Na jednom biku mam hlinikove Race Face Turbine R 35 a na druhom mam karbonove Race Face Next R 35, oboje 800 mm. Ten rozdiel v komforte je obrovsky, aj ked niekedy mam normalne strach, ked vidim ako sa tie karbonove prehybaju :-)
16.07.2020 - 11:06:41
01
LMS napísal:
To sú aj tuhé karbónové riadítka ak nerátame nejaké blato čo prepruží 1cm pri tlaku zhora.

je celkom zvlastne ze po tolkych rokoch (dnes uz aj desatrociach) co sa pouziva karbon v bike industry ludia stale nerozumeju jeho vlastnostiam
16.07.2020 - 11:21:42
01
to bude asi tym, ze sa clovek nikde nedocita co skutocne dokaze karbon.
Len PR sracky, kde je napisane aeo je to fasa a musis to kupit.
Lebo neni karbon ako karbon.. zacina to uz pri vybere tkaniny, cez pocet vrstiev, prekladanie vrstiev, profil trubky a pod.
Moze byt pruzny (zadne vzpery), odolny v strihu (kardan na giula QV) atd..
16.07.2020 - 11:31:18
04
Darmo budeš rozumieť vlastnostiam a načítaným poučkám ak nemáš vyskúšané. Karbón môže byť blato, aj super tuhý materiál, záleží od typu vlákna, smere ukladania, použitej živice a x ďalších faktoroch. Jazdil si Venge s riadítkami Metron 5D? Zrejme nie, až potom by si uveril že aj karbón môže byť tvrdý a nepohodlný ako hliník.
16.07.2020 - 11:33:15
02
mám aj ja karbonové riaditka no raz som ich viacej utiahol a vidim tam vo svetle takú ciaru moc to neriesim kedže jazdím uz tak druhy rok a je to pozdlzne ale aj tak treba sledovat ten moment a aj vazelina na karbon musí byť povinnost.. Práve preto ,že nie vždy ludia chcú takéto veci sledovat tak dochádza k pretočeniu alebo zlomeniu. tých videí so zlomeninami karbonových častí je omnoho viacej ako hlinník. Je jedno kolko najazdíš ale nemalo by sa to vobec stat či po 10k už treba menit karbonové komponenty?....
16.07.2020 - 11:36:15
00
Darmo budeš rozumieť vlastnostiam a načítaným poučkám ak nemáš vyskúšané. Karbón môže byť blato, aj super tuhý materiál, záleží od typu vlákna, smere ukladania, použitej živice a x ďalších faktoroch. Jazdil si Venge s riadítkami Metron 5D? Zrejme nie, až potom by si uveril že aj karbón môže byť tvrdý a nepohodlný ako hliník.


pruzenie karbonu v 800mm rajdoch pri zjazde po skalach a korenoch ma asi trosicku iny charakter ako "pruzenie" karbonu v baranoch pri prechode 3mm prasklinou v asfalte, nemyslis?
16.07.2020 - 11:39:32
01
Ja som na spoj predstavec a rajdy pouzil grip pastu od Finishlinu a nonstop to pukalo...predtym som 2 roky jazdil bez nej,rajdy utahujem iba rukou a tak ma vytacalo to pukanie,ze som to cele vycistil a zas jazdim bez nej a uz nic nepuka... mate niekto podobnu skusenost? Skusal som aj pastu ktora mi prisla k sedlovke OneUp a to bolo takmer to iste...
16.07.2020 - 11:46:04
01
foobarSme v téme ,,o hocičom´´ nie v XC ani enduro takže sa bavíme o karbóne a riaditkach všeobecne
16.07.2020 - 11:47:57
00
LMS ale sme na MTBIKER fore, takze ziadne cestne, mestske, elektro, gravel a pod. nie MTB bikei
Teda aspon podla toho co citam pod clankami v sekcii komentujucich odbornikov :D
16.07.2020 - 12:00:04
00
LMS napísal:
foobarSme v téme ,,o hocičom´´ nie v XC ani enduro takže sa bavíme o karbóne a riaditkach všeobecne


odpovedal si ale na postrehy od katko, tak som vysvetlil z coho moze pramenit tvoja odlisna skusenost s karbonom
16.07.2020 - 12:14:04
00
tak tak, mne su nejake cestne rajdy ukradnute :) to iste karbon sedlovka na HT...prinos v komforte znacny... :)
16.07.2020 - 12:22:26
00
jammin napísal:
je celkom zvlastne ze po tolkych rokoch (dnes uz aj desatrociach) co sa pouziva karbon v bike industry ludia stale nerozumeju jeho vlastnostiam


