Vyhovuje vám 1 prevodník, alebo viac prevodník?
1. prevodník 57% [ 132 ]
2. prevodník 32% [ 75 ]
3. prevodník 11% [ 25 ]
Celkový počet hlasov : 232
Vyrobcovi je 2 prevodnik nanic, lebo ti co spekuluju, si prespekuluju co chcu, aj tak maju so vsetkym problem a nic nekupia. A oni potrebuju predavat :) Je fajn, ak pises, co potrebujes, kazdy nieco potrebujeme, ale je zbytocne pisat, ze co by si robil ako vyrobca. Neurobil by si nic .. nakoniec to iste, pretoze by ta trh prevalcoval a nic by si nepredal. Vela veci je uz na hlavu, ale nic s tym nespravis :)
18.07.2020 - 17:40:51
00
Predavaci v 2 obchodoch mi osobne povedali, ze zakaznici dost pytaju aj dvojprevodnik. Tak je to ozaj na hlavu.
Ak by ich vyrabali, nejake by sa predali.
18.07.2020 - 18:26:42
01
To sa ani nedalo všetko čítať toľko nezmyslov od padania reťaze, nemožnosti šliapať ťažké stúpania, či rýchlejšia ukrajina. No mám kombináciu 30z + 51/10z stúpania na tom idú veľmi dobre, pri točení dozadu nič nepadá a na asfaltových presunoch na pohodu 30km/h, ísť viac na MTB je už neefektívne (keď to ide z kopca s vetrom do chrbta nie je problém ani na prevode 30/10 ísť 40km/h). Aj na cesťáku mám najväčší prevodník len 46z lebo nad 60km/h to aj tak nerozbehnem, keďže bežná cestovná rýchlosť je 30-40km/h...
18.07.2020 - 19:15:18
02
Ci to nebude skor mudrymi radami ktore zakaznici dostavaju. Mna sa tiez pytaju kazdu chvilu o radu aky bike si maju kupit ale nechcu jednoprevodnik ani 29inu. Ked sa spytam preco tak je odpoved zakazdym ta ista a to ze im to niekto povedal ci to niekde citali/videli, ze na jednoprevodniku nic nevyslapu, ze 29iny su neobratne, ze potrebuju zdvihy a idealne full, atd... Nie je to ich myslienka a ak ano tak vzisla z nespravnych informacii ktore dostali. Potom prijdu do obchodu po hotovu vec, 27.5 s dvojprevodnikom.

To s tym padanim retaze na tazsi prevod pri toceni dozadu je fakt, deje sa to ale len na najlahsom prevode. Cital som o tom v takmer kazdej recenzii takze som mal potom potrebu to vyskusat a robilo mi to ako na srame tak i na shimane. Lenze treba na to 2-3 otocenia kym to padne takze normalne ani pri rachettingu s tym clovek neprijde do styku kym to vyslovene cielene neskusa.
18.07.2020 - 19:27:04
00
co je na tom ze ako vecny zaciatocnik chcem jazdit s ebikerom, alebo bez zosadania prudke stupania? 24/42 alebo 38/11 je vacsi pomer ako 30z - 51/10
Alebo ze po cestach to rozbehnem na 52/11 a ked fuka vietor, alebo uz nieje mierny takmer neviditelny zjazd, tak prehodim vzadu o 1, alebo 2 vyssie.
Dole kopco ci na cestaku, alebo mtb vzdy na najtazsom. Nemyslim zjazd 25%, ale uplne mierny 2%.

