...Cize ono ked idete po nudnej rovinke ako je hradza tak cca motor ja vypinam, tych 30km za hod sa da ist vlastne svaly nejaky ten usek ......
.... ale ked napr idem najaky horsi teren blato piesok trava, kde sa
kolesa zabaraju tak ked zapnem len druhy stupen podpory Tour tak moji kamosi zjavne pozadu. tam ten motor ozaj zabera a to nehovorim o stupakoch ...
Ja som zvyknuty jazdit na klasickom. Ked som si pozical 21,7kg
rockmachine blizard e90 (motor shimano e8000, ale inak podobna kategoria, plaste, geometria, proti tomu co som zvyknuty), a slapal som dlho po asfaltke cca 15-20km/h bez pomoci, bolo citit ze sa ide horsie ako na klasickom. Bez pomoci sa mi podarilo len na par sekund dosiahnut 27km/h, ale to bolo uplne nasilu oproti klasickemu biku27,5" . A to mal kolesa 29".
Ci je to hmotnostou, alebo miernym odporom motora (bosch som cital ze ho nema) neviem posudit. Neviem si predstavit normalny turisticky vyjazd bez trvalo zapnuteho eco rezimu. To by som bol po 10km rovnej asfaltky unaveny rovnako ako na obycajnom po 20km.
Na bosch motore 4gen nieje taky odpor pri vypnutom, alebo nad 25km/h ako na e8000 ?
Ale inak pocit ako ked mate nejaky simpson s50. Alebo ako ked som na ukrajine na zadnom nosici mal 25kg klebru a tlacil ho z obchodu domov. Musite sa pokusit naplanovat trasu tak, aby ho nebolo treba nikde prekladat cez murik, alebo na cervenej na krizovatke to nieje prave prijemne, si ho opierat o nohu, na rozdiel od ziletky, Alebo v zakrute pri naklone je zmena taziska telom ovela tazsie preveditelna. 90kg jazdec ho bude lahsie ovladat ako niekto pod 50kg. Technicky teren blby pocit, ale do kopca je ulava. Ak mam turbo, pri nizsej kadencii motor prestava pracovat a potom sa namaham aby som ho rozbehol, unavim sa, chcem si oddychnut a motor zas vypne. U eco problem nieje.
Cital som ze je to vlastnost shimana. Bosch tym netrpi?
Ten upgrade sa uz robi bezne, alebo len vo Zvolene?