Nie každý má ťažné zariadenie a keď má či ma aj nosnosť. Moje ma nosnosť 55 kg najľahší nosič 12 - 15 kg tak na 2 ebike je to tiež na hranici a to nevravim o prekročeni celkovej šírky vozidla čo už je nadrozmerný náklad a mal by byť označený. Keď ich dám na strechu tak musím prispôsobiť štyl jazdy a byť viacej predvídavý a to plati na všetky bike.
29.06.2020 - 12:29:29
00
chcem vidiet jak do RS7 poviem kamosovi ze bude mat tazne, asi aj na to su stresne nosice nie kazde auto moze alebo chce mat tazne
29.06.2020 - 13:13:24
00
Pohodáááá :-D

Prílohy:

tazne-zarizeni-svcgroup-001-362-audi-a7-v-c-s7-rs7-quattro-s-line-2-srouby-10-2010-15045417749496.jpg
tazne-zarizeni-svcgroup-001-362-audi-a7-v-c-s7-rs7-quattro-s-line-2-srouby-10-2010-15045417749496.jpg 144.76 KiB thumb_up0thumb_down

29.06.2020 - 13:55:11
00
viem ze existuje aj on vie skor mu ide image nemyslel som to v zlom
29.06.2020 - 14:02:12
00
na take auto by som napriklad ja nosic nedal ani nahodou :) a uz vobec nie s 20kg bicyklami
29.06.2020 - 16:42:01
01
radkofan napísal:
viem ze existuje aj on vie skor mu ide image nemyslel som to v zlom


Dnes ťažné vôbec nevidíš ani elektrickú prípojku, tá sa zasúva pod nárazník a nevidieť absolútne nič.
29.06.2020 - 18:23:45
00
Gula dokonca ani nemusi byt pod naraznikom, mas ju niekde v garazi a ked potrebujes, tak ju len nastoknes a ides. Otec ma take tazne na Subaru. Nic nie je vidno.
30.06.2020 - 08:50:43
00
cipo11 napísal:
Chlapi nebláznite. E-bike naozaj na strechu nepatrí. Bez ohľadu na to, že majú nosiče na strechu vyššiu nosnosť. Ak máte ***** toľké prachy za nosič na strechu, radšej fakt dajte namontovať ťažné a nosič na ťažné. Má to min. tri nesporné výhody.
1. bezpečnosť ... fyziku neoklamete...pri núdzovom brzdení má ten bike vďaka preťaženiu nie 23kg ale 100kg.. a to nehovorím o náraze ... a aj auto sa správa inak ak sú na streche ťažké e-biky ... vyššie ťažisko
2. ľahšia a rýchlejšia manipulácia...mne to trvá cca 5 min. so založením nosiča a naložením 2 e-bikov.
3. nižšia spotreba ... oproti bikom na streche min o 1-1,5l/100km


Dostať sa do situácie, že treba núdzovo brzdiť, znamená vo väčšine prípadov nedostatok predvídania či opatrnej jazdy, čo je nebezpečné samo o sebe :)

Ja som tiež zvažoval strešný nosič alebo na ťažné. Ťažné nemám a len jeho montáž by stála viac ako celý komplet od Thule na strechu. Z hľadiska nakladania by to bolo jednoduchšie najmä pre manželku pri nosiči na ťažné, ale keďže bicykle aj tak nakladám len ja, tak je to jedno. Na strechu bez problémov dočiahnem a časovo som výrazne rýchlejší ako švagor, ktorý musí najskôr vybrať z garáže guľu, nosič, nahodiť ich a až potom bicykle. Naviac sa pri ťažnom pri štyroch bicykloch výrazne priblížil hmotnostného limitu ťažného zariadenia (predsa len samotný nosič je výrazne ťažší). Našťastie nosič po ceste neodpadol ;)

Pri bicykloch na ťažnom je problém, ak ten za tebou nedobrzí. Stačí len ľahké ťuknutie, ktoré by bicykle na streche vydržali, ale bicykle vzadu budú zničené.

Obe riešenia majú svoje výhody aj nevýhody a závisí od konkrétnych situácií.

Nevýhodou oboch je, že pre cargo bike nebolo vhodné ani jedno riešenie - nenašiel som nosič s dostatočnou dĺžkou a nosnosťou :(

Hosť napísal:
A názor, že bežný bicykel váži 15 a viac hádam ani netreba komentovať. Také ťažké črepy čo majú viac ako 15 kil a stoja 300€, kupujú ľudia čo bicykle nikde nenosia a vozia sa na tom doma okolo komína.

