Tak toto je dobra hlaska. Ked sa nieco da presne porovnat a zmerat, tak je to geometria. Rozdiel SLX a XT sa kvantifikovat neda, rozdiely v geometrii vies popisat na milimeter.
Bruco: máš pravdu ...zmerať sa dá úplne ale úplne všetko, inak by sa to vyrobiť nedalo... takže napíšem inak - je veľmi obtiažné určiť vhodnú geometriu rámu každému človeku, lebo každý z nás má inak stavané telo - inakšie pomery končatín, pomery váha a pod - ak si v obraze, vieš dobre, že nastavenie bicykla jazdcovi nie je otázka 10 minút, nieto ešte hľadanie ideálu bicykla, vzhľadom na možnosti trhu a rôzne preferencie jednotlivých výrobcov či jazdcov. Preto tvrdím, že 80 % kupuje bicykel podľa typu komponentov a myslí si, že sa im bude na tom lepšie jazdiť, ak je tam XTR miesto SLX. Milimetre na papieri sú najmä na papieri ...nemôžeš povedať 1,8 vysokému chlapovi, že toto je tebe najlepšie, lebo máš 180 cm a je to určené takým. A rozdiely medzi SLX a XT sú presne meratelné - od váhy, rýchlosti radenia, počtov preradení, potrebných síl, pružností materiálov... ale načo by to bežnému smrtelníkovi bolo vedieť, výrobár by ti povedal. Keby mal Brian25 presnu predstavu, akú geometriu bicykla potrebuje, tak tu neporovnáva CTM s TREKom. Teda ak chcem špekulovať nad výbavou, v prvom rade by som si mal vedieť určiť geometriu rámu vyhovujúcu mne samotnému - a nie tvrdiť, že ten a ten bicykel je lepší, lebo má o radu vyššie
radenie v tej istej cene. V spojitosti s jazdcom by som už ale asi mal voliť vhodnejší výraz - nie geometriu, ale ergonómiu. Takže sa opravujem, geometriu bicykla zistíš jednoducho, ale vhodnú ergonómiu pre každého z nás podstatne ťažšie.
Ako je to s tou váhou
kolies - neodpružená hmota, odpružená hmota ...nevravia sa nejaké reči, že gram z
kolesa je x gramov z rámu ... to je aká blbosť - váha je váha , nie