Vyhovuje vám 1 prevodník, alebo viac prevodník?
1. prevodník 57% [ 132 ]
2. prevodník 32% [ 75 ]
3. prevodník 11% [ 25 ]
Celkový počet hlasov : 232
150 mm zdvih, 2,4 gumy a ideálne, aby to šlo 45 po rovine po asfalte bez námahy...
17.07.2020 - 08:28:05
05
Tecka napísal:
Mam na zimaku dvoj placku a pride mi to ako omyl prírody... V terene furt prehadzujem hore dole... 38/24 11-40.

38/24 a 11-34 som chvilu mal /2x9/ a bolo to hroza .. ale to je dosledok prechodu 3x9 na 2x10 .. vtedy neboli kazety s dost velkymi pastorkami a riesili to takto .. 24/38 je strasny skok, vadi to aj na radenie vpredu, ale hlavne tie rozsahy. Cele zle, nechapem ako na tom ludia mozu jazdit. Ja som to poriesil tak, ze som presiel na 2x11 vpredu mam 26/38 vzadu 11-40 a je to ok /ale dalsie bude 11-42, mozno 10-42/. Na XC bajk by som ale volil 28/40 vpredu a vzadu 10-45 a 2x12 od Shimana. To by mi uz pokrylo cely 3x9, co mam teraz s nejakou normalnou retazouvou linkou. Ale mam aj jeden bajk, kde by som 1x11 alebo 1x12 dal a celkom by sa to tam hodilo.
17.07.2020 - 08:36:39
01
Hosť napísal:
Ich bude tahat gravitacia pri 2x vyssie hnotnosti.

popularny omyl :) .. v gravitacnom poli pada k zemi vsetko rovnako rychlo nezavisle na hmotnosti /ak zanedbame odpor vzduchu a neporovnavame rovnik s polmi/.
17.07.2020 - 08:54:39
00
Musim pozret ci mam fakt 38/24 alebo 26...
Inak mam viacero prevodnikovych sad... 33/24, 38/26, 39/28, aj 42/28 a nic mi nepasuje.
Vsetko mi radi super aj ked to mam takeho mackopsa Shimano SLX 11s salter so Sram GX GripShiftom 11s


lto napísal:
38/24 a 11-34 som chvilu mal /2x9/ a bolo to hroza .. ale to je dosledok prechodu 3x9 na 2x10 .. vtedy neboli kazety s dost velkymi pastorkami a riesili to takto .. 24/38 je strasny skok, vadi to aj na radenie vpredu, ale hlavne tie rozsahy. Cele zle, nechapem ako na tom ludia mozu jazdit. Ja som to poriesil tak, ze som presiel na 2x11 vpredu mam 26/38 vzadu 11-40 a je to ok /ale dalsie bude 11-42, mozno 10-42/. Na XC bajk by som ale volil 28/40 vpredu a vzadu 10-45 a 2x12 od Shimana. To by mi uz pokrylo cely 3x9, co mam teraz s nejakou normalnou retazouvou linkou. Ale mam aj jeden bajk, kde by som 1x11 alebo 1x12 dal a celkom by sa to tam hodilo.
17.07.2020 - 09:02:28
00
Ja som tak raz zistil, ze mi vobec nesedi 36z prevodnik ... bud 34 alebo 38 (na 26") .. aj s 44z mam na 3x9 problem, na zaciatku sezony, ked som jazdieval po hradzi, furt som prepinal medzi 32 a 44 .. kvoli odstupnovaniu. Ale najhorsie je ked menim tretry ..
17.07.2020 - 09:12:45
00
Hosť napísal:
Tych 6 zubov ti nechyba?
Alebo si sa s tym zmieril na ukor lepsich podmienok v lese?
....


tak urcite tam dam vacsi prevodnik, len este neviem o kolko vacsi, musim to najprv otestovat aj do kopcov, zatial moc na to nebol cas.
--inak presmyk sa tam neda dat, ale to som samozrejme vedel
17.07.2020 - 09:49:39
00
zihadlo 5 napísal:
Dole kopcom sa vezies neskreckujes predsa. Mam 30/10 a neni problém

Moja chyba ze dole kopcom sa tiez snazim slapat. Ale tiez potrebujem dohnat tych 100kg ebikerov na 29"

lto napísal:
popularny omyl :) .. v gravitacnom poli pada k zemi vsetko rovnako rychlo nezavisle na hmotnosti /ak zanedbame odpor vzduchu a neporovnavame rovnik s polmi/.


