Shimano SLX FC-M7000-2 kľuky 175mm 2x11 sp. 36/26z.

Prílohy:

IMG_20200827_141117.jpg
IMG_20200827_141117.jpg 0 bajtov thumb_up0thumb_down

27.08.2020 - 22:45:13
00
Force C 8.1 kľuky trojprevodník 42/34/24 zubov 170 mm čierne

Prílohy:

IMG_20200827_145619.jpg
IMG_20200827_145619.jpg 0 bajtov thumb_up1thumb_down

27.08.2020 - 22:46:57
00
Ak si niečo zaslúži môj obdiv, tak sú to mega-šikovní ľudia ako sk_wizard , ktorí dokážu kompletne navrhnúť, nasimulovať a vyrobiť komponenty, ako napr. tento "made in Slovakia" narrow/wide prevodník, ktorý je navyše o 27% ľahší ako originál
32z, direct mount sram, 6mm offset (non-boost)
Už len poriadne otestovať a malosériová výroba môže začať :rock:

Prílohy:

wizard_dca.jpg
wizard_dca.jpg 0 bajtov thumb_up0thumb_down

IMG_20200828_162142.jpg
IMG_20200828_162142.jpg 0 bajtov thumb_up0thumb_down

IMG_20200828_162337.jpg
IMG_20200828_162337.jpg 0 bajtov thumb_up0thumb_down

28.08.2020 - 17:02:41
027
Selle Italia SLR Boost TM SuperFlow L
L3

Prílohy:

20200828_172707.jpg
20200828_172707.jpg 0 bajtov thumb_up0thumb_down

28.08.2020 - 17:50:51
04
bimjeam napísal:
Ak si niečo zaslúži môj obdiv, tak sú to mega-šikovní ľudia ako sk_wizard , ktorí dokážu kompletne navrhnúť, nasimulovať a vyrobiť komponenty, ako napr. tento "made in Slovakia" narrow/wide prevodník, ktorý je navyše o 27% ľahší ako originál
32z, direct mount sram, 6mm offset (non-boost)
Už len poriadne otestovať a malosériová výroba môže začať :rock:

Moc pekne, kolko by ale stal taky kusok v tejto maloseriovke? celkom ma zaujima ci bol nejaky dovod, pre ktory to bolo treba vyrabat takto custom, ked garbaruky stoja do 50e? ci len v ramci nudy v praci? :)
29.08.2020 - 08:15:26
00
garbaruk tiež nejak musel začíinať :D tie prevodníky som vyrábal už tuším v 2016 na 104bcd. leží mi to v hlave už dosť dlho tak s tým treba už niečo spraviť.

Prílohy:

IMG_20200829_084405.jpg
IMG_20200829_084405.jpg 0 bajtov thumb_up2thumb_down

29.08.2020 - 09:22:29
020
z ocele by to neslo? hlinik je na hovno
29.08.2020 - 18:28:58
00
Az take strasne to nie je.
29.08.2020 - 19:50:20
00
aj ked tocis retaze? nezacne ti namotavat retaz? ked vidim ako vyzera ocelovy ku koncu zivotnosti kazety hlinik by to nedal - a mam obavy co by spravil novy prevodnik na starych retaziach.
29.08.2020 - 19:59:01
00
Netocim. Opotrebujem a vzdy nahodim novu. Prevodnik mi nikdy retaz nenamotaval. Menim az sa zuby zbrusia natolko, ze zacne v terene padat retaz.
29.08.2020 - 20:11:15
00
Mas nejaky 36z 104BCD?