Vran nieje to ze im to niekto povedal, ze povedali ze im nestacia prevody. Su to ako ja vecny zaciatocnici rekreacny jazdci, co mtbiker vobec nepoznaju, jazdia na rodinne vylety a kupuju HT max do 1000€.
Dokonca aj sam predavac povedal ze mu vyhovuje 2 prevodnik a sam sa ucastnil maratonu a jazdi za klub.
29" pre niekoho, kto potrebuje juniorsky XS ram? A v serpentine sa tazsie otoci o 180 stupnov.
Ja jazdim na rame S a je to tesnota. Malinko vacsi by som uz nechcel. 29" nikdy https://www.youtube.com/watch?v=MOdvMt5fT4Y&t=359
Vy ste zirafy, vidite to inak. Ja som mojim partakom po plecia.
18.07.2020 - 19:33:50
00
Nie vsetko sa toci okolo teba. Tym chcem povedat ze som nepisal o tebe ale o skusenostiach s ludmi ktorych poznam, o ludoch co beru L-XL ramy a nevedia ci im stacia prevody.
18.07.2020 - 19:52:39
02
Vacsina ludi co ide kupit bicykel, uz na nejakom jazdila a ak im tam nestacili prevody, vedia si vypocitat, obvod kolesa s prevodmi. Jasne ze agresivny vzor vytvara vacsi valivy odpor aj hmotnost bicykla ma nejaky vpliv na watty. Ja by som napriklad nikdy nesiel do 1 prevodnika, lebo som si to vsetko spocital.
Co pozeram vase fotky na roznych rozhladniach, vsimam si ze tam mate zaradeny najlahsi prevod.
A ak chcm trenovat, je urcite lepsie si povedat, nebojim sa, mam este jeden lahsi prevod v zalohe a nakoniec ho aj tak pouzijem, lebo mi zacne busit srdce. nie tym ze by som si nevedel rozlozit silu, ale ze je kopec taky, ze ani peso to nieje pohodicka.
18.07.2020 - 20:17:29
00
Hosť napísal:
Predavaci v 2 obchodoch mi osobne povedali, ze zakaznici dost pytaju aj dvojprevodnik. Tak je to ozaj na hlavu.
Ak by ich vyrabali, nejake by sa predali.

hej, ale ti chcu tak 500e bajky .. z tych vela nevyryzuju .. dnes letia ebajky .. ked nepytas 5k e-bajk, predavac na teba kasle ..
18.07.2020 - 20:17:32
00
Ito. ja som mal dost dlhy osobny rozhovor s viacerimi predavcmi a su to aktivni jazdci - servisaci.
18.07.2020 - 20:19:48
00
milos21 napísal:
To sa ani nedalo všetko čítať toľko nezmyslov od padania reťaze, nemožnosti šliapať ťažké stúpania, či rýchlejšia ukrajina. No mám kombináciu 30z + 51/10z stúpania na tom idú veľmi dobre, pri točení dozadu nič nepadá a na asfaltových presunoch na pohodu 30km/h, ísť viac na MTB je už neefektívne (keď to ide z kopca s vetrom do chrbta nie je problém ani na prevode 30/10 ísť 40km/h). Aj na cesťáku mám najväčší prevodník len 46z lebo nad 60km/h to aj tak nerozbehnem, keďže bežná cestovná rýchlosť je 30-40km/h...

Preco je 30/kmh neefektivne ? Vcera som siel 38km/h a nepripadalo mi to vobec neefektivne, naopak, celkom v pohode /a neni nic krajsie ako ziletkar ledva vlajuci v zavese .. toto sice vcera nebolo, ale zazil som :)/. A toto som po hradzi kedysi jazdieval bezne. S vetrom v chrbte aj cez 45km/h a dlshie ako 30minut ... podla mna cestovna rychlost cokolvek pod 30km/h po rovine a asfalte je naprd. Az od cca 33km/h to zacina byt ako tak zaujimave .. preto vlastne je cestak/gravel lepsi na asfalt.
A kadenciu 100 (ak dobre pocitam) pochybujem ze udrzis dlhsie ako 30 minut a to budes pekne na sracku /ak nemas natrenovane/. Na Orave je to ine .. a u nas je to ine .. v Tatrach je to ine .. na vychode je to ine. Kazdy jazdime nieco ine. Ine je ked mas do lesa 2km po asfaltke, ine ked ides 15km. Niekde si v pohode pojazdis na HTcku, niekde bez fulla dojdes leda tak pokrkvany. Ine je ked mas po asfaltke ist 5km, ine ked sa mas vracat 25km dolinou dole miernym kopcom po dlhom vyjazde a potme. Potom pochopis na co su dobre tazke prevody a nizka kadencia /a zopar dalsich expertov, co nikdy neboli dalej ako 15km od BA :D/. Ale to casom pride, neboj .. nemladnes :) .. len tolko, ze s vyssou kadenciou ides vyrazne so spotrebou energie hore, tym viac, cim menej mas natrenovane, a cim viac si rozbity. Ale to si clovek musi prejst, tymto, aby chapal. To tabulky prevodov nepovedia, pretoze energeticka narocnost s kadenciou dost stupa. Nizka kadencia zas potrebuje silu v svaloch.

