m ani pustit plyn /co je fakt .. vzdy sa cudujem, ako ti ludia rozmyslaju, ked ich mam vzadu nalepenych/, ale ty si ubrzdil 2m pred dietatom v 40tke. Moc to hrotis .. dopravna premavka nie su preteky, ak riesis taketo veci ako pises, tak sa niekde stala chyba. Nic v zlom :)
22.06.2020 - 09:56:56
12
Kenai napísal:

,,Skrate NIE, iba raz a to bola velka chyba z mojej strany skoncila kontaktom s obrubnikom, ale na moju obranu bola poladovica a ja som bol rok po autoskole. Od vtedy co viem ako tak jazdit, NIE a to mam cez 1000 000km prevazne po Bratislave (2 roky obchodny reprezentant, neskor som obchadzal cez 50 prevadzok tyzdenne po Ba a menagoval ich).
Pravidlo cislo 1. je ak brzdis vyrovnavas volat ak tocis pustas brzdu. Vinimka je ak sa snazis odtrhnut auto do smyku ale to sa teba zrejme netyka. Brzda rovnako ako volant nie je digitalna ako si uzivatel ABS mysli. Brzda sa davkuje podla gripu a podla toho kolko trakcie potrebujes na zmenu smeru. Tak ako na biku motorke ... Ako casto bloknes koleso na biku ked tocis ? Asi tak casto ak sa bozkavas s maticou zemou. Tak preco chces silou mocou blokovat kolesa na aute a este v zakrute, alebo ked menis mer? Ak to takto pojde dalej zachvilu nejaky intelektual natlaci ABS aj na bike. Na motorky sa to uz podarilo. Mimochodom na vsetkych autach okrem porsche (lebo PSM) mam abs odpojene. ;-) Ziadene abs nevidi aka je situacia okolo auta a nikdy to nebude vediet daukovat brzdnu silu tak qako skuseny vodic. Plus benefit, ked potrebujem kolesa odtrhnut tak mozem. V blate aj makkom snahu opat brzdi lepsie auto bez ABS. Lebo si natlaci sneh pred kolesa tym ze sa netocia a dokaze zastavit. ABS ti tu kopu snehu alebo blata ani vytvorit nedovoli hned ako sa zacne robit povoli a kolesa ju preskocia."



Rád by som vedel ako si k tej výslednej hodnote dospel, myslím tých ,,cez milión km", vzhľadom na to, že tvrdíš prevažne po BA? Odčítal si to z odometra alebo ti to len tak spadlo z nebies? Alebo to rátaš ako spolujazdec? :-D
22.06.2020 - 11:14:58
01
Ejha, Kenai prebudil k cinnosti kadekoho :D ... inak asi preklep, 100k tam ma byt? Ja som to na prvykrat tak precital aj :D
22.06.2020 - 11:33:37
01
lto napísal:
Ejha, Kenai prebudil k cinnosti kadekoho :D ... inak asi preklep, 100k tam ma byt? Ja som to na prvykrat tak precital aj :D


Ja som neni kadekto. :-) My už s Kenaiom máme čo to za sebou. Kenai má najazdené určite aj dva milióny po BA ale zo skromnosti sem napísal iba milión. :-D
22.06.2020 - 12:04:34
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up