Vysvetlenie je velmi jednoduche - peniaze - v zmysle vydavky na vyvoj/vyskum.
Oproti carbonu, hlinik a kovy vo vseobecnosti v danych rozmeroch o akych sa tu bavi, su velmi dobre zvladnute a "jednoduche" na pracu - a lahko sa modeluju ich vlastnosti. Dnes si zoberies hocjaky program (od schopnych open-source rieseni po velmi drahe komercne riesenia s pokrocilymi automatickymi metodami...), najdes si tych par premennych co potrebujes na kov ci uz z tabuliek, od vyrobcu, alebo z databazy daneho programu, spravis si 3D model a spustis mechanicku analyzu a mas velmi dobru predpoved vlastnosti finalneho produktu.

pri karbone ale.... uz samotna simulacia vlakien nieje taka jednoducha ako kovov a aj implementacia ich simulacie nieje taka bezna v programoch. Co je este vacsi problem je mnozstvo moznosti - vlastnosti vysledneho karbonu zavisia od napr:
1) typ zivice
2) sposob aplikacie zivice (napr. pre-preg vs resin infusion)
3) podmienky "zretia" (curing) zivice (teplota, aplikovany profil zohrievania, chladenia, pravdepodobne aj vlhkost aj ked mozno nie az tak velmi v rozumnych rozmedziach vlhkosti)
4) typ samotneho vlakna

a permutacie vsetkych tychto premennych. Toto ale casto znamena, ze musis vytvorit vzorku (ci uz finalny produkt, alebo nejaky jednoduchsi diel) a zmerat jeho vlastnosti. A ak zmenis niektoru z premennych, tak znova. Vies si predstavit ako drahe cele toto potom je - a aj firmy ako Boeing, Airbus, SpaceX, NASA,... to nemaju zatial perfektne zvladnute. No a ked si vezmem, ze profi software ktory zvlada simulovanie vlakien bude pravdepodobne na urovni desiatok az stoviek tisic eur za licenciu (a to najskorej bez potrebnych hodnot pre "karbon" aky pouzivas ty) tak...
No a pravdaze, k tomu si pridaj veci ako nie dokonala vyroba napr kvoli rucnemu ukladaniu vrstiev (toto ma obrovsky vplyv a uz male odchylky, na urovni par stupnov pootocenia ulozeneho vlakna mozu/zmenia vysledne vlastnosti o desiatky %).

Okluka okolo tohto je - "nahodne" si vyskusas par navrhov a vyberies ktory ti funguje relativne dobre, a ten potom vyuzivas a snazis sa postupne, trosicka vylepsovat. Popri tom sa ti ale najskorej stanu aj nejake zlyhania. A popri tom ti vznikne miliarda produktov ktore su zle uz od "navrhu".
16.07.2020 - 12:34:20
06
Hosť napísal:
karbon sedlovka na HT...prinos v komforte znacny... :)

raz tu bol taky test a ak si vyberal podla vzhladu a znacky mohol si byt sklamany - niektore boli tvrde, ine zamerane na komfort.
s rajdami to bude podobne. nedavno som cital test kde sa ale vyjadrili ze pokial mas odpruzenu vidlicu tak ten rozdiel pocitis velmi malo, resp. nepocitis. lepsie moze byt ovladanie ale zasa bude zalezat na konkretnom kuse - pokial sa to hlinik kruti v paprciach, karbon vie byt tuhy.
no tak nejak verim tomu ze karbon pohlti viac drobnych vibracii ktore ti hlinik velmi rad prenesie az do ruk
vynimkou bude vibrocore ktore je celkom chvalene a mozno by som nabuduce radsej vyskusal hlinik s penou ako riesit utiahnutie karbonu, hmotnostne su na tom podobne
16.07.2020 - 13:18:28
00
foobar napísal:
odpovedal si ale na postrehy od katko, tak som vysvetlil z coho moze pramenit tvoja odlisna skusenost s karbonom


V tom prípade to trochu uvediem na pravú mieru. Na fotke od jammin nebolo zrejmé či sa jedná o HT alebo cesťák, podľa krku vidlice to vyzeralo skôr na cesťák.
A katko vo svojom príspevku spomenul len ,,rajdy´´ nešpecifikoval to, tak som reagoval tiež všeobecne :)
S karbónovými riadítkami na mtb skúsenosť nemám, okrem Eastonov Haven a tie veru boli pohodlnejšie ako hliníkové Raceface.
16.07.2020 - 23:13:57
00
Ako už bolo napísané, karbón sa dá vyrobiť extrémne tuhý- viď laboratórne testy tuhosti v BB a HT väčšinou výrazne prevyšujúce tuhosť hliníkových rámov ale aj flexibilný na miestach kde sa to vyžaduje. Rajdy sú na tom podobne. Na mtb zvlášť na fulle osobne nevidím veľký význam použitia karbónových rájd a to ich sám na bajku mám :) Kupoval som ich vo výpredaji iba pre celkom zaujímavú úsporu hmotnosti, nie kvôli zvýšeniu komfortu. Z hľadiska pohodlia rozdiel necítim.
17.07.2020 - 01:42:07
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up