zazvonil zvonec a rozpravky je koniec...

to si sa chcel pochvalit aky si dobry na ebiku?🥳
14.07.2020 - 13:04:03
00
Toto mi skôr začína evokovať, že už sa sebestrední pacienti začínajú objavovať aj na druhej strane cyklo spektra, t.j. medzi ebajkermi... Niekoľko rokov snahy, argumentácií na ortodoxných bajkerov, ktorí nenávideli a vyháňali ebajkerov z "ich" pieskoviska, apelácie, že nás nemusia mať radi, ale nech nás aspoň tolerujú, padlo mnohokrát na úrodnú pôdu, čistokrvní bajkeri začali ebajky brať ako síce nie veľmi vítanú, ale nevyhnutnú súčasť výjazdového koloritu a teraz toto... Zrazu sa dočítame, že ebajkerovi prekážajú a div nie ho obťažujú "klasici", ktorí si ho ešte aj dovolia na rovinách predbehnúť (on si samozrejme potom ego vylieči baterkou v kopci, a aby si ho mohol liečiť aj na rovine, chce čipnúť), a mali by jazdiť inými trasami ako on... Tak to už je úplne v prd.... Sorry za OT...
14.07.2020 - 13:24:13
08
a to som si myslel, ze iba v komunite hokejistov mame dost rajbnute v hlave ( asi s tých narazov na mantinel a uderov puku do hlavy), a ono to zacina uz aj tu :P
14.07.2020 - 13:51:26
00
akoze ked je plna ta BA petrzalska hradza, na lavej strane proti smer rodina s detickami seci na bajkoch, na pravej som a dalsi ludia, je celkom uzak cesta, ja este spomalim lebo predomnou zapcha cize medzi mnou a priekopou tak max 7 cm volne, ale nie typek na zavodke co isiel 40km/hod nemoze spomalit a pockat ani nie 3 min kym sa to uvolni ona musi v podstate stojaceho obiehat s tymi tenkimi kolesami ako papier po tej hrbolatej trave, este do mna on narazi, a necakane sa skotula dole, tak neviem no asi v skole ked sa ucili zakony fyziky - zakon zotrvacnosti nedaval pozor. Potom je otazka ze kto je tu pacient. A to nie je prva kolizia. Cize v ramci tolerantnosti taky zvoncek by tiez nezaskodil, ja ho napr vzdy pouzijem ked mam pred sebou niekoho v dostatocnom predstihu. A robi to ozaj divy ;) Nikto nema nic proti zavodkarom ani ich nikto nevyhana, ale este raz sa pytam aky ma vyznam ist takto pretekat v sobotu na BA petrzalksu hradzu kde je to v podstate korzo? A co som tam robil ja? mal som to po ceste na kupanie do Cunova, aby si niekto nemyslel ze vodu kazem a vino pijem

;d
14.07.2020 - 14:14:46
00
...a ten "zavodkar" to nemohol mať po ceste do Čunova?
14.07.2020 - 14:51:12
00
KinDom77 napísal:
...Cize ono ked idete po nudnej rovinke ako je hradza tak cca motor ja vypinam, tych 30km za hod sa da ist vlastne svaly nejaky ten usek ......
.... ale ked napr idem najaky horsi teren blato piesok trava, kde sa kolesa zabaraju tak ked zapnem len druhy stupen podpory Tour tak moji kamosi zjavne pozadu. tam ten motor ozaj zabera a to nehovorim o stupakoch ...


Ja som zvyknuty jazdit na klasickom. Ked som si pozical 21,7kg rockmachine blizard e90 (motor shimano e8000, ale inak podobna kategoria, plaste, geometria, proti tomu co som zvyknuty), a slapal som dlho po asfaltke cca 15-20km/h bez pomoci, bolo citit ze sa ide horsie ako na klasickom. Bez pomoci sa mi podarilo len na par sekund dosiahnut 27km/h, ale to bolo uplne nasilu oproti klasickemu biku27,5" . A to mal kolesa 29".

Ci je to hmotnostou, alebo miernym odporom motora (bosch som cital ze ho nema) neviem posudit. Neviem si predstavit normalny turisticky vyjazd bez trvalo zapnuteho eco rezimu. To by som bol po 10km rovnej asfaltky unaveny rovnako ako na obycajnom po 20km.

Na bosch motore 4gen nieje taky odpor pri vypnutom, alebo nad 25km/h ako na e8000 ?

Ale inak pocit ako ked mate nejaky simpson s50. Alebo ako ked som na ukrajine na zadnom nosici mal 25kg klebru a tlacil ho z obchodu domov. Musite sa pokusit naplanovat trasu tak, aby ho nebolo treba nikde prekladat cez murik, alebo na cervenej na krizovatke to nieje prave prijemne, si ho opierat o nohu, na rozdiel od ziletky, Alebo v zakrute pri naklone je zmena taziska telom ovela tazsie preveditelna. 90kg jazdec ho bude lahsie ovladat ako niekto pod 50kg. Technicky teren blby pocit, ale do kopca je ulava. Ak mam turbo, pri nizsej kadencii motor prestava pracovat a potom sa namaham aby som ho rozbehol, unavim sa, chcem si oddychnut a motor zas vypne. U eco problem nieje.
Cital som ze je to vlastnost shimana. Bosch tym netrpi?