Väčšinou najťažší bicykel, ktorý vozím, je manželkin (14,9 kg), ale teraz cez víkend sme boli pri Neziderskom jazere a cesťák mám rozobratý, tak som zobral mestský stroj (Velamos). Na základe tejto debaty som ho odvážil a má 18,3 kg :D
30.06.2020 - 18:31:07
00
Nechcem vyvolať vášne, ale myslím, že u teba rozhodlo niečo iné ako bezpečnosť. Píšeš tu o tom ako rýchlo to nahodíš na strechu a ako dlho to trvá švagrovi. Ty ten nosič na strechu nenahadzuješ? Stavím sa, že nahodiť nosič na strechu trvá dlhšie ako nasunúť guľu a na ňu jedným klikom nosič. Pritom či to budem nahadzovať o 10 minút viac alebo menej je úplne nepodstatné. O manipulácii s bikom na streche a na ťažnom je škoda hovoriť a už vôbec nie o 4och ebajkoch. Švagor sa priblížil k limitu ťažného (podľa mňa ak tam dal 4 ebajky plus nosič, tak ho prekročil) a ty by si prekekročil povolené zaťaženie strechy čo znamená, že ich tam 4 taktiež nemôžeš dať. Takže som si skoro istý, že tvoje rozhodnutie bolo o peniazoch a nie o nejakých výhodách vozenia e- bajkov na streche. A ak niekto za tebou nedobrzdí, tak zničí bicykle a guľa ako tak ochráni auto. Tebe zničí auto, tak je otázka čo je lepšie mať robité auto, alebo bicykle?
Inak veľa šťastných kilometrov na Velamose ti želám???.
30.06.2020 - 19:00:24
02
Nie, ja tie nosiče na strechu nenahadzujem, resp. nie v sezóne :) Čas nahadzovania však pre mňa nie je kritériom, resp. nebol pri kúpe. To už opisujem len praktickú skúsenosť, že dávanie bicyklov na strechu nemusí byť pre chlapa ani zložitejšie ani časovo náročnejšie. Samozrejme len v prípade, že tie ťažšie bicykle (či už elektro, alebo nelektro) idú na kraj. Do stredu dávam vždy najľahší.

Len pre presnosť a zabránenie nedorozumenia. Ja e-biky na streche nevozím :D Reagoval som pri tvojom príspevku najmä na tú hmotnosť bicykla, že existujú aj neelektrobicykle, ktorými sa ľudia nevozia okolo komína a vážia nad 15 kg :) Plus ja mám na streche len tri. Samotné priečniky plus nosiče vážia do 18 kg, takže mám ešte rezervu 82 kg nosnosti strechy. V ťažšom prípade tri bicykle vážili spolu necelých 46 kg, v bežnom 38. Nosnosť strechy by som neprekročil ani pri troch ebikoch, ak by sa teda zmestili do nosnosti jednotlivých nosičov. Švagor vozí jeden ebike zo štyroch, takže s nosnosťou bude tiež v limite :D

Otázka rozbitého auta je na zváženie: zatiaľ mám stále havarijné poistenie + GAP, takže rozbité auto znamená vyplatenie jeho hodnoty. Rozbité bicykle znamenajú čistú stratu, na tie sa poistka nevzťahuje. V každom prípade najlepšie je nemať rozbité ani auto ani bicykle, čiže jazdiť s dostatočným odstupom, aby som nemusel prudko brzdiť, ak sa na mňa niekto lepí.
30.06.2020 - 19:51:43
01
Prepáč, ale potom porovnávaj porovnateľné. Tu sa bavíme o prevoze e-bikov, takže si tak trochu mimo tému. Každý e-bike ja tažší či s baterkou aklebo bez aj oproti tvojmu Velamosu, takže manipulácia pri dávaní na strechu je náročnejšia.
30.06.2020 - 20:06:57
01
Presne tak toto je téma na prevoz ťažkých e-bikov. Tie by asi štyri na strechu nedal. Alebo aj dal do prvého prudkého brzdenia. Potom bude z auta kabriolet.
02.07.2020 - 08:03:34
00
Vyjazd Kralova hola. Obycajne bike 2ks bez problemov. Takze ten moj bez baterky 1ks nevidim problem.

Prílohy:

20200721_232248.jpg
20200721_232248.jpg 1.05 MiB thumb_up0thumb_down

21.07.2020 - 23:24:58
00
Mozno poradim majitelom aut BMW, neviem ci to maju aj ine znacky aut, zadny drziak nie na tazne zariadenie, ale na tazne oka. Je to celkom sikovne.

Prílohy:

IMG_20200625_130552-02.jpeg
IMG_20200625_130552-02.jpeg 1.08 MiB thumb_up2thumb_down

23.07.2020 - 15:13:41
00
Kde si to vyhrabal? Daj odkaz.
23.07.2020 - 15:27:13
00
keyboard_arrow_up