To sa ani nedalo všetko čítať toľko nezmyslov od padania reťaze, nemožnosti šliapať ťažké stúpania, či rýchlejšia ukrajina. No mám kombináciu 30z + 51/10z stúpania na tom idú veľmi dobre, pri točení dozadu nič nepadá a na asfaltových presunoch na pohodu 30km/h, ísť viac na MTB je už neefektívne (keď to ide z kopca s vetrom do chrbta nie je problém ani na prevode 30/10 ísť 40km/h). Aj na
cesťáku mám najväčší
prevodník len 46z lebo nad 60km/h to aj tak nerozbehnem, keďže bežná cestovná rýchlosť je 30-40km/h...
Preco je 30/kmh neefektivne ? Vcera som siel 38km/h a nepripadalo mi to vobec neefektivne, naopak, celkom v pohode /a neni nic krajsie ako ziletkar ledva vlajuci v zavese .. toto sice vcera nebolo, ale zazil som
/. A toto som po hradzi kedysi jazdieval bezne. S vetrom v chrbte aj cez 45km/h a dlshie ako 30minut ... podla mna cestovna rychlost cokolvek pod 30km/h po rovine a asfalte je naprd. Az od cca 33km/h to zacina byt ako tak zaujimave .. preto vlastne je cestak/gravel lepsi na asfalt.
A kadenciu 100 (ak dobre pocitam) pochybujem ze udrzis dlhsie ako 30 minut a to budes pekne na sracku /ak nemas natrenovane/. Na Orave je to ine .. a u nas je to ine .. v Tatrach je to ine .. na vychode je to ine. Kazdy jazdime nieco ine. Ine je ked mas do lesa 2km po asfaltke, ine ked ides 15km. Niekde si v pohode pojazdis na HTcku, niekde bez fulla dojdes leda tak pokrkvany. Ine je ked mas po asfaltke ist 5km, ine ked sa mas vracat 25km dolinou dole miernym kopcom po dlhom vyjazde a potme. Potom pochopis na co su dobre tazke prevody a nizka kadencia /a zopar dalsich expertov, co nikdy neboli dalej ako 15km od BA
/. Ale to casom pride, neboj .. nemladnes
.. len tolko, ze s vyssou kadenciou ides vyrazne so spotrebou energie hore, tym viac, cim menej mas natrenovane, a cim viac si rozbity. Ale to si clovek musi prejst, tymto, aby chapal. To tabulky prevodov nepovedia, pretoze energeticka narocnost s kadenciou dost stupa. Nizka kadencia zas potrebuje silu v svaloch.
ps: tolko k tomu poviem este .. ze ja si prisposobujem
bajk tomu, co jazdim a odmietam prisposobovat svoje jazdeniu tomu, co ponukaju vyrobcovia