Kenai, zas miesas jablká s hruskami.
Ty si ešte v zákrute nikdy nebrzdil, keď ti nejaký polovodič vyletel cez stred oproti? Alebo si sa nevyhybal prekážke? Ešte si sa nesmykal nikdy na ľade alebo ujazdenom snehu pri takom manevri? Tak to máš potom asi šťastie. Inak hej, v zákrute nebrzdim, snažím sa vždy pred zákrutou dostatočne spomaliť.
Skrate
NIE, iba raz a to bola velka chyba z mojej strany skoncila kontaktom s obrubnikom, ale na moju obranu bola poladovica a ja som bol rok po autoskole. Od vtedy co viem ako tak jazdit, NIE a to mam cez 1000 000km prevazne po Bratislave (2 roky obchodny reprezentant, neskor som obchadzal cez 50 prevadzok tyzdenne po Ba a menagoval ich).
Pravidlo cislo 1. je ak brzdis vyrovnavas volat ak tocis pustas brzdu. Vinimka je ak sa snazis odtrhnut auto do smyku ale to sa teba zrejme netyka. Brzda rovnako ako volant nie je digitalna ako si uzivatel ABS mysli. Brzda sa davkuje podla gripu a podla toho kolko trakcie potrebujes na zmenu smeru. Tak ako na
biku motorke ... Ako casto bloknes
koleso na biku ked tocis ? Asi tak casto ak sa bozkavas s maticou zemou. Tak preco chces silou mocou blokovat
kolesa na aute a este v zakrute, alebo ked menis mer? Ak to takto pojde dalej zachvilu nejaky intelektual natlaci ABS aj na bike. Na motorky sa to uz podarilo. Mimochodom na vsetkych autach okrem porsche (lebo PSM) mam abs odpojene.
Ziadene abs nevidi aka je situacia okolo auta a nikdy to nebude vediet daukovat brzdnu silu tak qako skuseny vodic. Plus benefit, ked potrebujem kolesa odtrhnut tak mozem. V blate aj makkom snahu opat
brzdi lepsie auto bez ABS. Lebo si natlaci sneh pred kolesa tym ze sa netocia a dokaze zastavit. ABS ti tu kopu snehu alebo blata ani vytvorit nedovoli hned ako sa zacne robit povoli a kolesa ju preskocia.
www.speeddirect.comMáš síce pravdu, že m+s znamená mud&snow, ale nemáš to len na celorocnych, ale aj na zimných pneumatikách. Aj na tom svojom sportiaku budeš mať toto označenie na zimnej gume. Ešte tam budeš mať aj trojvrsie s vlockou a to znamená, že máš ozaj plnohodnotné zimné pneumatiky. M+S znamená len vylepšené vlastnosti na snehu a blate. Aj podľa zákona ti stačí v zime mat gumu, ktorá má len označenie m+s. To ale nezaručuje take vlastnosti, ako ma pneu s tými kopcekmi a vlockou. .
To mas pravdu ale to je spastacenost doby. A ver mi SHPT alebo UHPT nema ani jedna M+S alebo som to nikdy nevidel. Ale cinan napise cokolvek, ak sa to bude predavat.
K nosnosti sa nemá cenu vyjadrovať. Ta zmes nie je o toľko tvrdšia, aby si to vôbec pocítil. Kord je zosilneny skrz vyšší index hmotnosti. Ale to je aj na mpv typu Sharan alebo Galaxy a tie majú dokonca index 94. Takže neplatí to len pre Suv. Index 82 majú možno nejaké malé auta typu Fabia, Polo a podobne...Neviem. Ja mam na octavii 91. Na passate som mal 93, čiže podľa teba už Suv gumy
na druhom passate neviem ci dokonca nie je ešte viac...
Zas ideš do extrému s nakladiakom. Jazdna súprava ma 40 ton, tak asi tam budu iné nároky na zmes ako u
Detto f1, kde ide o maximálny výkon. Keď sa prdkas po meste na 90%, tak ti na auto stačia aj tie celoročne pneu. Ušetríš za servis, spotrebu budeš mať podobnú a vlastnosti budú na také jazdenie plne dostačujúce.