sk_wizard napísal:
garbaruk tiež nejak musel začíinať :D tie prevodníky som vyrábal už tuším v 2016 na 104bcd. leží mi to v hlave už dosť dlho tak s tým treba už niečo spraviť.
29.08.2020 - 21:34:11
00
Dnes som narazil na taketo video od GCN a ma to celkom logiku. Musim priznat, ze aj ja som mytusu rotacnej vahy uveril bez dlhsieho zamyslenia, tak to bol pre mna celkom sok. Je zaujimave, ze to trvalo roky kym je to takto oficialne vonku. ROTACNA VAHA NEHRA ROLU a je jedno kde usetris 300g ci na kolesach alebo na tuku na bruchu! Je to sice o cestnych bikoch, ale v terene to ma este rozsiahlejsie uplatnenie. Po rovine skoro nejazdis, hore kopcom nebrzdis a dolu nepotrebujes vlastnu energiu na akceleraciu. Trocha pomalsi rozbeh dolu kopcom vykompenzuje lepsia schopnost prekonavat mele nerovnosti, ktore by koleso s mensou zotrvacnostou viac spomalili, alebo zastavili. Mozno rychlost 29" nebude len o velkosti, ale aj o zotrvacnosti.
[/quote]
31.08.2020 - 22:15:42
03
no neviem.. nejak som sa o tuto temu velmi nezaujimal, takze neviem, ci nieco take na yt je, ale podla mna najjednoduchsi a najuveritelnejsi experiment by bol zobrat jeden bike s powermetrom, 2 pary kolies, jedny by mali o 200+200 gramov lahsie rafky, zvysok rovnaky vratane plastov, len by sa dovazil rozdiel hmotnosti niekde inde na biku (voda vo bidone napr.). isla by sa ta ista trasu na tych istych wattoch a keby rotacna vaha nezalezala, dosiahol by sa rovnaky cas. teraz je ten ich simulacny tool black box, ktoremu bud verim, alebo nie, ze je blizky realite.
inak s terenom si dovolim nesuhlasit, minimalne ja na mtb ovela castejsi menim rychlost ako na ceste. jazdim clenitejsi teren, kde je vela kratkych kopcekov a roviniek, na ktorych sa meni rychlost, takisto aj ovela castejsie brzdim a hned za tym akcelerujem v porovnani s cestakom.
01.09.2020 - 13:08:30
01
V zasade, by to mal tvoj experiment potvrdit. Ale myslim ze nie je treba, ani zazracny simulacny SW ani experiment. Logicka uvaha by mala stacit. Ta energia, ktoru pouzijes na roztocenie kolesa proste nemoze zaniknut. A tak ako sa lahky vlcik bude tocit kratsie, ako tazky. Tak aj tu lahke koleso skor strati svoju zotrvacnost. Niet co riesit, to je fyzika. Len je divne, ze to nikto nikde nepublikoval skor a vsetci do okola opakuju lahke kolesa, lebo rotacna vaha. Pekna ukazka sheepl myslenia. Pamatam si dokonca, ze mi tulenik argumentoval lahkymi kolesami, lebo rotacna vaha. A to je prenho fyzika sucast povolania. Na rovnej ceste bez stupania kde nebrzdis to ma este rozsiahlejsie implikacie. Tam potom plati, ze je jedno, aky tazky bike jazdis a kolko vazis. Lebo ak netahas sustavu hore kopcom tak tvoj jediny problem je odpor vzduchu.
Ak jazdis XC styl v rovinatejsom klukatom terene tak potom, ano. V zasade sa da povedat ak brzdis a nasledne sliapes do pedalov, tak to je jediny pripad, kedy ma lahke koleso vyhodu. Otazkou je, ci to schopnost tazsieho kolesa dlhsie udrzat rychlost napr. v rockgardene, nevykompenzuje.
A este je tu jeden pripad ktory sa smrtelnikov netyka, nastup do sprintu na pasku alebo ked chces urobit unik na ceste. Tam rozhoduje akceleracia, kolko energie mas za paskou je uplne jedno. Na druhej strane ak ti dojdu sily v sprinte, tazsie kolesa ta potiahnu este nejaku tu sekundu dlhsie ako lahke a budes pomalsie stracat rychlost.
01.09.2020 - 13:36:12
00
Pripadá mi to "trochu" pritiahnuté za vlasy. Nasilu vyrobiť "wow" video s neuveriteľným výsledkom. Napríklad to pokusné kritérium s priemerkou 50km/h. Tam sa asi moc nespomaľovalo a nezrýchľovalo. Moje znalosti s fyziky určite nie sú na úrovni napr. tulenik, ale zaskočilo na že sa nikde nehovorí o gyroskopickom efekte rotujúcich kolies. Rotujúce koleso má predsa celkom citeľný vplyv na ovládateľnosť bajku pri vyšších rýchlostiach. Stačí si pokusne zdvihnúť predné koleso, roztočiť ho na cca 30km/h a skúsiť otočiť riaditkami. Čím je obvodová hmotnosť rotujúceho kolesa vyššia, tým ťažšie sa riaditkami otáča.
Taktiež je vyššie aplikovateľné hlavne na cestnú cyklistiku, pretože u MTB ťažšie kolesá = vyššia neodpružená hmota a v teréne sa mení rýchlosť, brzdí a zrýchľuje oveľa častejšie ako na časovke.
01.09.2020 - 15:28:06
02
keyboard_arrow_up