Ten upgrade sa uz robi bezne, alebo len vo Zvolene?

    20.07.2020 - 11:49:57
    00
    frenkyfly - ano mohol, ale na zopakovanie ucel mojho prispevku nie je o tom, ze tu maju ebikeri kazat po akych trasach maju chodit "zavodkari" a zase naopak. Ide o to ze je rozbehnuta rychlost a asi aj ego mu nejako nedovolilo zapnut najnizsi stupen podpory logiky aby proste zastal pockal 2 min a siel dalej. Inak si ten pocin neviem vysvetlit, a mnoho tych zavodkarov podla mna to nema po ceste do cunova lebo nevidel som ziadne uteraky ani batoh ani nic, len cely v tekom obtiahnutom asi aby kladol najmensi odpor pre dosiahnutie max rychlosti. Len nechapem preco prave na hradzi v sobotu co ako som spominal je skor korzo a ihrisko ako cyklotrasa dnes.
    Btw. vcera som bol na bielom krizi cez zeleznu vybral som si lesne cesty, blato, kamene korene, nech vyuzijem tie 29 kola a siroke plaste, a cuduj sa svete kto sa predomnou vysypal v jednej zakrute zas nejaky zavdokar ktory isiel rychlo ale ozaj neviem preco si na tych ultratenkych klach vybral taku cestu? Ako ja ozaj proti zavodkarom nic nemam, skor naopak, obdivujem ze daju taky vykon take dlhe trasy a tak rychlo len vlastne svaly, co u mna nehrozi.
    20.07.2020 - 12:21:07
    00
    Vuk- mas pravdu, ako som pisal moj ebike ma tak 24kg a po rovinke beton ked ides tych 28km cca priemer ako jazdim ja bez podpory je to celkom fuska, ale uz ked si rozbehnuty da sa to vydrzat, ako som pisal mas to tak mini stacionar v fitka a bike v jednom :) Co sa tyka motora bosh je nepocitujem ziaden odpor, a to teraz jazdim bez motora ako sa len da kedze pracujem na kondicke ktora je dost biedna.
    Inak na zopakovanie - ten hardtrail ebike co ma 22kg + jeho ucel nie je ist co najrychlesie po rovine ale turisticky ucel do terenu to presne znamena - ze ides do kopca v lese po zablateej ceste, a motoro ide za teba, on prave dost robi ked ides po zlom terenne tam to je vidno. a uzivas si okolie les atd. Lebo keby si to mal slapat aj na normalnom, tak to da celkom zabrat a moc si okolie neuzijes.
    Ja ked mam turbo a tak mi slape stale, aj ked mam nizku kadenciu, co sa vypadkov motora tyka, cital som v jednom eshope ze dost starsich motorov malo tento problem ze bol vypadok motora pri nizsej kadencii a ked si zrovna v strmaku potom sa rozbehnut moze byt problem aby motor naskocil. Bosch 4 generacia toto vobec nerobi.
    20.07.2020 - 12:30:37
    01
    Výkonová krivka motora je vždy závislá od kadencie... Takže príliš nízka kadencia nikdy nebola a nikdy nebude tým optimálnym spôsobom jazdy...
    20.07.2020 - 13:51:28
    02
    Nazgul napísal:
    Výkonová krivka motora je vždy závislá od kadencie... Takže príliš nízka kadencia nikdy nebola a nikdy nebude tým optimálnym spôsobom jazdy...

    u eco rezimu som tento jav nepozoroval. Jazdim na obycajnom do kopca pri nizkej kadencii, aby som sa moc neuvavil a zrychlim, len ked by to znamenalo pad.
    Potom je nevyhoda ak som unaveny musim sa aj tak namahat, bud na eco rezime, alebo na silnej kadencii.
    Ked je ebik tazky uplne vypnut pomoc po rovine nemozem ale vyjdem tam kde by som sa na klasickom natrapil.
    Ak sa unavim po rovine, nebudem potom vladat ani s motorom do kopca. Pretoze po rovine sa snazim na to z celej sily dupat, aby som dosiahol rychlost klasickeho biku a do kopcov som zvyknuty s nizkou kazdenciou a pocit je to ako keby som mal zadrete lozisko na 4 otacky.
    20.07.2020 - 14:12:53
    00
    Jazda na ebajku má svoje špecifiká, a Ty to robíš úplne opačne... :-) Vymlátiť sa na rovine a potom plakať v kopci? :-) To veľmi nefunguje ani na klasike, a na ebajku to nemá zmysel už vôbec... Ale keď už to náhodou aj nastane, tak ľahší prevod, vyšší režim podpory... V tej kombinácii nemôže byť vyššia kadencia problémom... Ak áno, tak chyba je medzi hlavou a ebajkom... :-)
    20.07.2020 - 15:13:16
    06
    Nazgul napísal:
    Výkonová krivka motora je vždy závislá od kadencie... Takže príliš nízka kadencia nikdy nebola a nikdy nebude tým optimálnym spôsobom jazdy...