Teraz som si to uvedomil.
Myslim to tak ze tazky vlak ma dlhsiu brzdnu drahu.
Ked pojde 100kg dole kopcom a postupne sa to vyrovna bez pedalovania zastavi neskor ako 50kg. Zotrvacnost.

lto napísal:
38/24 a 11-34 som chvilu mal /2x9/ a bolo to hroza .. ale to je dosledok prechodu 3x9 na 2x10 .. vtedy neboli kazety s dost velkymi pastorkami a riesili to takto .. 24/38 je strasny skok, vadi to aj na radenie vpredu...

Ano je to velky skok.
Najidealnejsie je 36/26 - 11/42. 2x11.
Lenze obcas pri 27,5" chyba 1 zub na prevodniku naviac pri tazkom prevode.
A zas opacne pri najlahsom by som chcel 44z vzadu. A urobit tak 11sp kazetu 11-44.
10z pastorok nechcem. Rychlo sa opotrebuje. 1x12 tiez nie (drahe komponenty, tensia retaz, vacsie krizenie ako pri 2x11, nachylnejsie na rozladenie a opotrebovanie krajnych pastorkov a retaze, padanie retaze pri pedalovani dozadu,
velke skoky, beriem v uvahu len kazetu 9-52)
A zas je tu pravidlo, ze cim vacsia kazeta pri tom istom pocte pastorkov, tym vacsie skoky.
Taka kazeta co mam na trenazery 11sp 105ka, 11-25 to je jemnucke a prijemne pri preradovani.


Naposledy upravil Hosť dňa 17.07.2020 - 10:34:40, celkovo upravené 1 krát.

17.07.2020 - 10:04:45
00
...a potom su ludia ktori maju u prdele cele tieto udajne "skoky pri preradovani", lebo aj tak vacsinou podraduju o 2-3 pastorky hore (a smerom dole k mensim im to je uplne jedno)... keby som mal skladat nejaky bajk, dam tam Box 1x9 s 11-50z kazetou :D
17.07.2020 - 10:29:12
00
foobar: Ja zas nie, snazim sa radit po jednom. V druhej tretine za polovicou kazety prehadzujem na mensi prevodnik a ak citim ze je to navolno, dam vzadu jeden naspat. Ak mam velky prevodnik na posledne 3 pastorky nedavam.
Pri zjazde maximalne do polky, rozpumpujem to a prehodim na velky. Velky na asfaltove presuny a maly v lese. Velky v terene davam len ked viem ze bude dlhy zjazd.
17.07.2020 - 10:46:15
00
Urobil som si na bike upgrade z 3x7 na 1x10 - 34z vpredu a vzadu 11-42 , bohate mi to staci. Na viac prevodnik vpredu by som sa uz nevracal.
17.07.2020 - 11:12:26
00
foobar: tak su ludia, co maju singlespeed a pojazdia vsetko :D
17.07.2020 - 11:23:09
02
Pojazdia "vsetko". Prudke stupania a dlhe presuny vynechaju. Detalne som studoval v mapach.cz ich zverejneny gpx subor.
Predsa ak ma niekto porsche 911 vynecha les. Osobne sa mi to viac krat stalo ze partak mi povrdal tadial nejdeme , je to velke stupanie.


Naposledy upravil Hosť dňa 17.07.2020 - 11:52:37, celkovo upravené 1 krát.

17.07.2020 - 11:43:18
00
tak máme tu tmaxa, môže nám povedať čo vynecháva na singli :)
17.07.2020 - 11:52:03
00
singlespeed je super do lesa ale naprd na asfaltove presuny alebo naopak super na asfalt ale naprd do lesa
17.07.2020 - 11:57:21
01
Každému je jasné, že nejazdím hocičo. Neviem, či je náučný chodník od prameňa k hornej stanici lanovky dobrý príklad, ale ten vyjsť viem. Dokonca ani na Stampovi som tam nemal taký čas. :-D V dlhších stúpaniach je to hlavne o tom, aby jazdec neprepálil tempo, keďže treba šliapať zo sedla. Preto som obvykle v úvode pomalší, ale postupne si tempo držím rovnaké. Čo sa týka roviny, maximum mám 4 h, čo je 100 km. Tam je to zase len o hlave, kedy si treba povedať "nevadí mi nízka rýchlosť". Mne to vyhovuje na začiatku sezóny a cez zimu, kedy len točím hodiny alebo pokiaľ chcem regenerovať. Výhoda singlspídu je v okamžitom prenose sily - žiadne kladky na prehadzovači, široká reťaz. Do toho v mojom prípade aj pevná vidlica a ťažké kolesá s 2 mm výpletom. Za pedálom ide okamžite. Len rýchlo aj skončí pri ebajkovom limite. :-D

PS: Mám na ňom odjazdených kúsok cez 11 tis. za 3 roky.
17.07.2020 - 12:00:17
03
keyboard_arrow_up