A tady v tom threadu úplně na konci:
www.bike-forum.cz/forum/wheel-rotation- ... ml#unread1se vysvětluje přitvrzování zadní stavby při brždění v závislosti na poloze čepu u zadního náboje.
A právě nový Trek je ukázkový příklad toho nejjednoduššího případu, kde je to jasně pochopitelné, že se bude jednoznačně zamykat díky tomu čepu v ose
náboje (více v tom odkazu).
Prostě jsem nějak nepochopil, co ten nový Trek vlastně měl přinést za výhody.
Z těch dvou bych osobně vzal raději Spešla, i když ani Spešla bych určitě nekoupil. Na trhu jsou nepatrně lepší FSR (i když rozdíl bude velmi malý, Spešl samozřejmě funguje slušně), které jsou současně výrazně levnější (nebo za stejnou cenu výrazně lépe osazené).
Ale jak tu už zmiňuje vždy, tak se nedá říct, že tenhle full je lepší a tenhle horší. Každý má nějaké vlastnosti, které jsou lepší na nějaký styl jízdy a každý požadujeme od fulla trošku něco jiného (akorát u toho Fuelu nevidím ani žádnou specifickou vlastnost, která by byla lepší než u konkurence a kterou by měl někdo ocenit, takže nevidím žádnou cílovou skupinu pro koho by to kolo mělo být tak dobré jak oni tvrdí).