ps: tolko k tomu poviem este .. ze ja si prisposobujem bajk tomu, co jazdim a odmietam prisposobovat svoje jazdeniu tomu, co ponukaju vyrobcovia ;)
18.07.2020 - 20:31:29
12
Hosť napísal:
Vacsina ludi co ide kupit bicykel, uz na nejakom jazdila a ak im tam nestacili prevody, vedia si vypocitat, obvod kolesa s prevodmi. Jasne ze agresivny vzor vytvara vacsi valivy odpor aj hmotnost bicykla ma nejaky vpliv na watty. Ja by som napriklad nikdy nesiel do 1 prevodnika, lebo som si to vsetko spocital.
Co pozeram vase fotky na roznych rozhladniach, vsimam si ze tam mate zaradeny najlahsi prevod.
A ak chcm trenovat, je urcite lepsie si povedat, nebojim sa, mam este jeden lahsi prevod v zalohe a nakoniec ho aj tak pouzijem, lebo mi zacne busit srdce. nie tym ze by som si nevedel rozlozit silu, ale ze je kopec taky, ze ani peso to nieje pohodicka.

Najdi babu, ktora je rovnako velka, alebo mensia a jazdi s nou. A nemas problem :D :D /teda asi mas, lebo ony su lahsie :rofl: /
18.07.2020 - 20:36:37
00
Hosť napísal:
Ito. ja som mal dost dlhy osobny rozhovor s viacerimi predavcmi a su to aktivni jazdci - servisaci.

Jedine co dnes hybe predaje su ebiky. Secko ostatne je prd :D ... teda aspon v BA :D
Ono aj Shimano vlastne drzalo liniu 2x11 .. a potom .. sa nieco stalo a zacali prechadzat na 1x12 ... to su naznaky toho, ze predaje proste su take .. je jedno, co kto povedal, prachy su ine. Preto je to tak, ako to je. Preto SRAM zrazu zacal s 10-52, aj ked to odstupnovanie je cisty fail. /marketing ... 51 je viac ako 51, preto treba 52, lebo je to viac ako 51/
To som uz videl mnohokrat .. vo svete IT. Proste cisla, somarske recenzie, taktovacie frekvencie...
Srat na vsetky prevody .. batoh, spacak, topanky ... a pekne turistika. Neni problem so servisom tlmica, vidlice, ziadne defekty, mazanie retaze nic. A pekne si clovek oddychne. Len teda ... to dole kopcom, to boli :D
18.07.2020 - 20:44:02
00
Ja som skor dupac na kratke vzdialenosti. 5km davam za 7minut na cestaku a to idem aj cez mesto.

Siel som na fulle 58km/h. Ist dole po asfaltke a ked citim ze by som tocil naprazno, mam sa len nechat viest, ked som uz skoro v meste zacina prsat a 100kg partaci sa vezu bez slapania rychlejsie?

A potom skusat ked spomalujem ci uz budem citit odpor pri zabere? Zistim ze este nie, nahneva to.
Zistim ze ano, ale uz moc a stratil som zotrvacnost, nahneva to tiez.

Ja dost jazdievam plnky. Dlhsi vyjazd ako 63km som este nemal. 1300m prevysenie max. Ale vacsinou su to cca 40km a
prevysenia cca 1000m.

Takze kvoli ebikom. ?
Aby ludia nevladali a kupili si ebik, lebo obycajny uz ma kazdy.
Predavac urcite mna neklamal, lebo ho poznam.
Ale to bolo este minuly rok ked ebiky sa tolko nepredavali.
18.07.2020 - 20:56:49
00
mňa zaujala tá 25 km dolina s miernym klesaním, to nebolo myslené na Slovensku, že?
18.07.2020 - 21:04:49
00
predsa Lubochnianska :)
18.07.2020 - 21:05:35
01
keyboard_arrow_up