    Obe tvrdenia su spravne, ale ten vztah medzi nimi je nezmysel.
    El. motory maju konstantny krutak (klesa az pri vyssich otackach, ked narazi na limity vykonu motora), takze ti aj pri nizkych otackach vedia dat "silnu" dopomoc.
    https://ebike-mtb.com/en/new-yamaha-2020-ebike-motors-pw-x2-ride-impressions/

    Problem je, ze pri nizkych otackach to nemusi byt efektivne a druha vec, ako su programovane.
    20.07.2020 - 15:31:25
    00
    Nazgul napísal:
    Jazda na ebajku má svoje špecifiká, a Ty to robíš úplne opačne... :-) Vymlátiť sa na rovine a potom plakať v kopci? :-) )

    A co mam robit na rovine, ked to ide tazko bez pomoci. Asi tak ako proti silnemu vetru. Ja som zvyknuty po rovine jazdit bez namahy rychlejsie. Ebik je vhodny fakt len na kopce. Ak mam na 60km jazde 2 kratke kopce kde treba tlacit a ostatne mierne stupania vyjdem bez problemov ak mam dosr casu alebo nejdem a ebikermi ci dupacmi, tak kvoli tym 2 kopcom bude jeho hmotnosr na obtiaz.
    Je situacia ked sa stretne 6 ebikerov vacsinou maju bosch 4gen. 625Wh cipnuty, co jazdia pravidelne a ja jediny slaby malo jazdiaci, medzi nich na klasickom.
    Doporucuje sa kupovat ebik tomu kto nevladze so silnejsimi v skupine.
    Takto je to opacne. Uplne na hlavu.
    Pokial som siel s klasikarmi tiez mi vzdy usli dole kopcom, ale do kopca som ich potom predbehol, lebo 2 prevodnik a iba 50kg. Potom po rovine nevladali a ja som ako tak vladal a celkovo sme boli na tom rovnako a jazdilo sa dobre. Ja som mal najazdene 3000km, on 100km. Ze mal 100kg dole svahom mi zmizol z dohladu, hore tlacil a ja som hore slapal.
    20.07.2020 - 16:38:00
    00
    Na začiatku si to vystihol - ebajk je hlavne o kopcoch... Ak si niekto kúpi ebajk, aby ho čipol a lietal s ním po rovinách 50km/h, tak možno OK, ale je trochu mimo... Také "partie" ja osobne fakt nemusím... Ebajk vo svojej podstate je o tom, aby Ti umožnil dostať sa tam, kde by si sa s klasikou buď nedostal, alebo v podstatne inom fyzickom rozpoložení... O radosti z jazdy, zábavy pri objavovaní nového, nepoznaného... Nie o speedtrapoch na bratislavských hrádzach... ;-) Ale ako sa hovorí o niektorých pacientoch (nemyslím teraz konkrétne Teba) - proti gustu... A ak chceš jazdiť s menovanými - tak čipni aj Ty a máš po probléme... :-)
    20.07.2020 - 16:46:33
    04
    ano videl som aj pacienta ktory mal chipnuty ebike na hradzi a predbehol aj "saganistov" aby som stale nepouzival vyraz zavodkari odvodene od slova zavodka co je po cesky resp. po moravsky ten ultra tenky pretekarsky bicykel :D a ten siel aspon 40 km/hod a ozaj nebezpecne mu tak vojst nejake dieta na korculach do cesty ktorych je tam kopu tak je maler a velky...to chipovanie jedine v tom pripade ze ebike sa v inych velkych mestach napr ako Amsterdam stale viac vyuzivaju ako alternativa dopravy do prace. Cize ked niekto ide po ceste cez cele mesto do prace rano tak takych 35km/hod miesto 25 by mozno aj pomohlo. Plus teraz ako tu bola povodna tema ze ten Bosh 4 gen CX verzia maju spravit z 75nm crusie na 85nm cruise by ozaj bodlo tym este slabsim ako ja a to uz je co povedat :D to by do kopca a zleho terenu ozaj slapalo jak hodinky lebo uz aj tych 75nm je dost si myslim. Som zvedavy kedy ten upgrade bude robit napr taky kaktus bike kde som to kupil ja kedze na strankach sa pise ze to mal robit predajca. Tak dajte prosim vediet, lebo ja to chcem chipnut nie rychlost aby som siel ako na motorke ale ozaj ma bavi zdolavat vacsie strmsie lesne kopce a tam pomoze kazdy nm navyse aj ked si myslim ze medzi 75 a 85nm moc rozdiel nebude? Ak to uz niekto mate odskusane dajte vediet alebo napiste. diki.
    20.07.2020 - 19:03:17
    00
    keyboard_arrow_up