Tu sa velmi myslis. To ze ty nepoznas rodiel z tovjej skusenosti je irelevantne. Je to argument z ignorancie. Skus na 1200kg (celkova hmotnost ) auto ktore ma rozlozenie vahy 40p/60z a obutie 205/50 ZR 17 v predu a 255/40 ZR 17 v zadu. Na prednej naprave je vaha 240kg na jenom kolese obut pneu s indexom 94. Predpisany index na prednytch je 62. Raz som tam na dojaz musel dat pneu s indexom 94 lebo ina v takom rozmere skladom nebola a pri tlaku 2bar to auto skackalo na kazdom kamienku. Na roletach rozvibrovane cele auto, stav zavanajuci havarkou. Ani to nebrzdilo poriadne lebo ta guma v predu piskala a skackala namiesto toho aby sa drala.
U F1 ide o max
vykon a v pripade krizovej situacie ide o zivoty. Ked ti vybehne
dieta ako mne 2m pred auto (isel som 40km/h) tak budes rad, ze si si nekupil celorocne. To dieta vdaci za zivot mne, poloslikom ktore jadeim a ferodo racing brzdam. Este nedavno ma niekto presviecal tu na mtbiker vo vlakne o brzdach, fore, ze on potrebuje na
bike 4 piesty a 203mm kotuce lebo ked mu dieta vybehne ako minule..... A do auta to netreba? Vies aku mas brzdnu drahu zo 40 na 0? Zmeraj si, vela sa naucis.
Neviem, či máš spätne zrkadlá na aute, resp ci ich používaš aj inokedy ako pri cuvani. Ja sledujem premávku aj za sebou, tak neviem na akú milosť som vydaný, keď ma niekto predbieha
Neviem, ja tvojim problémom celkom nerozumiem. Vždy vravím, že na ceste musíš rozmýšľať aj za ostatných, aby si zhruba vedel predvídať, k čomu môže dôjsť v najbližších sekundách. Pozrieš sa pred seba, za seba, rozmyslis si manéver a ideš...netrvá to ani tak dlho, ako dlho čítaš tuto vetu.
Sledujes, to je dobre len na to aby si vedel ze si v prdeli, ak nemas kam uhnut. Zazil som neurekom predbiehani pretekarov na dodavkach, SUV, kombikoch .... kde ked im to nevychadzalo (akosi tych 100hp na tu kravu neslo ako si predstavali) tak nemali problem ma zavriet tak, ze keby som nesliapol na
brzdu zoberu mi predok. Logika ved sa uhne ja sa potrebujem zaradit. Alhambra mi raz na dialnici! chytla
blatnik pri zaradovani. Nemohol som ist na brzdu mal som za sebou nalepene dalise auto tak som len uhol kolko sa dalo a aj to bolo malo . O nakladiakoch s navesom ani nehovorim, to je ina liga. Ti nevedia kede maju koniec auta ani keby chceli. Cize ano do zrkadiel pozeram pred tym, ako zacnem brzdit, lebo viem, ze ludia brzdeit nevedia a auta im nebrzdia. A tych par co este jazdit vedia a maju na to aj auta sa aj tak za mnou nevozia aspon nie natlaceny na kufri.
Inak je to sranda, co si tak asi mysli vodic nalepeny na 1200kg aute obutom na 255/40 s vysunutym kridlom ze sa stane, ked mi vybehne zajac alebo liska ? S tym odstupom 3m nestihne ani plyn pustit. To ze vidi ponad moje auto neznamena, ze sa moze na mna tlacit. A to iste robia plechovkari aj motorkarom.
Pre zaujimavost naozaj mi chces povedat ze je jedno co budem mat v lete na suchej ceste z tychto dvoch obudte ?
i.ebayimg.comalebo
cdn.mkimg.carview.co.jp